• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: výkonem 567, 5 MW a kapacitou 2 270 MWh 2270 / 567,5 = 4 hodiny ci co mas na mysli? ja len vravim, ze ked nepeciem, tak nemam ten odber 2kW, ale trebars 200-500W (nie konstantne, v noci blizko k 0), takze to vydrzi aj na 2 dni
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Vsak v poho, vykon nebo kapacita, kdo by takovy drobnosti resil, ze jo?:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: vsak bolo to aj v tom videu co som kdesi postoval, ze preco si pg&e vybrali teslu ako riesenie, lebo to mali najviac vymakane

    How Tesla Is Quietly Expanding Its Energy Storage Business
    https://www.youtube.com/watch?v=x3aqWJO4Rso
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: DZODZOok, já jsem se doslech, že budují úložiště kterým nahradí plynové elektrárny, tohle byl první článek na který jsem narazil.
    Mimochodem my platíme 6 miliard ročně za stabilizaci sítě uhelným elektrárnám.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to je pri maximalnom zatazeni, ja mam tiez baterku 7,2kWh ale pokial zrovna nepecieme, tak vydrzi aj 2 dni...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Nak jim v titulku chybi - na 4 hodiny ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: hm clanok je z 2018 a pisu tam: "Cílem PG&E je mít všechny projekty v provozu na konci roku 2020. Dokončení projektu od mNOC je předpokládáno v říjnu 2019. Ostatní projekty by měly být dokončeny okolo prosince 2020."

    maju trochu sklz: https://www.energy-storage.news/news/california-utility-pge-breaks-ground-on-730mwh-moss-landing-battery-project
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Baterie o výkonu přesahujícím výkon bloku JE Dukovany nahradí plynové elektrárny v Kalifornii
    https://oenergetice.cz/akumulace-energie/baterie-vykonu-presahujicim-vykon-bloku-dukovany-nahradi-plynove-elektrarny-kalifornii
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Strach z kolapsu: v USA a Německu řeší, jak omezit nabíjení elektromobilů - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-nemecko-usa.A210707_145715_automoto_fdv
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: no tak si tam zaškrtni hybridní střídače a ty umí ostrovní provoz. A navíc ten seznam není finální, můžeš zažádat o přidání jiného systému pokud chceš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: no protože firem co dneska montují FVE je milion a dost často jsou to lidi, kteří tomu vůbec nerozumí. To že firma nemá v nabídce ostrovní provoz může být první indikátor, že kvalita firmy nebude nijak valná. Přitom to není nic složitého.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no montazna firma co buduje stresny system na dotaci je certifikovana a aj komponenty su certifikovane, ale neponukaju moznost odpojenia od DS, s ich schvalenymi certifikovanymi komponentami musis byt stale pripojeny, ked nejde DS, nejde ani elektrarna
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: Projíždět celé fórum rozhodně nebudu, zase tak moc se nenudím. Jen pár postřehů z videa:
    - přepěťové ochrany, když několik set metrů vedle udeří blesk? To je spíš pro zasmání
    - přepínat barák mezi 3f a 1f? Jako proč? Neřekl tam, žádnou výhodu a vidím spíše nevýhody.
    - přepnutí do ostrova je jednoduchá věc, kde cvaknou 3 stykače a hotovo. Nechápu proč to má složitý jak německý tanky
    - udělejte si to sami a na dotaci? Montážní firma včetně použitých komponentů musí být certifikovaná, on si všechno dělal sám a nemá ani padesátku a ještě se tím chlubí na netu. To je fakt úlet.
    - O ekonomice co tam vyplodil se vůbec bavit nebudu, ta je úplně mimo

    Za mě člověk bez elektrovzdělání, který publikuje videa co se mají tvářit odborně je při nejmenším vůl. To je asi jako já bych si dělal youtube kanál o transplantaci srdce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: vies byt konkretnejsi? lebo na mypower fore k tomu obvykle maju konkretne vyhrady: https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=4326
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: Obětoval jsem půl hodiny svého života, abych tenhle odstrašující případ viděl až do konce. Snužka polopravd, kravin a naprostá přepíčenost jednoduchých věcí. To jako fakt ne. Doufám, že se z něj nebude nikdo inspirovat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    celkom dobre informacie od typka co si sam postavil ostrovnu (?) elektraren, ktora z hladiska navratnosti absolutne nedava zmysel (pockaj az povie nakonci tu cenu), ale ako ukazka zapojenia a tak dobre :)

    OSTROV FVE 20kW PEAK Rozhovor: Ondřej Bajer | WWW.TESLACEK.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=9nkCFEfZQQY
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Znáte kanál Elektro dad? Občas tam je něco zajímavého o solárech, recenze elektromobilů.
    Teď tam byl zajímavý rozhovor o energetice a snižování emisí, tak třeba se někdo bude chtít mrknou.
    Proč je nové jádro nesmysl - s Luďkem Niedermayerem | Electro Dad # 237
    https://youtu.be/VuzSOoea0c0
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    Tyhle reci ze elektrokola jsou pro duchodce a na el kole jenom "jedes" mi prijdou jako od nekoho kdo to nikdy nezkusil, me spis prijde ze me elektrokolo jeste vic honi, protoze kdyz to jede proc bych neslapal vic. Na vyletech kopce vetsinou dupu na plno, ale s prumernou rychlosti porad nejakych 20-25kmh a uziju si to mnohem vic, dam treba 100km, prijedu domu vyrizenej jako na normalnim kole po 40 a ze bych se jenom vozil to pocit nemam. Dost se mi tim rozsiril okruh dostupnych cilu. Krome toho kdyz je tady 35-40C ve stinu, porad si muzu dojet do mesta, nalozim si plny tasky nesmyslu a cestou domu nezdechnu. Pro me je to win win i pres tech 10kg navic a momentalni 4 stehy v lokti, protoze jsem se rozsekal cestou na koupacku v nedeli, ale za to ta baterka v kole nemuze.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEB: 20 km už je hraničních, to už je na elektrokole výlet, ne běžný provoz.

    podstatné mi přijde, že prostě nejde populaci ze dne na den překlopit na elektrobily... i kdyby se přijatelný elektromobil na trhu objevil (a to spíš raději více typů), tak náhrada vozového parku potrvá 10-20 let. a pak bude zase problém vyrobit všechnu tu elektřinu...

    elektrokola jsou lokální optimum, které ale samozřejmě nejde lidem vnutit, musí si ho najít sami.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam