• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: tak pokud neprivezes lenochoda na bio,tak se hlasim na zkusebni jizdu nekde jinde. kde vlastne bydlis ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: ne, Lenochod je ten novej. potřebuju prodat CT2, to je pomalý cargokolo s bednou (jako jo, je těžký a pomalý.. ale zase má bednu!!! a vejde si o do vlaku, teda do těch nízkopodlažních, bez schůdků...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    V továrnách automobilky Lamborghini se budou vyrábět elektrokola. Nejlevnější vyjdou na 367 000 korun | Hospodářské noviny (IHNED.cz)
    https://byznys.ihned.cz/...borghini-se-budou-vyrabet-elektrokola-nejlevnejsi-vyjdou-na-367-000-korun
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: staci zmerit hodnoty :-P
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: lenochod je to s tim bambusem ? skoda, ja bych chtel zkusit to tvoje novy kolo. musim rict ze pres vsechn vyhrady se mi libi ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: no ano, tvrdými daty na displeji mého cycleanalystu :-) tak asi ten displej budu fotit na mobil, nebo nevím jak vám to předat :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak to zmer at mame tvrda data :-) porovname to s tim pidi koleckem 26 co mam doma a to ma ram proklate nizko :-) jsem prcek :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: potvrzene tvrdymi daty...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: ne, nic "nestačí říct". já se snažím říkat věci potvrzené tvrdými daty a osobní zkušeností. A právě, že když já jsem došel k tomu, že svoje tvrzení podkládám experimentálně získanými naměřenými daty, tak by měli i ostatní...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: ano, 250-300W po těch cca 4-6 hodin přes poledne, to je to, v co doufám. Celkově počítám s budgetem kolem 2 kWh na den, v průměru.

    Plánuju dovybavit stroj ještě 4x15W panýlky v sérii, kterou rozvěsím tak nějak podle denní doby náhodně po zavazdlech, a bude přes diodu paralelně s hlavním polem... (další výhoda tohohle je, že bych pak po ČR jezdil s těmi malými panýlky i bez střechy, na kratší vzdálenosti.. nevýhoda je, že ty letmo přidělané panýlky jsou ideální dobíječka mobilu a určitě by někoho svrběly prsty a čórnul by je... zase taky není problém je vždycky sbalit a zamknout do alubedny za sedačkou, která na poslední fotce není vidět)

    Ale hlavně - není lepší, než trollit proti lowrideru domluvit si se mnou někde sraz a projet se na tom? Dobře, kdo se projede, může pak vykládat, jak je lowrider hrozně nestabilní a jak na to už v životě nevleze, ale...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QNEDLEEQ: tak samozřejmě, prosímtě, vždyť tohle je fotka z prvního osazení panelů, ještě jsou chycený gumolanama a tak. Počkej na fotky ze zítřka.. vezeme to do Berlína :-)

    ANDY_WARHOL: uvažuju na tom jet na Bionýsii, kde by se na tom lidi mohli vozit, ale trochu mám strach o zdraví té solání stříšky během událostí v noci... takže tam asi zajedu na solárním cargokole, jestli ho do té doby neprodám (viz [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] .... aspoň by na tom byla cedule "na prodej"....).

    na Lenochodu se je možné projet, a (asi) cca v květnu to bude možné i někde poblíž Prahy (v Praze si to nedovedu z bezpečnostních důvodů představit). Ale opravdovou show bych s tím kolem asi začal dělat teprve jestli se úspěšně vrátím z cest...

    Paradoxně... stabilnější se mi to skoro zdá s tou solární stříškou, než bez ní :-) ale to se špatně vysvětluje (lowridery mají velmi nízko těžiště, takže celkově mají malý setrvačný moment podél podélné osy - stabilita se na nich tedy stejně snadno získává, jako ztrácí..)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    jako projel bych se to jo, ale jet s tim nekam do tramtarie to fakt ne... je tam moc veci, co se muzou urvat a ne vzdy to pujde opravit
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: já našel v pravidlech 450 :-) Počítám že z toho v průměru za ten den těch 250W dáš i když 250W nebude průměr průměr po celou dobu jízdy, ale něco přidá i ten akumulátor, který něco nabere v době kdy nejedeš, ne?
    Popravdě když vidím tu fotku, tak si tak představuju co s tebou udělá první nárazovej boční vítr někde ve sjezdu. Popřemejšlel bych na strany přidat boční kolečka, která budou za normálních okolností ve vzduchu. Protože když to položíš, nezrakvíš se jen ty, ale hlavně to kolo-panely a co s tím pak budeš dělat v území nikoho?
    Těch kabelů tam máš nějak moc na to že máš pohon v předním kole.
    Vyfoť mi prosím ten systém toho řízení. Nějak si to nedokážu dost dobře představit. Ta odpružená vidle mi v tvém případě přijde naprosto zbytečná. Úhel to má jak na klasickém kole, ale těžiště a zatížení jsou někde úplně jinde. A taky kam dáš věci na cestu?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a proc bych to delal? Preci staci rict ze je to podle me mnohem lepsi ...

    Jakou mas vejsku - prostor pod slapkou kdyz je uplne dole? Kolik cm mas v nejnizsim miste pod tacem - pripadne pod ramem?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: ad spotřeba: jde o to, že z povoleného výkonu panelů 400 Wp v průměru dostaneš málokdy přes 200 W (tak to prostě je). S 200W ale to kolo rozhodně 40 km/h nepojede (možná kdyby to byl dokonale kapotovaný velomobil)

    Ano, vždy jsem to dělal tak, že jsem ráno balil tábor, vařil snídani, dobíjel.. jenže ouha, vítěz ročníku 2015 jel celý den nonstop, dobíjel za jízdy a měl dojezd kolem 300 km za den (i víc). Já má šanci tak na 250... 300 jen v nejlepším případě (a to bych musel vydržet 10 hodin za den v pohybu _průměrnou_ rychlostí 30 km/h, tzn. kolísat by to smělo jen mezi 25 a 35 km/h, když nepočítám sjezdy z kopců...). Zatím počítám spíš s 250 km (což by ale znamenalo, že závod dokončím až 8 dnů po tom, za jak dlouho ho plánuje ujet vítěz z roku 2015, z čehož nemám velkou radost)

    jak říkám, zapoj se do jednoho z těch klubů, kde závod řeším.

    ABDULAH: tak to předveď, pošli sem nějaké fotky a tak.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no viz twitter


    ve čtvrtek vyrážím na zkušební jízdu 200 km (pak předávám štafetu, tovární zkušební pilot to doveze do Berlína a celých 400 km zpět :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: takže už to máš hotový? Tak sem dej fotku nebo link. Já to nasel jen bez těch panelů.
    O váhu jak se tu hádáte ani tak nejde.
    Jestli to kolo v celku bude vážit 20 nebo 25kg nepoznáš, protože přes některé místa potáhneš odhadem tak 5kg základního vybavení na servis opravu dejme tomu 10kg oblečení a nějaké bivak věci. a dalších 10Kg jídlo i hlavně voda! Pokud pojedeš spodem nebudeš potřebovat tolik výbavy, ale pokud objedeš Himaláj vrchem, pojedeš přes několik nechutných pouští (pravda za sluníčka). Jižní verze povede skrz letní monsun, což je taky risk.
    Přes Doněck se tedy jet nesmí? Je to nejlogičtější jižní možnost. Pak podél Donu na Volgograd a dál zase podél řeky. Nejproblematičtější úsek budou ty pasy přes Afghánistán, ale tak daleko ty cesty neznám. Nicméně k Volze a podél ní je to celkem vhodná varianta.
    Jinak hranice z UA k Putinovy je v pohodě (horší je to opačně). Problematická je z UA do Doňěcku, ale tam už znám zase cesty jak se vyhnout problémům.
    40 dní? Tak přiznám seii, že si to kolo co bych si na to postavil představuju tak, že pojede v průměru 40km/h (cca 25Km/h bez mé pomoci). Průměr zisku solárů bude na severní variantě tak 250W. Den bych se snažil vždy začínat s plnou baterií a jel bych dokud bych ji nevyštavil. Zastávky bych se snažil dělat v době kdy to prostě slunce tolik nedává a zase bych dobíjel akumulátor. Večer skončil až kolem té deváté pokud to jde. Máš 14hodin jízdy, což je něco přes deset hodin jízdy s přídavnou solární energií s tím že časové manka se dají dohnat v těch zbylých 4 hodinách. Malé problémy s větší baterií se dají rozumě dohnat, na větší problémy jsem počítal den nebo dva navíc...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: muj ram ma cca 1500g ... a cele kolo 13 kilo se vsim vybavenim ... jen si myslim ze ten ram s pouzitim jinych komponent pujde odlehcit. nemit tam profi vidlice atd a nejlevnejsi dily tak se vejdes do 11 kilo. ale nestalo by 8000 i s praci servisaka atd ... stalo by asi 16. u znacky 30 ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jinak až se ozve vážný zájemce, tak detaily jako výměnu vytahaného řetězu nebo opravu té autozásuvky samozřejmě zařídím.. je to těžce kutilská věc... ale např. jako součást neelektrifikované cyklo-expedice, aby si na nějakém tábořišti měli všichni z čeho dobít mobily a aby si případně naložili nejtěží bagáž do toho cargokola by to fakt dávalo smysl... nebo např. pro fotra od rodiny, co poveze na cyklodovolenou celé rodině bagáž, stany spacáky a tak... a ostatní pojedou nalehko sportovně, nebo tak...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ad ta nabídka CT2 je vážně míněná... bedna je cca 40x50x70, tedy je to už použitelný nákladový prostor, k tomuto typu beden lze dokoupit i zámky (já tehdy šetřil...)

    parametry CT2 viz níže, ale pro představu: po nabíjení cca 2h (s menšími panely to bylo 5h) by to mělo s asistovaným šlapáním ujet asi 40 km (dobíjení za jízdy je zanedbatelné, ale v létě to může pomoct). Za den jsem s tím ujel až 100 km (opakované nabíjení a část dne po rovině pohon vlastní silou), ale velká radost to nebyla. Je to spíš kolo do města, nebo jako doprvodné vozdilo nějakých natěžko naložených cykloturistů (kterým vezete např. ještě těžší věci).

    Cena 30000 Kč je akční tady pro NYX - ještě to chci tenhle víkend vystavovat na [ ZcestoValec 04: Za Hranice Vesnice / festivalfestival / 13.4.2018 / CR - Karlovarsky kraj - Valeč ] a jinak to dám na cyklobazar.cz za 35000 Kč (ano, slušné lehce ojeté elektrokolo lze dnes koupit za 25 000 Kč, ale v tomhle je tolik práce a vývoje, že to prostě levněji z ruky nedám).

    pro kutily co se v tom chtějí dál šťourat se to nehodí, protože volba 24V systému se z dnešního hlediska už nejeví jako šťastná - já na to ale mám dimeznované BMS, MPPT i panely a k ničemu jinému se mi to nehodí.

    doporučil bych to třeba nějakým zahrádkářům, kterým opravím 24V autozásuvku a můžou tím pohánět např. svůj zahradní domeček bez elektřiny, pokud stejně uvažovali o instalaci ostrovního systému. (A ještě na tom odvezou úrodu, z té zahrádky!)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: myslím, že si začínáme rozumět. kolo pro běžné použití mám taky a snažím se ho právě prodat (pro všechny: pokud chcete použitelné nákladní solární kolo se 120W panelů, za jízdy na horní a boční straně cargobedny, při parkování odklopitelné na 45 stupňů, 250W zpřevodovaný motor asistující cca do 20 km/h - 24V systém, tak ho můžete mít za 30 000 pondělkem počínaje... s tím, že panely jsou úplně nové, stály mi kolem 4000 a namontování byla spousta práce, takže to prodávám v podstatě za cenu toho cargokola a nových panelů a MPPT+LiFePO4 baterie+motor je k tomu jako bonus)

    s tím, že přívěsné vozíky budou směrem na východ zastíněné, si mi docela pobavil, já o tom takhle škodolibě myslím zatím ani nepřemýšlel :-) máme povoleno jet v čase 7-21 hodin (protože východ slunce v různých místech se blbě přepočítává, tak to stanovili takhle, aby zbrzdili raní ptáče Bernarda Caquila :-)

    ano, bastly převážející solární elektrárnu mě taky přijdou dost nesmyslné, ale Sun Trip sdružuje několik okruhů cestovatelů s hodně odlišnými filosofiemi a do toho se motají ještě sportovci. Váha externích panelů je ale handicam ve stoupání... je tam tradeoff mezi "jet pomaleji, ale kontinuálně" vs "půl dne nabíjet a pak si chvíli užít čtyřicítku".

    Hliník v mé konstrukci není skoro vůbec, resp. pouze v konstrukci aerodynamických krytů, cargobedny a stříšky.

    Ad SunTrip: největší optimista si na to vyhradil 40 dnů - je to 12000 km. Já bych rád vyhrál, samozřejmě, ale ať počítám jak počítám, nemohu očekávat víc, jak 250 km za den (průměr - některé dny méně, jiné více). To je 48 dnů. To by znamenalo v podstatě dorazit do Kantonu cca někdy kolem 8.srpna (kdyby fakt vše šlo podle plánu).

    Přes Doněck a Luhansk samozřejmě jet nesmíme. Plánuju jet přes Charkov, Kursk a Saratov. Plánování řeším zde: [ Závod solárních kol The Sun Trip 2015 (7900 km) a nově The Sun Trip 2018 (12 000 km?) ] rád ti tam dám práva, jestli ještě nemáš.

    Dva pasy myslím nepotřebuju: hraniční přechod mezi Ukrajnou a Ruskem je otevřený, jako občan EU přejedu hranici bezvízově a pokud by všech asi 40 účastníků SunTripu s ruskými vízy v pase nepustili na Ukrajinu, udělají si dobrý trapas. Kazachstán je pro ČR bezvízový a bezproblémový a čínské vízum už mám mám v pase díky pořadatelům exkluzivně tříměsíční (normálně neshnatelné). Jediná mírně problematická situace je mezi Ukrajinou a Ruskem, kde k eskalaci vztahů a např. zavření hranic může dojít každým dnem (už léta...), ale takhle napjatých bude všech 40 účastníků závodu.

    Co se odzkoušení týče, tak ve čtvrtek na tom plánuju jet 200 km v kuse. Předtím to poprvé osadíme dnes odpoledne, jako že současně finální solární střechou připojenou k baterce a tak. Takže fotky budou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam