• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ROGERD: tak pokud vím, solar edge je u velkých síťových elektráren momentálně poměrně dost rozšířený. Samozřejmě kdyby hasiči si neprosazovali svoje kraviny s nízce nejnižším a nejbezpečnějším napětím, tak by tomu asi bylo jinak, ale bohužel...

    Tak máš tam milion komponentů, to prostě znamená, že ta pravděpodobnost chyby roste ať chceš nebo ne. Navíc přístupnost komponentů je pro údržbu a kontrolu naprosto zásadní a to je v případě tvého řešení také dost slabé místo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD: A nemůžeš tedy víc rozepsat to řešení nějaké schéma atp.? Já furt moc nechápu jak to funguje.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERWOLF: Tak nejdříve to docela dost roste. Klidně 10 a víc % nahoru už po pár nabitích. Za na roky by jsi měl díky tomu být stále nad nominální hodnotou. Ale spíše bych to neřešil, protože je otázka co to ukazuje.
    CYBERWOLF: Ano i ne. Článek jako takový ne, ale u baterie to platit může vlivem rozhození článků. Proto nemá smysl kupovat nějaké uzavřené řešení které neznáš jak funguje. Balancer je základ.
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    WARBABY8: Masově se to asi nerozšíří, protože je to dražší než Solax/GoodWe, to je jasné a o tom snad ani diskuse nebyla. Stejně tak se u nás moc nerozšířil třeba SolarEdge.
    Technicky mi to slabé nepřijde, ale tam záleží, na čem komu záleží.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ROGERD: no tak jestli je to jen o osobní preferenci, tak to nemění nic na tom, že je to řešení, které se masově asi těžko rozšíří, vzhledem k tomu, že je to technicky slabší a navíc ještě dražší.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CYBERWOLF: v principu procento za rok znamená životnost 20 let do poklesu na 80%, s tím se tak nějak všeobecně dá počítat
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    WARBABY8: Už jsem to tu vysvětloval několikrát.
    Šlo to postavit na Solaxu? Šlo. Bylo by to levnější? Bylo. Šlo to postavit na SolarEdge? Asi ano. Šlo to postavit čistě na Victronu? V tomhle setupu ne.
    Mně se líbí tohle.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STETKINS: já měl zato, že to je nejdřív pomalu a pak ubývá čím dál rychleji. Ale jestli je to jak říkáš, tak dobrý
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ROGERD: takže tam máš mikrostřídače, plus victrony? A kde je teda nějaká výhoda nebo benefit?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CYBERWOLF: za mě v pohodě. Jednak to není moc velký úbytek a jednak ten úbytek je na začátku největší (není lineární)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Když LiFePO4 baterie po cca 2 letech ukazuje 98% SOH, je to v pohodě, nebo nic moc?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: měl, akorát v roce 2018 fungovala jen do cca 42 km/h, zatímco vloni naopak od cca 42-48 km/h, podle úrovně nabití baterie :-) což vedlo k tomu, že pohoří Atlas jsem sjížděl výrazně sebevražednějším tempem, než východní svahy Tian Shanu :-) Jenže do té Číny to bylo tak táhlé klesání, že se stejně baterka rychle nabila a nebylo kam rekuperovat.. takže jsem motor odpojil a jel, co to dalo.

    Nemluvím ale o těhle extrémech. Mluvím o spotřebě, kterou mám teď, v průměrné českém terénu, s tou rekuperací od 42-48 km/h. Ono to rekuperování při dobržďování stejně nestojí za řeč, to spíš ničí baterku, pokud není předimenzovaná jako u elektromobilů. Smysl má ta táhlá rekuperace v režimu, v jakém by v normálním autě měl člověk zařazeno a brzdil motorem.

    Bohužel jde o čísla, které odpovídají spíš elektrickému mopedu, než elektrickému kolu. Váží to 70 kg, z toho baterka může mít tak, co já vím, 5? 7kg? Podíl hmotnosti baterie na hmotnosti vozidla je zajímavé číslo, u velkých elektromobilů to bude něco kolem 25-30%. Já bych se rád časem dostal na něco podobného (dejme tomu 10 kg baterie při 50 kg celkové hmotnosti?). Někde u takové hodnoty by to mělo být lifestylově ekvivalentní aspoň tomu mopedu, akorát bez smradu a bzučení...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jestli si dobre pamatuju, XCHAOS nemel na kole rekuperaci. Z toho ma elektromobil 20-30% energie (takze spotreba 10 je v realu klidne 13)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no, to ovlivní tak možná průměrnou rychlosti, což na oplátku zvedne účinnost motoru, ale čistě bez elektřiny na tom opravdu ujedeš s bídou 50 za den a budeš rád.. je to těžký vehikl. Resp. když opravdu kus cesty tvrdě šlapu a je to po rovině, dostanu se na 1 kWh/100 km.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: no ale tam cast energie dodavas ty sam ne? Keby bol elektromobil ako z Flintstonovcov, tak mozno by tiez bola mensia spotreba
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Pro srovnání, moje solární kolo jezdí někde mezi 1.1-1.5 kWh/100 km, při průměrné rychlosti kolem 30 km/h. Takže výsledky těch elektromobilů nejsou až tak špatné :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD: Nenadhodíš schéma, já si to nějak neumím představit, výstup je jasnej, ale mě tam chybí nějakej prvek - nabíječ? když z těch panelů jedeš rovnou v AC. A vlastně i výstup. Jak to funguje, když to jede napřímo?
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    JIMIQ: My máme po roce (a nějakých 27 tisících km) s ID.4 průměr asi 19,8 kWh/100 km. Je v tom dost dálnic.
    Ale je to velký škopek a ještě ten model se starším motorem (plus jak říká STETKINS - tomu zrychlení se těžko odolává :) )
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    CUKI:
    WARBABY8: Je to připojené přes ty Victrony, což řeší asymetrii i připojovací podmínky DS (MPII mají certifikaci).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Já jsem na to asi nějakou dotaci dostal - mám 2x22kW
    Auto mám malé a dá se s ním jezdit za 12 (delší cestu mimo dálnici jsem jel 10,4), ale většinou jezdím za víc, páč mě ani po skoro dvou letech nepřestalo bavit to zrychlení :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam