• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI:
    JIMIQ:
    JIMIQ: pointa je v rekuperaci. čísla pro mild hybrid, vybavený rekuperačním bržděním do baterie, zřejmě budou o něco lepší, než pro spalovací motor (ale je tam háček v tom, že ten hybrid by nesměl být až tak "mild", protože největší část energie kterou můžeš získat bržděním získáš v té nejvyšší rychlosti, kde je současně potřeba brzdit zatraceně výkonným motorem a současně taky do baterie s nějakým podstatným maximálním dobíjecím proudem...)

    jinak elektromobily, zvlášť ty s asynchroním motorem jako Tesla, nemají žádné preferované otáčky, ve kterých by byla spotřeba minimální... spotřeba klesá prostě s klesající rychlostí, protože odpor vzduchu je od určité rychlosti hlavním žroutem energie.

    elektromobil bude výrazně efektivnější v městském provozu, který je pomalý, s častým dobržďováním na křižovatkách. maximálně se tedy využije schopnost rekuperace.

    na dálkových trasách ta efektivita klesá - a to po všech stránkách, např. delší doba dobíjení oproti tankování znamená, že průměrná rychlost přesunu na opravdu dlouhé vzdálenosti bude špatná (na druhou stranu, na takové vzdálenosti se většinou nejezdí nonstop, takže případné dobíjení přes noc to celkem řeší)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: promiň, je to 1/6 :-)
    Efficiency Compared: Battery-Electric 73%, Hydrogen 22%, ICE 13%
    https://insideevs.com/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/

    nebo máš lepší zdroj?
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: tak tu 1/4 bych moc rad videl;)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    stejně je to tady furt dokola a tahle debata poběží do roku 2035, kdy už bude jasný že elektroauta vítězí, nabíječky jsou 500kW, spotřeba 10kwh/100km a nikde žádný problém se sítí :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: jo, to přes spotřebu je ale blbě, protože elektroauto má čtvrtinovou spotřebu přepočtenou na kwh obsah nafty/benzínu. Účinnost ;-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a to jsou jaká? Živnostníci co jezdí po zakázkách? Nabije jednou za den a zbytek doma, firemní auta - 7,2kW nabíječka na parkovišti
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: kousek zpet to mas spocitany prez spotrebu, ono je to kapku vic jak Dukovany:).
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Ano u těch aut co nejsou využívané, tedy nejsou takovou ekotragédií.
    Ale co s těmi co jsou stále v provozu a kde by ta elektromobilita měla největší smysl?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no ale dal se uz asi nedostane ... vlivem kastle treni o asfalt ... a ma to i na hladkem asfaltu atd???

    u benzinu se to bere za vsech okolnosti u elektra si elektropedofilove uz nehledaji jak to bude vypadat na starem asfaltu a novem a hladkem betonu atd ... to je proste take ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: vcera jsem ridil novy firema ... ceska trebova nachod ... nachod pardubice jsem zajel za 4,6 litru ... ve trech lidech ...

    starej jezdim za 5,5 ... kdyz tomu slapu vic a nejsem pan doktor tak 6,2 ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ale tesla vyrobila model 3, který má o 30% nižší spotřebu než eSko
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: no ja to pochopil, jen by me zajimal zdroj pro tech 1.5 - 3kWh. Pak jeste aby to melo stejnej dojezd.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: na to je málo dat, zjisti :-) ale trvám na tom že 95% dobíjení poběží doma
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: zatimco u nafty se slo z 30ti litru na skoro 3 ... u benzinu z 50 na 6 ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Já jsem za posledních 17 lez žádnej velkej převrat u akumulátorů taky nenašel. možná menší než u běžnejch motorů...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: tak a tedka tu pohadku o spicce? ne o nejakem krasnem derivaci uhlazenem prumeru? :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: jenze spotreba tesly neni dana baterkama ale earodynamikou a pneumatikama atd ... takze tam sice nacpes 5x vetsi baterku ale spotreba energie na km se nemusi vubec zmenit ... tudiz ani ve vysledku spotreba energie na dobijeni ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: to je tvoja anekdota, já mám jinou zkušenost :-) (míň aut, míň stojanů, možná jezdím po špatných dálnicích)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: ten dojezd je pri stavajucich technologiach, za 17 rokov tu budu uplne ine cisla, z naftovych motorov uz viac nevydupes, ale baterkace sa este maju kam zlepsovat
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: můžeme si udělat nic nevypovídající matematické cvičení
    obecně se udává průměr 50km/denně (v ČR to bude míň, ale tak ať).
    Průměrná spotřeba elektroauta 15kWh/100km, čili denně 7,5kWh
    Aut v Česku 5,6M
    5,6M * 7,5kWh = 42GWh ~ 24 hodin = 1,75GW = Dukovany :-) (rok 2060 :D )
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jak si přišel na těch 6? Byl jsi někdy na dálnici u pumpy? Schválně jsem to jednou z takovým jako ty počítal. 16 stojanů za 30 minut tam natankovalo plnou asi přes 100aut!!! Pokud z nějakých 3 minut změníš tankování na 15min (a ono to bude víc) Tak fronta u takové benzínky bude až k dalšímu nájezdu :-) a nebo Tam budeš muset mít min 50x 350kW Takže na každou benzínku natáhneš přívod o rezervovaném příkonu 20MW???
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: kiamos s naftakem euro 6a - najede v prumeru na 60litru - 1600km :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam