• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    FIFI: No, to nepovažuji za moc pedagogické... To lze dělat s dětmi stejné kategorie - tedy připravují-li se na soutěž obě (předpokládám nějaké kompetitivní skolny, porovnávní je tedy druhem motivace), ale jinak ne.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    moje osobní zkušenost je, že čím je dítě starší, tím mu vystupování dělá větší problém...víc se stresuje...potvrdila mi to teď i dcery učitelka při hodnocení koncertu, když se zmínila, že je zvlášť pyšná nikoliv na ty malé, kteří třeba hráli veřejně poprvé, ale právě na ty větší děti, které se víc stresují.....což mi jde proti tomu zde popsanému, že to jako dítě posilní, že si na to nějak zvykne....nezvykne :-(
    MISERY
    MISERY --- ---
    Já si myslím, že to vystupování něco do sebe má. Já z toho sice byla nervní, ale je to věc, která dítě posilní, zvlášť když to zvládne fakt dobře. A když to tak dobře nezvládne, tak ho to třeba alespoň vyburcuje k tomu, aby to příště zvládlo lépe.
    FIFI
    FIFI --- ---
    NIMUI: u nas se teda na prehravkach rozhodne porovnava. Ucitelka rekne, tak ted bude hrat Terezka, chodi do toho a toho rocniku. uslysite to a to. Uslysite rozdil mezi Pepickem a Tonickem, kteri hrali ted, jsou ve stejnem rocniku jako Terezka, ale slysite, ze Terezka se pripravuje letos na soutez a je tam Kabalevskij, je tam tohle a tohle. Terezka nacvicila tyhle tri skladby, merime to na cas, tak uvidime na soutezi. Oproti Pepickovi a Tonickovi je Terezka uplne jinde.
    To si teda myslim, ze porovnavani je.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: No, u nás na přehrávkách teda nikdo nikoho s nikým neporovnává. Když mluvím ke každému žákovi a každé skladbě samostatně, tak usiluji o to, aby děcka (sice mající trému) neodcházela znechucená a vystresovaná. Řeknu, co se učíme, co umíme, co zkoušíme a hotovo, žádné jestli je někdo lepší, horší - každý je jiný. A taky škola nenutí do vystupování - to je součást toho oboru, to je jako když se v matice učí násobilka, veřejné vystupování je s tím prostě spojené a rodiče to u nás podepisují spolu s přihláškou, takže ví, co jejich dítě čeká, je to dobrá průprava pro spoustu jiných věcí v životě. A jak se často ukazuje, tak je to také jediná páka na to, aby někteří flákačští žáci začali něco dělat :-) Ale když má někdo fakt takové stavy, že by měl zvracet nebo má posudek z pedagogicko-psychologické poradny, tak samozřejmě vystupovat nemusí, ale vím o jediném takovém případu z našich 400-500 žáků.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    ale kdyby se tím pravidlem řídili všichni, tak by podle mě nebyla tak půlka nyxu na světě.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    CORNELA: proč se ptát, když je jasné co bude po odpovědi následovat.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    CORNELA: jen sem se chtěl podívat, zda nedošlo k názorové změně, ale koukám že ne.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    trochu více té empatie
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: bohužel žiješ zcela mimo realitu.....absolutně mimo téma tohohle auditka a jen pro tvou informaci....ve školce došlo prakticky k revoluci, když bylo školkovné zvýšené měsíčně o 250Kč, přičemž konkurenční v soukromé školce je cca desetinásobné.....na třídních schůzkách se pravidelně řeší, proč školní výlet stál 300Kč, když jedna pani povídala, že výlet jejich Boženky byl za dvě stovky a na školu v přírodě za 2500 Kč nedeje třetina třídy a to zejména z finančních důvodů...a to je pražská realita, o regionech ani nemluvím.....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: máš to rozmyšlený pěkně.....až budeš schopná ve dvou letech prvního dítěte zjistit, jestli se jeho zájmy budou ubírat levnou nebo drahou cestou, tak dej vědět, to bych se ráda poučila :-)))
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: tak já spočítala, že by to bylo spíš 5tis. za pololetí a přijde mi to na fakt dost peněz.....když si vezmu, že to je jen jeden kroužek a běžné dítě jich má několik, takže já tuhle sumu za pololetí v pohodě vypláznu za všechny a to za jedno dítě....a máme dvě.....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: hele, to už sme to řešili 100x....u "jiných" řešení vidím jako zásadní bariéru finance...v ZUŠ platím za nauku, sbor a hodinu nástroje 1900 Kč za pololetí....za soukromou hodinu jen nástroje je to od 300Kč výš, takže je zřejmé, že za to pololetí to bude někde úplně jinde....a to nemluvím o teorii, která je aspoň v začátcích taky dost podstatná....
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    ADMAN: zavisi, aky zvukovy charakter ocakavas, ake zanre chces robit. Korg je skor na ostrejsie synteticke zvuky, menej na akusticke. Kurzweil je skvely nastroj, s viacerymi silnymi strankami, specifickym zvukom. skor by som isiel do PC3k8, kvoli obmedzenej editacnej moznosti na LEcku. Yamaha v tejto kategorii je MOX8 (mozno horsia mechanika), ale podla mna v danej triede zvukovo najuniverzalnejsi.
    ADMAN
    ADMAN --- ---
    A ještě jeden dotaz, najde se tu nějaký klávesák?

    Koukám se po klávesách do studia s požadavky:
    - 88 pořádných kláves
    - pořádná banka pořádných zvuků s mnoho možnostmi
    - značka asi jedině KORG, KURZWEIL nebo YAMAHA ... vedou se spory :)
    - max 40k

    Nejlepší z hlediska poměru cena/výkon... zatim mě láká
    KORG KROME 88 http://kytary.cz/kurzweil-pc3-le8/HN114681/
    KURZWEIL PC3 LE8 http://kytary.cz/korg-krome-88/HN133002/
    do Yamah jsem se zatim nepustil, jsou mi nejnesympatičtější.. :P

    Díky )
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    TRISSIE: nevěřím, že takové dítě dlouhodobě vydrží....jak píše nimui...škola neustále nutí do veřejného vystupování, takže když pořád vidíš, že si v porovnání se spolužáky dlouhodobě za osla, tak tě to dříve nebo později otráví a ne že ne.....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    TRISSIE: Zkoušíme, co se dá, hledáme, konzultujeme mezi sebou :-) Často se ukáže, že byl třeba problém v jednotlivosti, např. ve čtení not a současném hledání kláves na klavíru, tak se ty činnosti oddělí, ten nácvik se zpomalí... Nebo se prohodí probíraná látka (dítě nezvládá rytmus, tak mu nenacpu tečkovaný rytmus a trioly, ale bude třeba dřív hrát vícezvuky, skoky, pedál atd.). Ale nevzpomínám si, že bych za těch svých 11 let potkala vyloženě takhle jednoznačný případ.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NIMUI: jen ze zvědavosti, co děláte s nadšenými, přesto však zoufale netalentovanými dětmi (myšleno takové, které chtějí chodit samy od sebe, ne nuceny rodiči, ale prostě jim to fakt nejde)?
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: A žáků, kteří dodělají i II. cyklus, těch je málo. Cca čtvrtina všch začně chodit, ale třeba na gymplech mají postupně takový zápřah, že to s maturitou nedochodí.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: Ale ještě bych dodala, že vím, že některé ZUŠky případně konkrétní učitelé jedou víc na výkon a žáky si vybírají nebo prostě mají větší požadavky a potom opravdu mohou děcka nestíhat. I to je v pořádku - podle mne by na škole měly být i různé typy učitelů, ale učitl by i tak měl mít schopnost se víceméně přizpůsobit jednotlivým žákům. Hranice, které by ale učitel neměl překročit, jsou dané školním vzdělávacím programem a vnitřními dokumenty té které ZUŠ - prostě by neměli jít pod opravdu své vlastní minimum. Pokud by to mělo být, je to situace, která se řeší s rodiči a ti rozhodnou, zda na ratolest dohlédnou, nějak jí pomohou, namotivují nebo ji z klavíru přesunou do výtvarky nebo do fotbalového kroužku....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam