KAERO: ono je dost mozne, ze dva tyhle "tenke" trupy maji mensi odpor nez jeden "tlusty" trup, to se bez mereni v tunelu moc odhadnout neda...
Navic bez ohledu na to ma kdo zafixovane - u letadla ktere vynasi jednou za cas kratkym letem raketu je ten vliv odporu (v podstate se da rict, ze ovlivnuje pouze spotrebu) v porovnani s ostatnimi naklady zanedbatelny - samozrejme pokud bychom se bavili o dopravnich letadlech, tak odpor hraje roli podstatne vyssi.
Co se 1/2 trupu tyce - skoro bych rekl, ze i kdyby mely dva tenke trupy treba 2x vetsi odpor nez jeden tlusty (a myslim si ze realne to bude spis nejak tak max. 1.5x vyssi..), tak lehce vyssi cena paliva za jeden start bude bohate vykompenzovana tim, ze letadlo bude moci byt nalozeno bez zadnych specialnich ramp nebo "zakopu" (viz X1 do B50 napr.), ze nebude treba zadny extremne vysoky podvozek nebo tim, ze velikost rakety je temer neomezena (pouze hmotnosti).