ABDULAH: Víš dost dobře, že jsem zastáncem elektrických motorů a solárních článků.
Ale jsem velmi racionální. Tedy elektromobily, tak jak je známe mít vesměs žádnou budoucnost mít nebudou, protože nevyužívají své výhody a nesnaží se potlačit své nevýhody.
U všech vyráběných elektromobilů je velká snaha udělat něco podobného jako je klasické auto se spalovacím motorem. Což je absolutní nesmysl.
Tedy nejdříve je potřeba prosadit elektromobily tam kde mají na vrch. Tedy městská a příměstská auta.
To auto by mohlo být mnohem menší a lehčí. Stačí 2 sedačky vepředu a jako bonus u některých max 2 dětské autosedačky v zadu, To vystihuje majoritní potřeby těchto automobilů. Taková auta kterým stačí reálný dojezd 50km se vejdou do půdorysu Smartu nebo něčeho podobného a můžou vážit max 500Kg
Prosazovat elektromobily s velkým mezimetropolitním dojezdem je v dnešní době nesmysl.
Nabíječka a hlavně baterie musí mít nějaký standard, aby to auto mohlo sloužit dále a mohla být na trhu konkurence.
Volitelná solární střecha by byla v tomto ohledu výhodou.
Takové auta se ale nevyrábí a ani nikdo nepropaguje jejich vznik. Tedy parkování a silniční daň dle velikosti (délky a hmotnosti vozidla). Stejně tak povinné ručení.
Dalším typem auta je solární soběstační cestovní speciál. Tedy obytné auto s velkou rezervou v baterii a s se solárním dobíjením. Jde o minoritní trh, ale zase to na ten minoritní trh sedne jako hrnec na prdel. Navíc umožní další vývoj.
Až se rozšíří tyto kategorie, bude se moci elektromobilita posunout dál. A to mnohem dál než zlodějskými dotacemi.