• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    a baterky na slanou vodu ještě žijou:
    https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1334883&page_number=3
    dříve zkrachovalý Aquion obživnul už před časem:
    Saltwater's Second Wave: Aquion Has Emerged From Bankruptcy Under a New Owner | Greentech Media
    https://www.greentechmedia.com/.../read/saltwater-aquion-emerged-from-bankruptcy-new-owner#gs.o7zxe1
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS:
    Elektromobil Lightyear One má nevyčerpatelný zdroj energie dostupný zdarma – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...-ma-nevycerpatelny-zdroj-energie-dostupny-zdarma/sc-870-a-199199/default.aspx
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: ked posles cez 50% prebytkov eonu, ktory ti za to nic neda, lebo neposkytuje net-metering, tak to zamrzi :) optimalna teplota podla datasheetu je 25 stupnov ale to tam je mozno tak na jar, teraz tam je za slnecneho dna cez 40 (minula nedela):

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: neříkal bych přímo "naštěstí", ale je to tak, moje zkušenosti se solárním kolem byly obdobné. Maximální výkon jsem z panelů dostal možná tak ve vysokohorských podmínkách v chladném vzduchu těsně po dešti...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Toyota is testing a much more efficient solar roof for its electric cars - The Verge
    https://www.theverge.com/...ota-prius-plug-in-hybrid-solar-roof-range-electricity-energy-environment
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cerven: 91.19 % priemerne pokrytie spotreby, prebytky 20.87 %, bal som sa ze bude vela prebytkov, ked vsetky dni boli vesmes slnecne, ale nastastie s tym jak je teraz teplejsie, tak klesa vykon panelov, takze to zas tak nevali (je tam cca 2,2 kWp miesto 2,7 ked na to od rana prazi slnko)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Mini-Grid Revolution Could Soon Power 490 Million People | OilPrice.com
    https://oilprice.com/...y/Solar-Energy/Mini-Grid-Revolution-Could-Soon-Power-490-Million-People.html
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    OMNIHASH: seda cast - emise z vyroby a prepravy pohonnych hmot. Jeste neco?:)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SHINIGAMI: nějak mi v tom grafu chybí co2 na vyrobu a distribuci benzínu, troufám si tvrdit, že vyrobit a přemístit kilowatt elektriky bude lehčí než přepravit jeho ekvivalent ze Sibiře, rafinovat a pak rozvozit po benzikách
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: normalne na ebay napises "(dopln automobilku) battery pack" a objednas
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    DZODZO: asi to nebude az takova prdel, jak si inzenyri v NDR mysleli
    Audi recalls its electric SUV over battery fire risk – TechCrunch
    https://techcrunch.com/2019/06/10/audi-recalls-its-electric-suv-over-battery-fire-risk/
    CUKI
    CUKI --- ---
    MILAZAJICEK: No pro mě je dát za obyčejnej kus plechu 11k euro dost mimo.
    Koukal jsem na podobnej tyyo auta jen Renault je u mě termín značící nespolehlivost. Koukal jsem na Nisan NV200 e. A pak něco mikro asi za 50k Kč bez baterie. Ale nevyl jsem schopen najít kolik by mě ta nová baterie stála a kde bych ji pořídil...
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    MILAZAJICEK: na takový pracovní poprcávání po městě https://suchen.mobile.de/...t1.modelId=13&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false

    Jen jsem tehdá narazil na problém těch předražených baterií.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    CUKI: Trochu jsem to pomotal. Dřív šli koupit kangoo v německu bateriový za pár šupů a pak jen osadit jinými články a jezdilo se a když jsem to chtěl někdy vloni vyzkoušet zjistil jsem že jsou levný:
    Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?
    https://suchen.mobile.de/...t1.modelId=13&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false

    Ojetinka 250 novej teda víc. a v ČR koukám prodávají ty auta včetně baterií. A v německu ten způsob pronájmu baterií už také změkčili.

    Chtěl jsem tím hlavně naznačit, že se to může ubírat i velmi nepříjemným směrem, kdy ojetiny budou vlastně bezcenné a náklady na provoz nového vs starého budou díky bateriím prakticky totožné a můžou toho automobilky zneužít pro masivnější nástup pronájmu vozů.




    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Bohuzial tesla je zatial co sa tyka baterii najlepsia a konvencne automobilky ju stale nedohnali, viz napr. 14% kobaltu v baterkach vw vs 2% u tesly
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: podle nekterych tady hlavne tesla da s minimalnim servisem bambilion km ... tudis elektro auto je vitez ve vsem ...

    Jsou dukazy hlavne od tesly ze ty baterie jsou dokonale idealni a vsechna elektro auta budou mit minimalne stejne dobre a kdyz ne tak se nebudou prodavat a TESLA bude jedine dobre vozidlo ... https://cleantechnica.com/...atteries-have-90-capacity-after-160000-miles-may-last-for-500000-miles/

    Nene kazdy vyrobce si udela svoji baterii a sve auto - prave proto aby se ukazalo kdo je nejlepsi - TESLA ...
    Aby jsi mel dobry ten BUZZINEC tak musis mit unifikovanou baterii ktera bude specialne zakomponovana do karoserie takze jeji vymena a vse bude extra drahe :-))) Alke co by jsi neudelal pro ekologii :-DD

    Druhovyroba nebude - dohoda s vyrobcema jiste zajisti dobre zisky na obou stranach - na treti se zapomina ...

    Nejekologictejsi bude pri dobijeni solarem a vyrobe baterii ze solarni energie a idealne rizene tak aby se s ni vykryly jen spicky prebytku jako kompenzace site aby se mohly uzavrit veskere uhelne a plynove elektrarny ...

    Navic na kazdem baraku budes mit 10000000TWH baterii takze kdyz cely den neodebiras energii tak si pak nabijes v klidu auto jen z toho ... v pripade ze nebude dostatek tak se ze vsech baterii bude zpetne odprodavat do site coz je nejlepsi krok k tomu zajistit nejnizsi cenu elektriny ... Navic nejvetsi ekologiii ...


    Musis mit milenku pod kopcem aby jsi nabijel brzdenim plus solary na strese ... a u milenky se musis hned pripojit a mit alespon hodinku na obed - milenku co nejblize a solary co nejvetsi :-DDD Milenka musi co nejvice setrit aby mela plne baterie a neomezovala te v moznosti nabijeni superrychlou 10MW nabijeckou a podobne ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    MILAZAJICEK: Nějakej link. Ně že bych po tom koukal. Renault si asi nikdy nepořídím a navíc 5k za baterii na měsíc? Kolik bych musel najezdit aby to mělo smysl? 5k km? To je 250+km/den. To je super pro dopravní služby ala DHL pokud nejezdí po Praze. Ale mam pocit, že to Kangoo má na novou baterii dojezd 200Km :-( tedy jediná cílová skupina mi vychází DHL a podobné rozvozy po Španělsku, kde by se to mohlo nabíjet i přes siestu. Pokud tedy nepojedou o siestě za milenkou :-D
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    LINKOS: u elektroaut zalezi kdy a z ceho je nabijis, protoze muzou konzumovat peaky vykonu v sit, takze jsou mista a casy, kdy by ti dokonce byli ochotni za nabijeni auta platit. cim vic to auto jezdi, tim je zelenejsi ve srovnani se stejne vytizenym autem se spalovacim motorem. jsou efektivnejsi v kopcovite krajine, nez na rovince a nekdy proste muze byt pro lidi prijemne umistit jejich vyfuk do elektrarny, nebo na strechu sveho domku (resp. tovarny vyrabejici jejich solarni panely)

    skutecna zelenost elektroaut zalezi hlavne na dodavatelskem retezci a puvodu jejich elektriny
    Lithium mining for "green" electric cars is leaving a stain on the planet | Salon.com
    https://www.salon.com/...17/lithium-mining-for-green-electric-cars-is-leaving-a-stain-on-the-planet/
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    CUKI: tak renault prodava kangoo na baterky bez baterii asi za 250 a baterky za 5k mesicne pujcuje. Nebo si je za 250 muzes koupit. To me prijde dost neprijemnej smer kam by se to mohlo ubirat.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: A je? Já si to nemyslím. Ztráty v síti jsou sice velké i když je u nich zpravidla započtena i účinnost získání energie, která jinde započítána není. A je v tom taky i "doprava" až na místo určení, což je taky jinde neudává. Účinnost přeměny na teplo je zase téměř 100%ní...

    JAZZZ: pro mě je nemožnost znát alespoň orientačně ty budoucí náklady jedním z hlavních důvodů proč to elektromobilu nejít.
    Ten druhej je jasnej nebudu kupovat nový auto. Nový konvenční auto bych si taky nikdy nekoupil...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam