• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici


    Pouze pro NYXáky je zde k dispozici FTP s notama pro vzájemné vyměňování



    Pokud budete uploadovat své noty, uvádějte tam prosím celé názvy skladeb, nejlíp včetně autora (i když to bude v adresáři s autorem).
    Soubory, co patří k sobě, házejte do archivu (zip).
    rozbalit záhlaví
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: No, u nás na přehrávkách teda nikdo nikoho s nikým neporovnává. Když mluvím ke každému žákovi a každé skladbě samostatně, tak usiluji o to, aby děcka (sice mající trému) neodcházela znechucená a vystresovaná. Řeknu, co se učíme, co umíme, co zkoušíme a hotovo, žádné jestli je někdo lepší, horší - každý je jiný. A taky škola nenutí do vystupování - to je součást toho oboru, to je jako když se v matice učí násobilka, veřejné vystupování je s tím prostě spojené a rodiče to u nás podepisují spolu s přihláškou, takže ví, co jejich dítě čeká, je to dobrá průprava pro spoustu jiných věcí v životě. A jak se často ukazuje, tak je to také jediná páka na to, aby někteří flákačští žáci začali něco dělat :-) Ale když má někdo fakt takové stavy, že by měl zvracet nebo má posudek z pedagogicko-psychologické poradny, tak samozřejmě vystupovat nemusí, ale vím o jediném takovém případu z našich 400-500 žáků.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    TRISSIE: nevěřím, že takové dítě dlouhodobě vydrží....jak píše nimui...škola neustále nutí do veřejného vystupování, takže když pořád vidíš, že si v porovnání se spolužáky dlouhodobě za osla, tak tě to dříve nebo později otráví a ne že ne.....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    TRISSIE: Zkoušíme, co se dá, hledáme, konzultujeme mezi sebou :-) Často se ukáže, že byl třeba problém v jednotlivosti, např. ve čtení not a současném hledání kláves na klavíru, tak se ty činnosti oddělí, ten nácvik se zpomalí... Nebo se prohodí probíraná látka (dítě nezvládá rytmus, tak mu nenacpu tečkovaný rytmus a trioly, ale bude třeba dřív hrát vícezvuky, skoky, pedál atd.). Ale nevzpomínám si, že bych za těch svých 11 let potkala vyloženě takhle jednoznačný případ.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NIMUI: jen ze zvědavosti, co děláte s nadšenými, přesto však zoufale netalentovanými dětmi (myšleno takové, které chtějí chodit samy od sebe, ne nuceny rodiči, ale prostě jim to fakt nejde)?
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: A žáků, kteří dodělají i II. cyklus, těch je málo. Cca čtvrtina všch začně chodit, ale třeba na gymplech mají postupně takový zápřah, že to s maturitou nedochodí.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: Ale ještě bych dodala, že vím, že některé ZUŠky případně konkrétní učitelé jedou víc na výkon a žáky si vybírají nebo prostě mají větší požadavky a potom opravdu mohou děcka nestíhat. I to je v pořádku - podle mne by na škole měly být i různé typy učitelů, ale učitl by i tak měl mít schopnost se víceméně přizpůsobit jednotlivým žákům. Hranice, které by ale učitel neměl překročit, jsou dané školním vzdělávacím programem a vnitřními dokumenty té které ZUŠ - prostě by neměli jít pod opravdu své vlastní minimum. Pokud by to mělo být, je to situace, která se řeší s rodiči a ti rozhodnou, zda na ratolest dohlédnou, nějak jí pomohou, namotivují nebo ji z klavíru přesunou do výtvarky nebo do fotbalového kroužku....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    FIFI: No. Krizové ročníky jsou 3. a 4. Tam končí hodně dětí. Částečně je to dáno věkem - ozve se puberta a takové trochu flákačské sklony. A většinou, kdo dojde do 5. roč. dodělá i I. cyklus (a ano, jsou 2 cykly, první 7 a druhý 4 roky). Obecně jsou teď poměrně nízké nároky na žáky, takže už se nedá říci, že někdo něco nezvládá. Pokud chce chodit, tak chodí, i když není disponovaný, necvičí apod. Prostě nesplní to, co je považováno za průměr, takže může čekat horší hodnocení na vysvědčení. Ale alespoň u nás se snažíme, aby mohl hrát fakt každý. Na postupových zkouškách (které jsme se jednoznačně rozhodli zachovat) musí zahrát povinné "typy" skladeb (pravidelně stupnice, etuda a 2 skladby rozdílného charakteru). Ale jeslti jedna skladba bude lidovka z Já písnička, to už neřešíme - prostě nebude mít jedničku, ale dvojku nebo trojku. Ale tu má z češtiny taky, takže kde je problém... Děti u nás mají povinnost také vystupovat - min. 1x za pololetí alespoň na třídná přehrávce. Ty ale nepojímáme koncertně, ale pracovně, takže tam lze hrát rozpracovnaé věci, nebo jen část nějaké skladby a učitel to komentuje, aby rodiče věděli, co a proč a jak se jejich děti v té škole učí. Na koncertech hrají i průměrní žáci, jen to musí mít už nějaký ksicht. Takže shrnuto - když je vůle ze strany rodičů a žáků chodit, tak se cesta najde.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Jeste resim stolicku k pianu. Opet jsem byl vyveden z naivity a v brnenskych kamennych prodejnach zadny vyber ani radu nenasel. V eshopech je klavirnich stolicek spousta, ale rad bych si vybral "nazivo" a vyzkousel. Koukal jsem treba na radu Beethoven, kde z tech obrazku ani nepoznam rozdil mezi modely a uz vubec ne kvalitu provedeni. Chci neco kvalitniho s nastavitelnou vyskou, tvarove treba jako Beethoven 559. Mate nekdo tip na kamenny obchod kdekoli v Cesku, kde maji vyber? Idealne Brno a okoli, Praha. Diky.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    RAVENIUZ: mas pravdu, ja bohuzel aktualnejsi podobne ladene video nenasel.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: akurat toto je 300 seria a 400 seria bol velky krok dopredu, takze uz trosku mimo dobu. ale peter barthman je fajn typek a klavirista.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    tady ještě jedno video ukazující hru na digipiánu + povídání o tom, jak je zvuk tvořen:
    Clavinova CLP - Introduction - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=IE9kkGpSJy4
    FIFI
    FIFI --- ---
    MEDVED007: ja ted nemuzu najit dcery zakovskou a nemuzu se ani podivat, jakej je rocnik:)

    Jinak chodila na fletnu 8 let (pravda, ty prvni dva roky se pocitat moc nedaji), s fletnou skoncila v cervnu a od ty doby snad skoro nehrala. Tak mi jde o to, jestli napr. za dva roky skonci s klavirem, tak u nas asi nema smysl spekulovat nad klasickym nastrojem...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    FIFI: já když chodila do hudebky, tak jsem dodělala první cyklus tj. sedmý ročník....asi....a začínalo nás mraky, třídy a třídy dětí....první cyklus jsme končili 4, já a tři holky co šly na konzervatoř.....já byla totální looser a poslední blbka, která tam vydržela čistě proto, že když něco začnu, tak to taky dodělám.....vím, blbej přístup k životu, ale snad mě omlouvá, že to mám genetický :-))))
    FIFI
    FIFI --- ---
    NIMUI: a muzes tedy popsat, jak celkove probiha takova vyuka v ZUS? Jako kolik zaku Ti odpadne treba do te pate tridy (nevim ted, jaky je to rocnik v ZUS - proste kdyz dite hraje od prvni?). Ja mam totiz pocit, ze v seste tride ZS jiz hraji jen lepsi zaci, ze ti prumerni u davno nechodi, ze na to proste nestaci. Neumim to prevest treba na procenta, kolik zaku zustane a kolik jeste v te seste chodi. Nemam ani moc predstavu, kolik deti dodela cely 1. a 2. cyklus klaviru - vim jen, ze se chodi jeste tehdy, kdyz jiz maturuji- to je teda celkem 13 let klaviru? Tedy doufam, ze pocet tech cyklu nepletu?
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    tohle není srovnávací video, ale je to ukázka "klasického klavíru" na digi piáně.
    Clavinova CVP- Pure CF Sampling - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=HLdbLvHk2hE
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MICKEY_MOUSE: Ale škoda, že tam nehraje i na ten pravý klavír, protože podle pár újozů na začátku, opravdu nejde poznat rozdíl.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: Ne, nemluvím :-) Ale je to něco, co přeci jen také neučí úplně všichni, ale naučit se to může opravdu každý průměrný člověk - dřív to bylo běžnější, teď se přeci jen klade trochu víc důrazu na technickou zdatnost (asi na oboje prostě není čas, tak záleží na škole, co kdo preferuje). Ale samozřejmě, že u těch virtuozů je to, o čem mluvím, nejzřetelnější. Ale i většina z nich k tomu musela být vedena, jinak by zůstali těmi průměrnými prstomrstkami. A díky za ty další údaje - to je už poměrně dostupná cena :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    tak opravuji ceny - je to dokonce už od cca 65000. Tohle jsou modely, které (jestli jsem to dobře pochopil) se liší už pouze přidanými nástroji a funkcemi, ale mechanika včetně všeho co ukazuje to video by měla být ve všech stejná.
    http://kytary.cz/Vyhledavani.aspx?ftxt=yamaha+cvp
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    NIMUI: ja si jen nejsem jisty, jestli porad nemluvis o vyjimecnych virtuosech a ja o hre 99% hracske populace, ktera z klaviru vic stejne nevyzdima ani ji to nebude chybet. mozna se ale pletu. jinak cena takoveho digipiana je cca 120-200 tisic.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: To je velice citlivý nástroj - zajímala by mne jeho cena, řekla bych, že se moc neliší od toho živého. Nicméně pořád tam chybí jeden parametr - té barvy. Skvěle to asi reaguje na úhozy, pomalé pouštění klávesy, skvěle zvládá repetice, ale změnit barvu to prostě nemůže. A já vím, že živý klavír může, což mi dokázalo už mnoho skvělých klavíristů, kteří na piano, které jsem znala, dokázali hrát s úplně jiným zvukem (např. Kasík). Ale určitě už jsou to velmi schopné nástroje.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Narazil jsem na video k nedávno probíranému tématu klasika versus digi, kde se popisují a porovnávají aspekty zvuku klasického klavíru s digitálním.
    Je to francouzsky, ale i nefrankofil z toho pochopí a uslyší porovnání.
    Clavinova : Un Piano... et plus encore ! - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=ADOCVHp6gYQ
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam