KAERO: Odpor te netrapi, o tolik vetsi nebude a se sesti velkejma motorama si to muzes dovolit. Dtto hmotnost. Naproti tomu podves? Nekolikanasobne vyssi podvozek, ted to vypada na neco pres dva metry, kdyby se pod nej mel vejit i naklad, tak budes najednou nekde na sesti, osmi metrech, mozna deseti. Coz bych rekl, ze je zatracena komplikace, at uz konstrukcne, stabilitou pri startu a pristani ale treba i pristupem k vlastnimu nosici pri udrzbe (jo, a co hangar?). Plus samozrejme mnohem slozitejsi manipulace s nakladem: budes s nim klickovat mezi tema dlouhejma nohama podvozku? Nebo bude ukotvenej daleko v kridlech, ktery kvuli tomu budou komplikovanejsi? A kam bys ho zatahoval do kridla? Dalsi vec, kdyz mas velkej payload v podstate presne v ose symetrie a v tezisti a odhodis ho, letovy vlastnosti se ti (krome "skalarni" hmotnosti a souvisejiciho) nezmenej. Kdybys to mel v podvesu, tak ti v okamziku odhozu najednou vyskoci jak teziste, tak pusobiste odporu o par metru nahoru. Ooops, to nechces.
Imho ta cena za dva trupy je nesrovnatelna s komplikacema, kterej by podves prinesl.