• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: to, co navrhuješ, by tedy v pohodě stačilo na tu cestu 1x za hodinu, se kterou jsem prve počítal. (včetně celkem svižných rozjezdů...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ty máš špatné informace, lifepo4 klidně zvládne 10c ale cena je jinde. Vše je na provedení. Budou větší těžší dražší. https://bmsbattery.com/.../392-headway-40152s-15ah-10c-lifepo4-cylindrical-battery-cell-battery.html

    Pokud chci něco odhadnout a beru jen něco není to lež ale lidská blbost.

    Takže suma sumárum 10kwh baterie na 750v což mívají trakční motory ti dá krátko době 100kw ;-) a můj hrubý odhad je že kvalitně provedená baterie z 280 článku bude mít kolem 200 kilo. Přívody rozvody konstrukce měniče a jseš v klidu na 400 kg. Spíše bych dal půl tuny.

    280 článku je kvůli napětí, aby i při 2.7v daly napětí, je to přeci jen dost často SS motor.

    No a u a/synchronní mechanismu potřebuješ i vyšší napětí kvůli tockam atd.

    Tak dej tam 30 ah a pohoda. Mašinka se ti rozjede.

    Pš: velký výkon při rozjezdu je i kvůli trhu. Zkoušel jsi někdy stojící vagon roztlačit? Já ano a vím že ho musíš nejdříve utrhnout. říká ti něco přítlak při rozjezdu mašiny a při brzdění vlaku? Někdy si mašina couvne a pak se rozjede. Spocitej kolik síly by jsi potřeboval na 20 vagónu bez napruzeni :-) jestli by to vůbec udrželo spřáhlo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: 10x víc plánují na solár... pochybnost, jestli stačí, je až budou chtít jezdit víckrát. není to žádné "zamlčování faktu", protože to máš z nějakého svého jiného zdroje, v mém zdroji jsem si ničeho takového nevšiml (a i kdyby - dodal jsem na něj odkaz, takže si to tam mohl najít, kdo chtěl)

    každopádně, kvůli rozjezdům stejně budou muset mít tak 100 kWh baterii (mj. max. proud se většinou u Li baterek číselně rovná kapacitě v Ah, i když u LiPol může být i větší... záleží ale samozřejmě i na napětí té baterie, jaký výkon z toho najednou max. dostanou). V tom případě noční nabíjení ze staniční budovy řeší řadu otázek a soláry v podstatě jen "zpomalují vybíjení" (a to, co si na konci dne baterky nevezmou ze staniční budovy, to ta stacionární instalace dodá do sítě... takže žádná škoda)

    stejně tak odhadnout nějaké číslo špatně není "lhaní". máš prostě hokej v pojmech. (podstatné je, že i tvůj původní odhad byl špatný, ačkoliv sis triviálně mohl vygooglit stejné ajsnboňácké tabulky, jako já...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Tady je zase na blito a XCHAOS má zadarmo vysvětleno spousty věcí. Předpokládám že ta jednotka na kolo není a nebude.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: V tom výpočtu jsem uvedl, že je to i 30t - kde konkretne? Prosim link na zpravu. Protoze jsme si vylistoval vsechny tvoje zpravy za poslednich par dni a dal hledat "30". Jediny kde mi to naslo, je "myslíš, že i potom pořád váží váží 30t?" coz je otazka, ne "uvedeni, ze to je i 30t". A v tom opravenem "vypoctu" pises "kdyby byl měrný odpor 4 a hmotnost 20t". Takze... kde jsi pouzil tricet tun ve vypoctu? Nebo jsi opravdu uprostred debaty o tom, jestli lzes nebo nelzes, tak trochu lhal? Protoze to by bylo priceless 8))) (A jen teda FYI, i tech 30t je malo, protoze dva vagony. LOL, co jinyho )
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: počkej a tohle vygooglil kdo, ten odkaz? A jak to souvisi s tim ze jsi:
    - opakovane argumentoval "je to lehci, protoze vyndali jeden diesel" a nezminil jsi, ze misto nej tam dali elektromotr a baterky? Zamlcovani faktu.
    - ses "divil", ze do roku 2004 jim diesel nevadil, kdyz do toho roku 2004 to jezdilo dvakrat denne, zatimco ted planuji v lepsim pripade desetkrat tolik? Zamlcovani faktu.
    - ses tvrdil, ze masinka vazi 10t i kdyz trivialnim googlovanim lze zjistit, ze to proste nedava smysl, protoze srovnatelne masinky jsou vyrazne tezsi? V lepsim pripade neschopnost, v horsim vedomy lhani.

    O tomhle mluvim: o tom, jak zamlcujes podstatny fakta. Ze jsi nalinkoval jednu stranku, z ktery jsi opsal jeden vzorecek do kteryho jsi dosadil nesmyslny cisla? No a? Jeden link nejak omlouva vsechny ty nesmysly a manipulace vyse? Nebo mas pocit, ze jsem napsal "XChaos _nikdy_ nic uzitecneho nenalinkoval"? V tom pripade by ses mel naucit cist 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jenže poněkud ignoruješ, že i opravný výpočet +/- vychází (i když s menší rezervou) - ne, nevychazi, protoze DOKONCE I TY SAM PRIZNAVAS, ZE NEZNAS HMOTNOST.

    Proboha, to je neuveritelny. Nejdriv sam priznas, ze nevis kolik to vazi, coz nutne znamena, ze nemuzes nic pocitat, protoze k tomu vypoctu proste tu hmotnost potrebujes.... ale pak najednou zacnes tvrdit, ze "opravny vypocet vychazi".

    A tresnicka na dortu je, ze kdyz jako hmotnost pouzijes neco, co vychazi z faktu, ne prani, tak vysledek je dost daleko od tech tvech blabolu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: počkej a tohle vygooglil kdo, ten odkaz?
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    jako já tě samozřejmě nechci obviňovat ze lži, nejsem jako ty... jen mi přijde, že tady předkládáš publiku tak trochu alternativní fakta o mých aktivitách :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nevím o tom, že bych vědomě lhal - No jiste 8)) XChaos nelze, XChaos jen vedomne zamlcuje podstatna fakta a trivialne overitelny parametry masinek si radsi taha z prdele tak jak se mu hodi, nez aby tricet vterin googloval. To prece neni lhani, ne? 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: v podstatě nechali karoserii a udělali z toho úplně jiný vlak - a tohle muzes nejak dokazat? Nebo je to jen tvoje zbozne prani? Co se pise na tech strankach:
    Our train (661 and 726) was withdrawn from service between 1991 and 1994 and from 1995 sat in yards at Lithgow State Mine Railway until we visited in 2013.

    BBRC and Lithgow State Mine Railway agreed upon the lease of the railcar set for Byron Bay, with BBRC financially contributing to its heritage restoration. Further to this contribution, thousands of voluntary hours have been invested by the dedicated and passionate team at Lithgow State Mine Railway to restore the railcars to their heritage state.
    Ja tam nejak nic o "jinym vlaku" nevidim. Naopak, zduraznujou "restored" a "heritage state". Ale mozna mi neco uniklo 8)))

    nevíme kolik váží - no konecne. Takze z puvodnich "deseti tun" jsme se pres "dvacet tun" dostali k tomuhle? I kdyz pochopitelne, na zaklade _faktu_, nikoliv prani, muzeme odhadnout kolik vazi: neco kolem SEDESATI tun, dva vagony po triceti. A to prosim bez pasazeru. Nahrazeni jednoho dieselu elekotromotorem a bateriama fakt neco zasadniho neusetri. Dieselgenerator Cummins se stejnym oznacenim, jako ma motor toho vlaku a podobnym vykonem vazi jeden a pul tuny. Jenomze chapu ze takovy cislo se ti nehodi do kramu, protoze pak tvoje puvodni "vypocty" vypadaji jako jeste mnohem vetsi pitomosti, takze radsi "nevime". Ok 8))

    moje argumentace se týkala udržitelnosti provozu 1x za hodinu - a presto to byla argumentace zcela nesmyslna. "Vypoctem vykonu" pocinaje a hmotnosti vlaku konce. Priste radsi bud ticho, usetris si trapas. Nebo si aspon odpust recicky o "hazeni hadru" na trolly, kdyz se pak ukaze, ze to byly hlouposti... to, je to jeste legracnejsi 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: v podstatě nechali karoserii a udělali z toho úplně jiný vlak, ale uznávám - nevíme kolik váží (sice nějakých 10 kWh baterií, které tak max. dává smysl, při provozu 1x za hodinu, může v lithiu vážit taky třeba 100 kg nebo méně... ale uznávám.. nebude to nula).

    V tom výpočtu jsem uvedl, že je to i 30t. fakt by mi zajímalo, co je na tom "lež" (za dohledání chyby v použitých jednotkách v mém dosazení do ajsnboňácké formulky máš bod... jenže poněkud ignoruješ, že i opravný výpočet +/- vychází (i když s menší rezervou)

    REDGUY: no ok, uznávám, že na 120 jízd za den solár zřejmě stačit nemůže (i když pořád mi chybí přesná data o instalovaném výkonu na střeše obou motoráků)... chtějí to ale dobíjet z panelů instalovaných na nádraží, ale teda nevím. lithiové baterie obvykle zvládneš na polovinu kapacity dobít za hodinu - možná ale těch baterií bude víc jak na nádraží, tak ve vlaku a že je budou dobíjet třeba během noční pauzy v provozu.

    moje argumentace se týkala udržitelnosti provozu 1x za hodinu, která mi na solár reálná přijde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI: obvinit někoho ze lži znamená taky přinést nějaké důkazy. samozřejmě, v evidenci různých mých omylů projevil skutečně hnidopišské nadšení pro věc id REDGUY, toho jen tak netrumfneš. ale nevím o tom, že bych vědomě lhal... prostě určitá, vnitřně nesourodá skupina NYXáků si mě vybrala jako cíl, který hodlají zničit. Pokud tě baví do ní patřit, proč ne... ale znovu opakuju: náhodným online obviňováním ze "lží" uděláš dojem max. na lidi, co mě vůbec neznají a obecně je odpuzuje cokoliv, co se jim jeví tldr (protože pro někoho cokoliv, co je dlouhé, je asi potenciálně "lež", nebo nevím)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: pocitej - mas tam vse potrebne :-) Teda jeste znat hmotnost vozu :-)))
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Využití netradičních zdrojů energie na železničních tratích - Blog iDNES.cz
    http://zboril.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=420212
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Btw, ohlede toho kdy jsou tvoje "odhady" "lez" a kdy ne... to ze neustale opakujes "bude to lehci, protoze vymontovali diesel" a pritom jaksi zapominas dodat "... a misto nej namontovali elektromotor, baterii, solary a prislusnou elektroniku", to asi technicky vzato lez neni, ale oznaceni "sprosta manipulace s fakty" si to zaslouzi urcit.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Snažím se odhadovat různá čísla - to, že jde o odhad, z toho nedělá automaticky lež, - kolik vazi vlak je zcela trivialni si najit. Pokud i presto "odhadujes" naprosto nesmyslny cisla, jako bylo treba tech deset tun, je to bud lez, nebo naprosta idiocie. Co z toho si vyberes?

    Tím pádem vlak zvládne překonat tu 3 km trasu za den klidně 6x - jenze problem je v tom, ze oponentni tvrdi, ze "jednou za hodinu" je jen pocatecni kryti a cilovej plan je az 120 jizd za den. Coz by zjevne znamenalo, ze solar nemuze stacit. Ooops. A ani ja, ani ty nedokazeme rozhodnout, kdo ma v otazce frekvence jizd pravdu, takze vsechno co zbyva, je smat se tomu, jak pitomejma argumentama se snazit ten vlak obhajovat 8)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    XCHAOS: tak samozrejme se z toho muzes zkusit vylhat ale nic to na tom nezmeni...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: čelní odpor jsem vyhodnotil pro dlouhý válec - LOL 8))) No jasne. Kdyz jsi to ty "vyhodnotil", tak to tak bude 8))))

    tak prosímtě upřesni, kolik m2 panelů - fakt se nebudu obtezovat. Jak jsem psal - jestli to je solarni nebo neni je neco, co z dalky nejde rozhodnout, uz proto ze to asi neni primarne technickej problem. Slo mi hlavne o to ukazat, ze tvoje "vypocty" byly (a stale jsou) hromada pitomosti . Mission accomplished 8))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam