KAERO: no, ve skutečnosti, u prvních stupňů by si to mohla dovolit i NASA, ale asi jediný prvnín stupeň, u kterého připadá tenhle level zacházení a provozuje ho přímo NASA, jsou STS/SLS boostery (ty taky padaj na padácích rovnou do moře a tak). Vtip je v tom, jestli jde technologii určenou skutečně pro vesmír, tzn. pro provoz ve vakuu.
První stupně SpaceX a pochopitelně všechny protypy Starship mají náročnost někde na úrovni vojenské nadzvukové techniky - teda, i v téhle kategorii to Rusové a SpaceX dělají asi víc humpolácky, než NASA nebo USAF, ale to souvisí prostě s potřebou udělat tomu image něčeho, co stojí miliardy. Ale fakticky, cleanroomy pro atmosférickou techniku (vesměs) nepotřebuješ. Prostě to není space-grade technologie...
Jinak reálná potřeba cleanroom-zacházení je někde mezi lelvelem, který se dnes v kosmonautice považuje za součást image, a mezi tímhle. Až bude Starship vozit lidi a íítat na oběžnou dráhu, tak ho budou taky řešit trochu jinak, tohle je na úrovni toho, co by NASA označila za "boilerplate", obávám se :-) I ve fabrice na montáž běžných dopravních letadel bývá (velmi) čisto a uklizeno.. takže počítám, že budoucnost fabriky na Starshipy je někde na úrovni montážní haly Boeingů 747, prostě někde mezi.. úplně o svařování na poli to asi časem nebude...