• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: Souhlas. XChaos dela v prumeru zhruba 100km denne. IMHO pro prumerneho amaterskeho cyklistu dat dlouhodobe 100km za den neni problem fyzicky, ale dusevne: mit motivaci, nezacit se nudit, udrzet koncentraci. Cili pokud jeho solarnih elektrokolo zvladne 3000km za tri mesice, je to velmi slusnej vykon xchaose-sportovce, ale xchaose-technika? Nic moc.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    CUKI: ty jsi troll nebo snad nevis ze to X priste vyhraje zcela jasnym technologickym naskokem? presne kuli takovym lidem jako jsi ty to nevyhral letos. :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Přiznám se, že mě ta cesta nepřijde nijak extrémní. Ano je dlouhá, málokterý nadšenec si může dovolit jet někam na tak dlouho, ale extrémní? Pro ty kola jde o ty nejlepší možné podmínky. Jedete v létě na nejosluněnější části Euroasie, kdyby to byl extrém tak pojedete v zimě a za polárním kruhem :-D
    Tím, že je to závod se automaticky počítá s tím, že to pojedou dobře připravení špičkoví sportovci. Protože jen to dává smysl. Zatím vám ta solární síla, víc bere než dává! A trvám na tom, že průměrný závodní ciklista by to bez toho soláru ujel mnohem rychleji...
    A tedy tím, že nikdo na startovní čáře se nemůže zdaleka srovnávat s vrcholovým sportovcem (doufám že jsem se nikoho nedotknul), tak ty rozdíly dojezdů (případně nedojezdů) nic neříkají o kvalitě jednotlivých kol.
    Tak to vidím já.
    To nic nemění na tom, že odhodlat se a dojet tu trať je úctyhodný výkon.
    Ad druhá věc, postavit solární bike, je taky trochu o penězích. Příště nevyhraješ už určitě i když budeš třeba mnohem lepší. Protože se vzrůstajícím zájmem o tyto závody se tam budou stavět lepší a lepší závodníci a hlavně do toho půjde víc a víc peněz, protože to propaguje nejen samotné solární kola, ale i elektrokola obecně a to je nemalý bussiness.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: dík. Já stejně doufám, že příště vyhraju. Každý moje solární kolo bylo o něco lepší :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Riding solar bike on Tibetan plateau, nothern Quinghai province (Amdo)
    http://www.youtube.com/watch?v=7mZdfi1QCbE
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jinak vyvinout solární kola do podoby, kdy pro hodně lidí dávají smysl, je tak nějak cílem toho, co dělám.

    Pro závodění to úplně optimální není, ale jakmile si člověk chce taky po cestě odpočinout a něco vidět, tak je to naopak ideální. Je fakt, že tahle cesta je trochu za hranicí toho, na co ta kola jsou dělaná. Ale to dělá to pitomý závodění. Kdybych místo závodění chtěl např. během dobíjení podnikat procházky po okolních horách, památkách, nebo prostě jen odpočívat v levných hotýlcích a pokaždé pak vyrážel s plnou baterkou (a to asi spíš 2 kWh), tak je to naprostá pohoda.

    Navíc tvoje interpretace je demagogická. Předvedli jsme, že solární kola obstojí i v extrémních podmínkách. To znamená, že v ne tak extrémních mohou být prostě mainstream...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tam, kde jiná silnice není, je tu jízda na dálnici na kole legální. Místní cyklisti po nich jezdí taky.

    Dál ve vnitrozemí většinou vedou dvě komunikace dálničního typu souběžně: 1 až 2 místné číslo znamená skutečnou dálnici s mimoúrovňovýma křižovatkama, 3 místné číslo je silnice s více křižovatkama, často částečně nebo zcela úrovňovýma, určená pro místní provoz.

    Další velký trend všude v Asii jsou stavebně oddělené (zeleň, plot, svodidla...) pruhy pro pomalý provoz, hlavně ve městech ale občas i jinde. Tady v Číně už začínají být označované jako cyklostezky, i když obecně jde o pruhy pro mopedy, multikáry, místní tříkolová přibližovadla všeho druhu nebo i pro parkující auta.

    Rozhodně kdyby to bylo tak ilegální jak tvrdíš, tak bychom nikam nedojeli. Obsluha jedné mýtné brány mi akorát anglicky řekla, ať dávám pozor.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: základní princip je, že energeticky autonomní dopravní prostředky prostě dávají smysl - sigh. Ne, to neni "zakladni princip", to je jen tvoje "zakladni dogma". Staci se podivat na tvoji soucasnou cestu: jak straslive s tebou vyjebal vitr, mraky, nebezpecna (a potencialne ilegalni) jizda po dalnici vedle kamionu... ne. "Energeticky autonomni prostredky" v te podobe, jake je prosazujes, proste nefungujou. Zjevne ne jako "dopravni prostredky", kde ti jde o to dostat se z A do B a cesta sama te nezajima. A pokud jako "turistickej prostredek", kde jde i to vlastni cestu... no, hele, nepochybuju o tom, ze zacnes vysvetlovat jak uzasny to je a jak si to uzivas a tak dale. Mozna to budes myslete vazne, mozna ne, muzeme si myslet co chceme, ale staci se podivat na tvuj vyraz na fotkach a pockat, jestli si to nekdy zopakujes i bez zavodu. Ale jo, mozna existuje par lidi, pro ktery to "smysl dava". Ale stejne tak existuje par lidi, pro ktery "smysl dava" lezt bez jisteni na El Capitan. A presto pricetnej nerekne, ze "zakladni princip je, ze freeclimbing je dobrej zpusob dopravy". Neni. Pro absolutni vetsinu lidi nefunguje, par exotu na tom nic nemeni, stejne jako nejaky vykriky o "zakladni principu".
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: To je otázka s čím se srovnávat :-) Na konci srpna se jelo tohle: https://www.redbull.com/se-en/events/red-bull-trans-siberian-extreme

    A jeli tak rychle, že by vás tam všechny smetli...

    Ale jak píše RSZ. Není třeba poslouchat (číst) často i urážky co zde někteří píší. Oni na rozdíl od tebe neujeli na té trase jediný km! Je velkým činem už to že jsi se dostal tak daleko, nemálo lidí i přes počáteční lepší rychlost se nedostalo ani tam.
    Ale pokud to dojedeš (v limitu nebo i po něm). Bude to ještě větší úspěch.

    A i přes to že tu do tebe někteří rejpou jak mohou (pravda si o to často pěkně říkáš), tak ti podle mě všichni drží palce...

    Takže jen tak dál!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RSZ: dík za podporu. Co takhle potkávám na trase nesolární cykloturisty, tak srovnatelnou vzdálenost jedou půl roku, nebo i víc (s přezimováním v Řecku).

    Kolo mohlo bejt lepší (a doufám ještě bude), základní princip je, že energeticky autonomní dopravní prostředky prostě dávají smysl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: No na ty hliníkový k-ce jsem koukal, ale ty stojej majlant. To si raději něco svařim, z hliníku to nepotřebuju. Ale to základní uchycení do střechy mi dělá starost...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: no aha tuto to dokonca maju vypisane:

    Základní údaje pro využívání sluneční energie - TZB-info
    https://www.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/100-zakladni-udaje-pro-vyuzivani-slunecni-energie

    Optimální sklon pro letní provoz kolem 30° od vodorovné roviny
    Optimální sklon pro celoroční provoz kolem 45°
    Optimální sklon pro zimní provoz kolem 60° - 75°

    inak mne museli strechu prevrtavat ale iba na nejake kotviace haky co sa uchytili na krov a pak na to sa namontovali take hlinikove listy na ktore sa to primontovalo
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Při navrhování staveb používám tuhle:
    Oslunění/zastínění okenní plochy - TZB-info
    https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/54-osluneni-zastineni-okenni-plochy
    CUKI
    CUKI --- ---
    RSZ:
    jasný pro 35° severní šířky. Praha je víc než 50°... Když budu na jih tak je to při zimním slunovratu 16°a nějaký drobný. Pokud mám střechu orientovanou na JZ, tak to maximum nebude ve 12 ale pozdějc a tedy ještě mnohem níž. A z toho je potřeba vycházet. Tyhle tabulky a výpočty se uvádí pro maximální zisk z celého období dohromady, ale to je dost odlišné od toho co potřebuje ostrovní systém.

    A pro mě je směrodatné abych měl co největší zisk při zimním slunovratu. Ne v létě. Navíc čím víc kolmo tím menší problém se zasněžením.

    Tedy jinými slovy i kolmo na fasádě by to nebylo marné, ale to zde bohužel nejde. Pokud bych věděl že to mamut udrží prsknu to asi rovnou na tu střechu a nechám úhel 22°. Ale stejně bych to viděl asi na nějakou podpůrnou k-ci. Protože panel taky může odejít. Nebo ho budu potřeba servisovat. A nevím jak rozumě a bezpečně sundat lepidlo s plechové krytiny s PU krycí vrstvou...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    mamuta se neboj. drzi mi panel chyceny na plastove trojuhelniky na strese karavanu, kde za jizdy ti fici taky a k tomu jsou tam dost velky vibrace
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jak by si nasiel tu kalkulacku pre konkretnu lokaciu tak postni link som to skusal hladat ale neviem si spomenut ako som sa k tomu doklikal
    RSZ
    RSZ --- ---
    RSZ: tohle je samo první co jsem našel, lze to i vygenerovat pro konkrétní místo..
    RSZ
    RSZ --- ---
    CUKI: hele tvrdí to každá tabulka, kde je účinnost, úhel a směr orientace. Ano, v zimě to bude jinak, ale i tak mi nepřijde tvých 50° nic jinýho než střela od pasu



    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: pokial hladas nejake skusenosti s ostrovnymi elektrarnami tak skus prelistovat ostrovne elektrarne na forum.mypower.cz pisu tam ludia co si to zbudovali sami, tak tam maju casto aj fotky a schemy, jeden to napr. vyriesil tak ze dal panely na vozik aby ich mohol pocas dna natacat za slnkom :D
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CUKI: pokud ten lepeny spoj bude mit rozumne velkou plochu, tak by to byla ta posledni vec, ktera ti tam v pripade vichrice selze :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    RSZ: Tak mi pošli tu která to tvrdí. Ono je něco jiného když potřebuješ maximální zisk který solární baroni dodají do sítě a něco jiného je aby jsi zajistil v průběhu roku co nejlepší zisk i v tom nejhorším období... V létě budu mít přebytky že nebudu vědět co s tím, ale v zimě? při zimním slunovratu je slunce pouze 14°nad obzorem... A já to navíc nemohu směřovat na jih, ale jen na jihozápad.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    optimalny sklon je podla mna tak 30-35 stupnov, kdesi som narazil aj na taku kalkulacku kde sa zadaju parametre jako gps suradnice, sklon a plocha strechy a na zaklade toho to pocitalo celkovu produkciu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam