• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici


    Pouze pro NYXáky je zde k dispozici FTP s notama pro vzájemné vyměňování



    Pokud budete uploadovat své noty, uvádějte tam prosím celé názvy skladeb, nejlíp včetně autora (i když to bude v adresáři s autorem).
    Soubory, co patří k sobě, házejte do archivu (zip).
    rozbalit záhlaví
    FIFI
    FIFI --- ---
    NIMUI: u nas se teda na prehravkach rozhodne porovnava. Ucitelka rekne, tak ted bude hrat Terezka, chodi do toho a toho rocniku. uslysite to a to. Uslysite rozdil mezi Pepickem a Tonickem, kteri hrali ted, jsou ve stejnem rocniku jako Terezka, ale slysite, ze Terezka se pripravuje letos na soutez a je tam Kabalevskij, je tam tohle a tohle. Terezka nacvicila tyhle tri skladby, merime to na cas, tak uvidime na soutezi. Oproti Pepickovi a Tonickovi je Terezka uplne jinde.
    To si teda myslim, ze porovnavani je.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: No, u nás na přehrávkách teda nikdo nikoho s nikým neporovnává. Když mluvím ke každému žákovi a každé skladbě samostatně, tak usiluji o to, aby děcka (sice mající trému) neodcházela znechucená a vystresovaná. Řeknu, co se učíme, co umíme, co zkoušíme a hotovo, žádné jestli je někdo lepší, horší - každý je jiný. A taky škola nenutí do vystupování - to je součást toho oboru, to je jako když se v matice učí násobilka, veřejné vystupování je s tím prostě spojené a rodiče to u nás podepisují spolu s přihláškou, takže ví, co jejich dítě čeká, je to dobrá průprava pro spoustu jiných věcí v životě. A jak se často ukazuje, tak je to také jediná páka na to, aby někteří flákačští žáci začali něco dělat :-) Ale když má někdo fakt takové stavy, že by měl zvracet nebo má posudek z pedagogicko-psychologické poradny, tak samozřejmě vystupovat nemusí, ale vím o jediném takovém případu z našich 400-500 žáků.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    ale kdyby se tím pravidlem řídili všichni, tak by podle mě nebyla tak půlka nyxu na světě.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    CORNELA: proč se ptát, když je jasné co bude po odpovědi následovat.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    CORNELA: jen sem se chtěl podívat, zda nedošlo k názorové změně, ale koukám že ne.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    trochu více té empatie
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: bohužel žiješ zcela mimo realitu.....absolutně mimo téma tohohle auditka a jen pro tvou informaci....ve školce došlo prakticky k revoluci, když bylo školkovné zvýšené měsíčně o 250Kč, přičemž konkurenční v soukromé školce je cca desetinásobné.....na třídních schůzkách se pravidelně řeší, proč školní výlet stál 300Kč, když jedna pani povídala, že výlet jejich Boženky byl za dvě stovky a na školu v přírodě za 2500 Kč nedeje třetina třídy a to zejména z finančních důvodů...a to je pražská realita, o regionech ani nemluvím.....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: máš to rozmyšlený pěkně.....až budeš schopná ve dvou letech prvního dítěte zjistit, jestli se jeho zájmy budou ubírat levnou nebo drahou cestou, tak dej vědět, to bych se ráda poučila :-)))
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: tak já spočítala, že by to bylo spíš 5tis. za pololetí a přijde mi to na fakt dost peněz.....když si vezmu, že to je jen jeden kroužek a běžné dítě jich má několik, takže já tuhle sumu za pololetí v pohodě vypláznu za všechny a to za jedno dítě....a máme dvě.....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: hele, to už sme to řešili 100x....u "jiných" řešení vidím jako zásadní bariéru finance...v ZUŠ platím za nauku, sbor a hodinu nástroje 1900 Kč za pololetí....za soukromou hodinu jen nástroje je to od 300Kč výš, takže je zřejmé, že za to pololetí to bude někde úplně jinde....a to nemluvím o teorii, která je aspoň v začátcích taky dost podstatná....
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    ADMAN: zavisi, aky zvukovy charakter ocakavas, ake zanre chces robit. Korg je skor na ostrejsie synteticke zvuky, menej na akusticke. Kurzweil je skvely nastroj, s viacerymi silnymi strankami, specifickym zvukom. skor by som isiel do PC3k8, kvoli obmedzenej editacnej moznosti na LEcku. Yamaha v tejto kategorii je MOX8 (mozno horsia mechanika), ale podla mna v danej triede zvukovo najuniverzalnejsi.
    ADMAN
    ADMAN --- ---
    A ještě jeden dotaz, najde se tu nějaký klávesák?

    Koukám se po klávesách do studia s požadavky:
    - 88 pořádných kláves
    - pořádná banka pořádných zvuků s mnoho možnostmi
    - značka asi jedině KORG, KURZWEIL nebo YAMAHA ... vedou se spory :)
    - max 40k

    Nejlepší z hlediska poměru cena/výkon... zatim mě láká
    KORG KROME 88 http://kytary.cz/kurzweil-pc3-le8/HN114681/
    KURZWEIL PC3 LE8 http://kytary.cz/korg-krome-88/HN133002/
    do Yamah jsem se zatim nepustil, jsou mi nejnesympatičtější.. :P

    Díky )
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    TRISSIE: nevěřím, že takové dítě dlouhodobě vydrží....jak píše nimui...škola neustále nutí do veřejného vystupování, takže když pořád vidíš, že si v porovnání se spolužáky dlouhodobě za osla, tak tě to dříve nebo později otráví a ne že ne.....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    TRISSIE: Zkoušíme, co se dá, hledáme, konzultujeme mezi sebou :-) Často se ukáže, že byl třeba problém v jednotlivosti, např. ve čtení not a současném hledání kláves na klavíru, tak se ty činnosti oddělí, ten nácvik se zpomalí... Nebo se prohodí probíraná látka (dítě nezvládá rytmus, tak mu nenacpu tečkovaný rytmus a trioly, ale bude třeba dřív hrát vícezvuky, skoky, pedál atd.). Ale nevzpomínám si, že bych za těch svých 11 let potkala vyloženě takhle jednoznačný případ.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NIMUI: jen ze zvědavosti, co děláte s nadšenými, přesto však zoufale netalentovanými dětmi (myšleno takové, které chtějí chodit samy od sebe, ne nuceny rodiči, ale prostě jim to fakt nejde)?
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: A žáků, kteří dodělají i II. cyklus, těch je málo. Cca čtvrtina všch začně chodit, ale třeba na gymplech mají postupně takový zápřah, že to s maturitou nedochodí.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: Ale ještě bych dodala, že vím, že některé ZUŠky případně konkrétní učitelé jedou víc na výkon a žáky si vybírají nebo prostě mají větší požadavky a potom opravdu mohou děcka nestíhat. I to je v pořádku - podle mne by na škole měly být i různé typy učitelů, ale učitl by i tak měl mít schopnost se víceméně přizpůsobit jednotlivým žákům. Hranice, které by ale učitel neměl překročit, jsou dané školním vzdělávacím programem a vnitřními dokumenty té které ZUŠ - prostě by neměli jít pod opravdu své vlastní minimum. Pokud by to mělo být, je to situace, která se řeší s rodiči a ti rozhodnou, zda na ratolest dohlédnou, nějak jí pomohou, namotivují nebo ji z klavíru přesunou do výtvarky nebo do fotbalového kroužku....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    FIFI: No. Krizové ročníky jsou 3. a 4. Tam končí hodně dětí. Částečně je to dáno věkem - ozve se puberta a takové trochu flákačské sklony. A většinou, kdo dojde do 5. roč. dodělá i I. cyklus (a ano, jsou 2 cykly, první 7 a druhý 4 roky). Obecně jsou teď poměrně nízké nároky na žáky, takže už se nedá říci, že někdo něco nezvládá. Pokud chce chodit, tak chodí, i když není disponovaný, necvičí apod. Prostě nesplní to, co je považováno za průměr, takže může čekat horší hodnocení na vysvědčení. Ale alespoň u nás se snažíme, aby mohl hrát fakt každý. Na postupových zkouškách (které jsme se jednoznačně rozhodli zachovat) musí zahrát povinné "typy" skladeb (pravidelně stupnice, etuda a 2 skladby rozdílného charakteru). Ale jeslti jedna skladba bude lidovka z Já písnička, to už neřešíme - prostě nebude mít jedničku, ale dvojku nebo trojku. Ale tu má z češtiny taky, takže kde je problém... Děti u nás mají povinnost také vystupovat - min. 1x za pololetí alespoň na třídná přehrávce. Ty ale nepojímáme koncertně, ale pracovně, takže tam lze hrát rozpracovnaé věci, nebo jen část nějaké skladby a učitel to komentuje, aby rodiče věděli, co a proč a jak se jejich děti v té škole učí. Na koncertech hrají i průměrní žáci, jen to musí mít už nějaký ksicht. Takže shrnuto - když je vůle ze strany rodičů a žáků chodit, tak se cesta najde.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Jeste resim stolicku k pianu. Opet jsem byl vyveden z naivity a v brnenskych kamennych prodejnach zadny vyber ani radu nenasel. V eshopech je klavirnich stolicek spousta, ale rad bych si vybral "nazivo" a vyzkousel. Koukal jsem treba na radu Beethoven, kde z tech obrazku ani nepoznam rozdil mezi modely a uz vubec ne kvalitu provedeni. Chci neco kvalitniho s nastavitelnou vyskou, tvarove treba jako Beethoven 559. Mate nekdo tip na kamenny obchod kdekoli v Cesku, kde maji vyber? Idealne Brno a okoli, Praha. Diky.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    RAVENIUZ: mas pravdu, ja bohuzel aktualnejsi podobne ladene video nenasel.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: akurat toto je 300 seria a 400 seria bol velky krok dopredu, takze uz trosku mimo dobu. ale peter barthman je fajn typek a klavirista.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam