FIFI: No. Krizové ročníky jsou 3. a 4. Tam končí hodně dětí. Částečně je to dáno věkem - ozve se puberta a takové trochu flákačské sklony. A většinou, kdo dojde do 5. roč. dodělá i I. cyklus (a ano, jsou 2 cykly, první 7 a druhý 4 roky). Obecně jsou teď poměrně nízké nároky na žáky, takže už se nedá říci, že někdo něco nezvládá. Pokud chce chodit, tak chodí, i když není disponovaný, necvičí apod. Prostě nesplní to, co je považováno za průměr, takže může čekat horší hodnocení na vysvědčení. Ale alespoň u nás se snažíme, aby mohl hrát fakt každý. Na postupových zkouškách (které jsme se jednoznačně rozhodli zachovat) musí zahrát povinné "typy" skladeb (pravidelně stupnice, etuda a 2 skladby rozdílného charakteru). Ale jeslti jedna skladba bude lidovka z Já písnička, to už neřešíme - prostě nebude mít jedničku, ale dvojku nebo trojku. Ale tu má z češtiny taky, takže kde je problém... Děti u nás mají povinnost také vystupovat - min. 1x za pololetí alespoň na třídná přehrávce. Ty ale nepojímáme koncertně, ale pracovně, takže tam lze hrát rozpracovnaé věci, nebo jen část nějaké skladby a učitel to komentuje, aby rodiče věděli, co a proč a jak se jejich děti v té škole učí. Na koncertech hrají i průměrní žáci, jen to musí mít už nějaký ksicht. Takže shrnuto - když je vůle ze strany rodičů a žáků chodit, tak se cesta najde.