• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    MRAKY: nevim jestli zdejsi chytrolini alespon nekdy krome zvednute kapoty videli nekdy neco na aute jak je to uvntitr ... rozdil naprav atd ...

    Ale napada me problem se spinou u motoru v kolech - tesneni lozisek, namahani cepu pri rozjezdech atd ... preci jen to bude cele jine nez je to ted ... namahani privodnich vodicu a jejich provedeni kvuli pohybu kola at kolem osy - zataceni, tak i vlivem pohybu kola nahoru a dolu ... spina prodira izolaci atd ...

    Je tam spousta veci co je potreba vyresit aby to byl opravdu kvalitni bezudrzbovy vuz ...

    preci jen se muzeme shodnout ze pokud bude mit auto rozjezd 2s ns 60 s nebo 10s na 60 bude uplne jine namahani tech casti co to drzi ... a i to ze musi zapocitat ... pokud to nema tuhou napravu jako V3S :-D

    Nikde jsem nenasel rozbory a testy ohledne ruznych veci ... jak to auto funguje ve spine kdyz stoji celorocne na silnici atd ... a nidke jsem ani nejak nevidel presne nakresy a namahani atd ...

    Jen co si vzpomenu na patrola 60tku - kulove cepy se bezne vrtaly a davala se na ne maznicka - dokud jsi mazal byly nesmrtelne ... pozdejsi s plastovou lamelou uz staly pekne na hovno - navic co si pamatuju se menila cela naprava - "nelze" rozdelat vymenit vybrousit a sehnat treba vetsi tu kulovou cast atd ...

    Jak jsem psal - stara C5 rok 2004 neni tak shnila jako nova C5 2014 - u dveri uz puchyre spodek rezati a vnitrni casti - nemaji ani kolikrat pozink ... spodek ma jen slaby pozink a kataforezu - tam neni ani lak leckde ... na vrch nacpou plasty a konec ... a nejaka ta cerna sracka co jsem mel na cliu 5mm hehe ani ve spojich kastle - jen tak pretreno stetkou ... proste sila co ty automobilky delaji - a ted kdyz si to predstavim na tom EV ... tak si za 10 let nerekneme :-((( protoze budou kastle shnily na sracku ...

    Nevim jak vice priblizit sve obavy - ale clovek tvych znalosti to jiste pochopi ... ze mam jen strach z kvality provedeni a hlavne CENY DILU ... protoze pokud me stejne draze prijde vymenit za zivotnost auta dil 3x nebo 1x - nic se pro me nemeni ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    MRAKY: tak jsme ted rozebrali nejakej motor BMW ma to v sobe 6 der ze tim prostrcim ruku az po rameno :-D naleto 650000 GO - nejakej problem s mazanim ... kdyz jsem videl klikovku a saly jak jsou lehonce poskrabany uz je to problem - klobouk dolu pred starou technikou ... motor z roku 94 ...

    Myslim si ze pokud z takovych materielu jako jsou loziska atd v tomhle motoru udelaji ten elektromotor a jeho nasledne pripojeni - osy loziska atd - bude to opravdu mene poruchove ...
    nevim kolik desitek sroubu a jinych hejblatek se z toho dostalo ven ... delali jsme to ve trech ...
    Fakt klobouk dolu kyz vidis ty pruzinky na ventilech atd ... jako blazinec ...

    PS: nechtel bych videt motor z meho clia :-DDD

    Kazdopadne bych doplnil svoji odpoved ... pokud bude benzin/nafta udelan kvalitne bez hromady kurvitek a bude mit dobrou udrzbu - ne jako muj motor nez jsem to koupil - tak je to fakt nesmrtelny - jezdil s tim teda clovek co dela v servise na motorarne ...

    Jako menit vstriky jen proto ze nekdo nevymeni filtr za 100Kc ... resit krouzky a buh vi co to s tim motorem jeste udelalo ( ma od te doby nakraply zvuk :-D ) atd protoze tam da nekdo - kamoka filtr na sani ktery se rozerve ... a resit prehrivajici se ventilator protoze nikdo nikdy nevymenil kabinak ... a buh vi jak se menil olej - protoze z vika jsem skrabal carbon atd ... tak si myslim ze s dobrym zachazenim a pravidelnou udrzbou se i ten benzin/nafta dost zlevni na provozu ...

    Sice nebudu menit benzinovy filtr kady rok - 10000km ... nebudu menit filtr sani kazdy rok - podle tlakovych zkousek je porad ok ... a natoz kabinak tak je to lepsi udrzba nez kdyz vyndas z auta veci z roku vyroby nebo posledni prohlidky (14 let) ...

    ono pretocenej rozvodak na 14 let atd tomu taky neudela dobre ... atd atd atd ...

    Takze ano - pokud se EV udela kvalitne - kazde kolo bude mit svuj motor a napravy atd se dobre spocitaji na ty rychle rozjezdy atd ... bude EV mene poruchove a mit mensi udrzbu co se motorove casti tyce ...

    Nevim jak bude EV odolne vuci kunam - 26 kdyz jsem chtel nastartovat jsem zjistil ze mi nechali vanocni darecek - hovno na motoru a uhryzany dva kabely a nakousanej svazek ... Nevim jak by se EV tvarilo na takovy utok ...

    Pokud to dopadne jako renault clio - kde na nasich silnicich i s dily od lemfeberu mas:
    40-50kkm vymenu cepu na predni naprave - repas
    silentbloky na motoru se meni - 10let max (ne ze je vymenim protoze mi skripe vlnovec a lita radicka a jsou tam od vyroby)
    rozvodak po 6ti letech / 60000km
    atd ...

    tak si vem ze s timhle i to EV bude mit servis - jen nevim jestli me repas naprav prijde na 3000Kc s tim ze tam zustanou jen plechy - i loziska jsou nova ...

    Dale jde o to jak budou delany brzdy - pokud klasicky - i zde je potreba menit brzdovku a delat udrzbu atd ... kor manzety aby se nevydiraly tesneni u posilovacu atd ...

    Proste pokud odpadnou tyhle prvky - bude EV dobry vuz ... pokud ne bude to stejne na hovno ...

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    MRAKY: ja taky a doufam ze budu mile prekvapen ... auto jako celek nikdy neberu ... znam to z okoli ... jina cesta jina udrzba tlumicu a cepu atd ... ve meste zase vic trpi motor castym startem atd ...
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    ABDULAH: nezajimaji ma jednotlive komponenty, ale celek. no nic. jsem zvedavy na realitu :)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    MRAKY: ale udrzba podvozku na stejnych cestach bude podobna ...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: promiň, myslel jsem emise. Já tomu nerozumím :-) (to nemyslím ironicky, prostě mě to nezajímá, neřeším to)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    MRAKY: pokud to beres teoreticky tak ano ... praxe ukaze jaka bude kvalita motoru atd ...
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    ABDULAH: mluvim celkove.... koupis auto, najedes 100k spocitas udrzbu.... samozrejme varim z vody - zadne referencni auto zatim neni, ale ocekaval bych vyrazne mensi cislo u ev.... co ty ?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: nepletes si stk a emise? emisema projdu dokud budu vstriky a krouzky ok ...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    A jsou tu dost dlouho na nasbírání dost dat
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Já bych podotkl, že hybridy (které mají oba pohony) jsou na údržbu méně náročné než ekvivalentně silné klasiky (protože motor prostě dostává míň zabrat a elektrika se v zásadě nesere)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    MRAKY: co se netyce motoru a paliva tak cca ano - zbytek je na provedeni lozisek na motoru atd ...

    zalezi na stylu jizdy a kvalite silnic ...

    pokud to bude jako jimiq tvrdi tak stejne komponenty stejna udrzba ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Servisní náklady elektromobilů: srovnání Nissan Leaf a Hyundai Ioniq | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/servisni-naklady-elektromobilu-srovnani-nissan-leaf-hyundai-ioniq
    Náklady na servisní prohlídku Nissan Leaf:

    Hodinová sazba: 841 Kč
    Čas prohlídky: po 1.roce 0,8 nh (normohodin)
    Cena prohlídky bez výměn kapalin a geometrie: asi 1000 Kč
    Výměna brzdové kapaliny: 960 Kč
    Seřízení geometrie: 1034 Kč
    Výměna chladící kapaliny: 1500 Kč

    Prohlídky za 10 let (30 kWh): 2x prohlídka 2000 Kč + 2x brzdovka 1920 Kč + 2x seřízení geometrie 2068 Kč + 1x výměna chladící kapaliny 1500 Kč
    celkem 7500kč
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    ABDULAH: ne ze bych se chtel zapojovat do tak vysoce odborne debaty, ale tohle me zaujalo. Ty opravdu tvrdis, ze ev, kde neni milion a pul soucastek oproti klasickemu autu a benzin, ze bude mit stejnou miru udrzby ? Tohle je v soucasne dobe jen teoreticka diskuze - ev se zatim masivne(a dlouhodobe ) nepouziva, nejsou data...

    ano/ne ? ja si odpoved s dovolenim ulozim.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak jsme se zase nic nedozvěděli. Já fakt nerozumím frázi "dopadne jako klasika". Ano, ty věci co jsou tam stejné se budou stejně i kazit/opravovat/vyměňovat. Ale taky v EV hromada věcí co se často kazí/opravují vůbec NENÍ!
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    lol
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: co to znamená dopadnout jako klasika? V EV nemáš olej, převodovku, alternátor, karburátor nebo co se tam teďka cpe. Žádné palivové filtry (jo, tvoje Euro 2 taky nemá, ale za pár let s tím neprojdeš STK)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ani ne - jen nechces priznat ze by ev mohly dopadnout jako klasika ... jak ze to pises? strawman?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: no tak to samé bude elektrická C5, akorát ušetří i ten olej a na palivu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: nejlepsi offroad je firemni auto ...

    kamosova c5 za 110000 najetych km a 6 let je jeho udrzba nula nemenil vubec nic navic nez garancky a pak olej ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no, myslím že jsme tady opravu slušně OT :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: kde? jdu tam lol a pujdemetam vsichni aby cena klesla ... atd ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam