• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak doufám že budou mít operační systém od M$. To pak začnu raději chodit pěšky a za za sebou budu táhnout vozík :-D

    JIMIQ: To vystihuješ úzké specifikum a většina firemních aut najezdí mnohem víc a hlavně se do té firmy ani třeba nedostanou.

    Zatímco výměna baterií by byla opravdu ekologickou variantou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: promiň, je to 1/6 :-)
    Efficiency Compared: Battery-Electric 73%, Hydrogen 22%, ICE 13%
    https://insideevs.com/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/

    nebo máš lepší zdroj?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a hlavně tou dobou si ty auta budou jezdit nabíjet samotná, budou jezdit autonomně v koloně (rychlostí 130km/h, vzduch rozráží pouze první auto, protože spolu komunikují a když je problém, zabrzdí všechna naráz)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: tak tu 1/4 bych moc rad videl;)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    stejně je to tady furt dokola a tahle debata poběží do roku 2035, kdy už bude jasný že elektroauta vítězí, nabíječky jsou 500kW, spotřeba 10kwh/100km a nikde žádný problém se sítí :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: jo, to přes spotřebu je ale blbě, protože elektroauto má čtvrtinovou spotřebu přepočtenou na kwh obsah nafty/benzínu. Účinnost ;-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a to jsou jaká? Živnostníci co jezdí po zakázkách? Nabije jednou za den a zbytek doma, firemní auta - 7,2kW nabíječka na parkovišti
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: kousek zpet to mas spocitany prez spotrebu, ono je to kapku vic jak Dukovany:).
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Ano u těch aut co nejsou využívané, tedy nejsou takovou ekotragédií.
    Ale co s těmi co jsou stále v provozu a kde by ta elektromobilita měla největší smysl?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no ale dal se uz asi nedostane ... vlivem kastle treni o asfalt ... a ma to i na hladkem asfaltu atd???

    u benzinu se to bere za vsech okolnosti u elektra si elektropedofilove uz nehledaji jak to bude vypadat na starem asfaltu a novem a hladkem betonu atd ... to je proste take ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: vcera jsem ridil novy firema ... ceska trebova nachod ... nachod pardubice jsem zajel za 4,6 litru ... ve trech lidech ...

    starej jezdim za 5,5 ... kdyz tomu slapu vic a nejsem pan doktor tak 6,2 ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ale tesla vyrobila model 3, který má o 30% nižší spotřebu než eSko
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: no ja to pochopil, jen by me zajimal zdroj pro tech 1.5 - 3kWh. Pak jeste aby to melo stejnej dojezd.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: na to je málo dat, zjisti :-) ale trvám na tom že 95% dobíjení poběží doma
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: zatimco u nafty se slo z 30ti litru na skoro 3 ... u benzinu z 50 na 6 ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Já jsem za posledních 17 lez žádnej velkej převrat u akumulátorů taky nenašel. možná menší než u běžnejch motorů...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: tak a tedka tu pohadku o spicce? ne o nejakem krasnem derivaci uhlazenem prumeru? :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: jenze spotreba tesly neni dana baterkama ale earodynamikou a pneumatikama atd ... takze tam sice nacpes 5x vetsi baterku ale spotreba energie na km se nemusi vubec zmenit ... tudiz ani ve vysledku spotreba energie na dobijeni ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: to je tvoja anekdota, já mám jinou zkušenost :-) (míň aut, míň stojanů, možná jezdím po špatných dálnicích)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: ten dojezd je pri stavajucich technologiach, za 17 rokov tu budu uplne ine cisla, z naftovych motorov uz viac nevydupes, ale baterkace sa este maju kam zlepsovat
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam