• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: hustí se to na tak tvrdo, že odpružení je už téměř nutnost - a to, ze na celym svete jsi nasel jen asi dve celoodpruzeny lehokola, z toho jedno horsky, pricemz vsechny ostatni maj tlumic jen vzadu, to s tim vubec, ale vubec neni v rozporu 8)))
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Jen pro konecnou - nikdo neshazuje tvoje snazeni, ale TVUJ PITOMEJ pristup k veci :-D :-P
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Takze pokud ti napisu co oni rikaji po precteni tveho kvetakoveho vyzvraceni - tak to ber ze ty pripominky jsou od profiku ne odeme :-) :-P Obcas jim to ukazu a docela no uz se nesmeji, spise jim to prijde smutne :-(
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: prepocitej si to :-P Jo a jezdi i na snehu a za deste takze opravdu kazdy den. Minuly rok nejel asi 10x kvuli opravdu posranymu pocasi ... jezdi na vanoce na silvestra atd ... minus 15 - vezme jine obleceni a jde si pekne na svoji 60km :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ty jsi to opet pochopil po svem :-D Psal jsem ti jen kolik stoji udrzba vozu a kolik bude stat udrzba kola s tou vyssi kvalitou ve tvem podani :-P Tudiz pokud budu rvat do auta prachy a nebo do kola a jezdit na tom stejne - prijde me to draz :-P Nic vic nic min.

    PS: jo brzdovej kotoucek ho stoji stejne jako me kotouc ... akorat ze vydrzi tak pulku ...

    Uz te vidim jak na kole najezdis 15000 km za rok a menis gumy na letni a zimni podle teploty. Jak resis kolik jsi najel atd ... Kuba najezdi za rok vic na kole nez ja autem pulku dalku a pulku MTB. Plast je nejlevnejsi za 800 a ty vymeni 4 za rok na MTB a dva na dalku. Galuska za 1200kc/kus. Plus mliko na zaceleni bezdusaku atd atd atd ... Ju naschval jsem ti napsal ze jezdi zavodne :-P

    https://www.pneumatiky.cz/info/minimalni-hloubka-dezenu.html Jirka i kuba berou tlousku dezenu u kola minimalne 1mm ... A to maji specialy a uz i tak na tom MTB kuba pred zavodem meni pneu protoze se nedavno skara vysekal a to mel 2mm ... proste to vzorek nevzal ...

    No rejpu do tebe protoze to je kurva snadny, kdyz ani nevis a ani nechces resit zasadni a zakladni veci. :-P Takze pokud si nekdo da jen tak sobotni trening o 80km v terenu a nebo 130km na silnicce s tim ze kazdy den najezdi alespon 40km na MTB a nebo 60 na silnicce - za jak dlouho najezdi tolik co ma ten suntrip?

    Jirka jezdi za lepsiho pocasi kazdy den do prace 50km a zpet :-))) Bere to jako trening = rocne to je hooodne km ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: fajn, užij si kolo. (ale evidentně si to neužíváš dost, proto si potřebuješ užívat ještě rejpání do jiných)

    (vzorku mi myslím zbývá aspoň těch 2mm, ale tak to asi přeměřím.. nový plášť by oproti ostatním výdajům nebyl to nejdražší)

    ano, já si říkám, že je to drahý nesmysl... ale kdykoliv potkám na svých cestách motorkáře, tak se zase proberu a říkám si: když si můžou drahý koníček dovolit oni, tak já taky!
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Promin ale plast tvori vzorek, to ze napises ze to je neprosoupatelne je kravina. Pokud budu mit na plasti vzorek z prvnich 6mm - nejakych 0,5mm uz plast tudiz neplni svou funkci. Bude ujizdet nebude tak dobre drzet atd ...

    Ano mam na zadku dvojte vystylany pneu u prcka a proto pane policat muzu klidne jezdit i s 1mm vzorkem i kdyz predpis rika minimalne 2mm. Ma to dvoji sipovani tak to jiste vodu odvede atd a proste to nicemu nevadi ... LOL

    Promin tvuj argument je dost blbej ...

    Prekrucujes - rekl jsem ze pro me po vsem co jsem prosel a propocital je to moc drahe :-P Ne ze to nepotrebuju. Proste kolo je levnejsi nez stavet lehokolo - tudiz budu mit kolo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (teď teda nevím u linkovaného produktu, ale u toho mého my to v obchodu říkali.. a opravdu je pod povrchem pláště tvrdá vrstva, která se chová hodně jinak, než u jiných plášťů)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: pod gumou je kevlar a je to prakticky neprošoupatelné. a samozřejmě, hustí se to na tak tvrdo, že odpružení je už téměř nutnost (ale to jsem jistému nadprůměrně inteligentnímu kritikovi z nyxu vysvětloval dost marně, tak uvidím, jak to pochopí ostatní)

    podívej, já vím, že se ti nelíbí představa, že jsem nad tím nejen přemýšlel, ale hlavně si něco už vyzkoušel a něco najel. ale měl by ses s ní smířit.

    udělej si něco podle sebe a předveď to tady - proč ne. (až na to, že ty vlastně především tvrdíš, že to nepotřebuješ, proč ne - ale to ti nikdo necpe - proč ale vlastně potřebuješ debatovat v tomhle klubu? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: rozhodně plánuju ten panel tentokrát nezničit, tomu věř. (Jinak klíčové slovo, na které kladu důraz, je autonomie - ne ekologie.... a ano, přepočet pořizovacích nákladů a počet ujetých km je nutné řešit, to je jasné)

    (tuším, že kvůli tomu teď právě stavím to kolo odpružené... ale jsou lidi, co to nechtějí slyšet...)

    Ano, staví mi to zkušení stavitelé kol. Samozřejmě moje požadavky na nízkou hmotnost pro ně není jednoduché splnit, ale příhradové rámy dělali i sami od sebe - já jsem si jen navymýšlel navíc ty trojúhelníky, dá se říct.

    Příhradové rámy tohoto typu měli i staré motorky (a světe div se - novější typy motorek mají rámy prostorové dodnes, jen jsou více složené právě - z trojúhelníků)

    Pokud evropská norma pro elektrokola do 45 km/h stanoví limit hmotnosti 35 kg, tak když víme, že pořádná baterka váží asi 5 kg a pořádný motor s rekuperací asi 7 kg vč. kola, tak nám vyjde, že rám a nepoháněné kolo a pláště se musí vejít do asi 23 kg (z toho jen ty pořádné Tour plus gumy budou mít kilo každá). A já tam ještě chci nacpat kromě baterky solární stříšku!!!

    Takže to zadání není jednoduché.. ale vedlejší efekt je, že vznikne kolo, které se vejde do připravovaných celoevropských regulací, což je pro budoucí výrobu dost podstatný detail. A to, že je příhradový rám ocelový, to zase zlevňuje výrobu a zlepšuje opravitelnost (i když nebránil byc se v budoucnu ani hliníkovým příhradám).

    Protože elektrokola budou trochu přísněji regulovaná, než běžná nemotorová kola, tak rozhodně kdokoliv by se chtěl vrhnout do sériové výroby, tak by si zlepšil komerční šance tím, že to bude konvertovatelné meezi lehoverzí a vzpřímenou cargoverzí (s nákladem za jezdcem, což je uživateli nejlépe hodnocené uspořádání, ale taky nejnáročnější z hlediska složitosti konstrukce). Cílím jedním rámem na 2 různé trhy (vlastně 3 - protože leho může být solární i nesolární).
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: nikde nevidim tisice ujetych km - je tam zivotnost ale to je co? ... ono je neco jineho jezdit po nasem asfatu a nebo nekde po sterkove ceste v rusku ... ale to je ti jasne ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: velmi rád, jen nemůžu najít nejvhodnější odkaz. rozhodně doporučují všichni zkušení uživatele elektrokol, takže je to tady ontopic:
    Schwalbe Marathon Plus Tour 26x2,00 | ELEKTROKOLA = EKOLO.CZ
    https://ekolo.cz/schwalbe-marathon-plus-tour
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: vezme kolo dve brasny naradi a zebrik a v desti pojede 30 kilaku ;-)


    XCHAOS: mohu poprosit odkaz na ten plast? Docela me to zajima :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jasně... vidím, že na tebe to opravdu zapůsobilo :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: Ja ti nevim, ale neprohlasoval si kdysi, ze chlapy jezdi autem aby si mohli zavrcet motorem ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: hmmm, tak třeba já mám plášť co má najeto min. těch 8000 z roku 2015 a ještě něco navíc... a plánuju ho používat dál, je dělanej na cesty kole světa, tedy desítky tisíc km.

    s tebou je to fakt debata: jasně, já asi tvrdím, že nikdo za žádných okolností nebude jezdit autem, že jo...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Jen pro zajimavost :-) rozvody za 4000Kc i s praci a kapalinou a vymenou oleje :-D po 40000 no a jinak je sranda ze po vyndani stareho remenu jsme zjistili ze tam mel remen 60000 cca a kladka a pumpa nejakych 120000 bylo to tam puvodni :-D 19 let LOL asi to delal technik jako ty ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak jsem v aute prevezl cca 300 kilo materialu a kolik prevezes na kole? Pekne polni cesta a treti trida :-D

    Jen pro porovnani bavil jsem se s kamosem co dela do kol. vMomentalne mi stavi kolo horsky za 4500Kc material a 500 si rekne za praci :-)

    Plast na kolo co znicis pocitejme tak cca za 5000km - 250Kc minimalne aby mel nejake parametry. Kubikuv plast stoji 950 a najede na nem 5000 a je kompletne KO. Kevlarovej odlehcenej 8000km cca 1200Kc/kus
    Pneumatiky na aute co maji najeto 15000km a vzorek o 2mm mensi tudiz na ne pokud to tak pujde najedu 45000km do 2mm vzorku :-) 900Kc kus :-)

    Stredy a loziska pro vetsi zatez na kole - 750 aby to neco umelo - zivotnost max 20000 km. Kubik jezdi zavodne, lozisko za 500 znicil na zavodech za 800Km :-D

    Moje jedno lozisko original od auta - 320Kc kus - menili se po 100000 km protoze vyschla po 18ti letech vazelina a vydreli se :-) na rakouskych silnicich je nemeni lide za celou zivotnost auta (klidne 25 let)

    Tlumice na kolo predni vidlice s vetsim zatizenim - 3500Kc a sakra vice - maximalne 15000km podle terenu
    Hydraulicky tlumic s zivotnosti az 50000km na muj vuz 1100Kc predek a 800Kc zadek ...

    Zadni odpruzeni na kole komplet neco lepsiho 1500Kc idealne max 25000Km opet podle zateze a cesty
    Moje auto - original predni pruzina 700Kc zadni 350Kc - menili se kvuli stari a oreznuti po 18ti letech ...

    Mam pokracovat? :-DDD
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: pst to jsou jen dohady a spekulace ;-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: hele ty asi nebudes mit plastovy shit,ale uvedomujes si,ze si neudelal zadne vypocty te tvoji konstrukce a nevis co to snese pri provozu,ale ohanis se tim,ze ti to delali stavitele kol,i kdyz ti to jen posvareli podle tveho navrhu.

    Hele a jak to je s tim efektivnim vyuzitim kremiku,kdyz ten panel brzo odrovnas. Sice jezdis na solar,ale kdyz ho odrovnas driv nez se stihne vratit energie na jeho vyrobu,tak to asi taky neni moc koser :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam