ABDULAH: Ne tuhle sáhodlouhou diskusi nečtu, protože je vesměs o ničem. Jen jsem reagoval na ten fakt kdy ti dojde palivo. Stalo se mi to když jsem jel fotit okupační vojska do Doňěcku. Auto zastavilo na dost nevhodném místě, protože jsem předtím hodně objížděl mimo cesty. Nevíš co bych za to dal abych se pohnul o píď dál. Stačila by mi tak hodina na slunci abych se přemístil do bezpečnějších míst. Takhle jsem čekal 6h než přijelo auto co mi pomohlo. 2h po tom co jsem odjeli tam už byli vojáci.
Nebo kolikrát se mi stalo na cestách že mi došla baterka v místě kde jsem neměl úplně co dělat a auto se dalo velmi špatně roztlačit...
Informace jsem bral z článku přestavby jednoho auta na elektromobil. Měl 260Ah baterii, a 26Ah článek má 8Kg. Auto ujede po necelém roce provozu nějakých 150 Kg. Jednoduché počty.
Jinak s tebou vesměs souhlasím. Ano je k tomu velmi dlouhá a trnitá cesta. A technologie se musí ještě hodně vyvinout, aby oslovil větší skupinu lidí. Ale obecně si myslím se by mnohem více prospělo, kdyby se trochu uzpůsobilo myšlení, čím vlastně elektromobil může být už teď jedinečný a to je podle mě jednoduché lehké vozidlo. Podle mě není cesta dělat co nejbezpečnější auta. Ono už není takový rozdíl když do sebe nabourají 2 lehká auta a když do sebe nabourají dva dneska tak moderní tanky.
Stejně tak je to se vším. Misto toho abychom jezdili ohleduplněji, tak vymýšlíme nesmysly v podobě povinných reflexních vest pro chodce. Pokud sejmu autem na silnici chodce bez reflexní vesty, je to vždy jen a jen moje chyba. Kdy budou mít reflexní vesty povinně i zvířata? Vše je pouze o myšlení.
Mám toyotu yaris, takže bych řekl že vlastním hodně malé a lehké a hlavně do posledního šroubku promyšlené auto. Když jsem dělal přestavbu na mini camper, tak jsem z hrůzou zjistil kolik váží třeba zadní sedačky. A teď srovnej s tím co se dělá třeba jen pro asijský trh. Třeba takový minivan s mnohem větším prostorem asi dlouhý 320cm a úložná plocha je přes 2m, uveze 600Kg nákladu přitom váží skoro to samé!!!
Je to jen o myšlení. Nic víc nic míň.
Ty potřebuješ jet 200Km v kuse tak pro tebe první elektromobily jistě nebudou žádné terno. Ale jsou lidé co jezdí do práce autem max 20km a přitom automobil stoji celý den na slunci. To by ty panely dokázali nabít za jakéhokoliv počasí, akumulátor by stačil s přehledem na 2-3kWh. Ale je to jen pro malé procento trhu. Nicméně si myslím, že je to pro vývoj mnohem důležitější, než dělat kopie hyberluxusních ropáků, ala Tesla.