• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    SVANC
    SVANC --- ---
    Při pohledu na tvých celkem sedm příspěvků je zřejmé, kdo tady troluje. Možná bys ale mohl vysvětlit, co má aparát daných diskutujících společného třeba s tím, zda se superpozice a maskování vzájemně vylučují, či nikoli.
    A ten hdmi kabel - nevysvětlíš to konečně?
    TOOM
    TOOM --- ---
    Dyk ti to tady jasně říkaj lidi trole. Proč lezeš s hoň-made lo-fi chytrostma do hifi & topaudia?
    SVANC
    SVANC --- ---
    TOOM: Znám, vynikající, nesmírně zábavné. Když tak o tom přemýšlím, tak mi tvoje ikonka dokonce Ignácia něčím připomíná - ale možná to nebude ani tou ikonkou. Raději bych ale uvítal nějakou konkrétní výhradu, než takový obecný výkřik.
    Podobný jsi tu předvedl nedávno s hdmi kabelem a pak už bylo jen ticho po pěšině, přestože tě tři lidi žádali, abys to vysvětlil.
    TOOM
    TOOM --- ---
    SVANC: Doporučuji. Najdeš se v tom.
    Spolčení hlupců - John Kennedy Toole | KOSMAS.cz - vaše internetové knihkupectví
    http://www.kosmas.cz/knihy/63036/spolceni-hlupcu/
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Hezké... Včera tu celé odpoledne žvaníš nesmysly a dnes zase hláškuješ o hadrách namočených v lepidle a o tom, jak je má aparatura za hranicema známé fyziky, což je mimochodem blábol sám o sobě :-).
    Vzájemně superponovány jsou vlastně všechny jednotlivé složky zvuku. Kdyby platilo, že superpozice a maskování se vylučují, tak by nemohly existovat ani kompresní formáty, které jsou právě na tom založeny.

    Hlavně, že jsi to prokládal hláškama o tom, jak si mám danou problematiku nastudovat, aby se mi rozšířily obzory. To je ale bohužel přesně to, co bys měl udělat ty sám. Často tu totiž hbitě žongluješ výrazy jako stabilita pod zátěží, efekt činitele tlumení, rychlost přeběhu nebo superpozice, ale jak je vidět, tak skutečný obsah těchto pojmů a především souvislosti ti často zůstávají utajeny. A samozřejmě, jako ve finále vždy, když argumentačně stojíš nahý v křoví, začneš být osobní. Tahle debata ale není ani o tvých nebo mých znalostech či subjektivních zkušenostech, ani o mém aparátu, ale o obecně platných jevech. Těch, které tvrdošíjně popíráš, abys nemusel připustit skutečnosti, které nekonvenují tvé víře.

    Ale i kdyby ses na hlavu stavěl, jeden zásadní rozpor nevysvětlíš nikdy. Ten rozpor spočívá v tom, že pro komponenty používáš výrazy jako megasračka, jejich zvuk přirovnáváš k pile a především permanentně líčíš zkreslení zesilovačů jako něco strašidelného, jasně poznatelného, pro dojem z poslechu dokonce podstatnějšího, než je akustika místnosti (to jsem si nevymyslel, doopravdy :-) ).
    Ale na druhou stranu připouštíš, že různá zkreslení zesilovačů se ve slepém testu nepoznají, za což samozřejmě může nevhodná metodika. Slepý test ale není žádné zběsilé cvakání sem a tam, jak by si mohl člověk z tvých řečí myslet. Klidně je možné poslouchat svou oblíbenou skladbu nebo desku, jak dlouho je libo. Pokud ani pak nejsou lidé schopni správně určit, který ze dvou často i velmi rozdílných zesilovačů zrovna hraje, jak hrozný ten problém se zkreslením zesilovačů může doopravdy být?

    Zkusil jsi ten on-line test, jak subtilní zkreslení sám poznáš? Chápu sice, že je to nevhodná metodika, protože nevíš předem, který ze dvou signálů zkresluje, ale za pokus nic nedáš. Rozšířily by si obzory :-). A až (jestli) k tomu dojde, rád si s tebou zase podiskutuju. Zatím jsi jen ukázal, že nejsi schopen za žádných okolností přiznat ani zjevný omyl (nejenom mě ještě dlužíš nějaké odpovědi k vypalovaným CD) i že tvé názory jsou často mylné a veskrze subjektivní. Debata s někým, kdo validní argumenty nahrazuje osobními výpady, nemá žádný smysl. Toho už jsem tu s tebou zažil dost a myslím, že to nebaví ani nikoho kolem.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Přísně technicky vzato - u systému, kterej máš ty doma, tenhle výrok opravdu neplatí, protože tvá aparatura za hranicema známé fyziky. Fakt se nedivím, že nepoznáš lautr nic a máš názory, jaký máš, naopak bych se divil opaku.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Rozumím ti správně, že tvůj výrok o tom, že jednotlivé složky zvukového signálu "se maskují nebo superponují? Dělat obojí zároveň nemůžou" už neplatí? Já jen, že na tom byla postavena celá ta tvoje včerejší filipika proti tomuhle postu SVANC, během které jsi mě poučoval stejně arogantně, jako to děláš i teď.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Blamáž s maskováním je sice pěkná, akorát zkreslení zesilovače není tikání hodinek 150 dB pod muzikou, je to součást signálu s rozvojem harmonických až do prdele, je to taky stabilita pod zátěží, je to efekt činitele tlumení, je to rychlost přeběhu, je to brum padesátky, je to komplex sraček, který pouští nebo nepouští do signálu. Repro to jenom hrajou a nabalej na to svoji barvu zvuku, fr. zvlnění a fázovou nekoherenci, nic moc jinýho s tím neudělají. Rozhodně to nezamaskují a naopak čím lepší/tvrdší reprák, tím víc to vyleze. Zkus někdy porovnat dva zesáky na páskách nebo keramice a ne na těch svejch hadrách namočených v lepidle, cos vyrobil v garáži, možná to pak uslyšíš.

    Jo, zapomněl jsem říct - nebo možná ne - že repráky, který hrajou totálně zprdele, mají vlastní zkreslení nekonečno, frekvenční rozsah neznámej, výhybku pomíchanou, fázovku zrušenou, a hraje jich na člověka deset ze všech stran, takový dokážou zamaskovat cokoli, pravděpodobně i ten praskanec na CDčku. Ale o těch se nebavíme.
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: Opatrně! Tohle tady loni v únoru nastartovalo slušný flame... :-)
    I když tentokrát to asi nehrozí - teddy si mě dal raději do ignore a machalík nejspíš počká, než tu blamáž se superpozicí a maskováním překryje vrstva nových postů...
    And the sound? Just like all Grados: warm, smooth, full-bodied, non-fatiguing and rich.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Pobavilo: http://www.ecp.cc/ra1.html

    At zije "referencni sluchatkac" :)
    MONOTYPEK
    MONOTYPEK --- ---
    SVANC: přesně něco takového. díky.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MONOTYPEK: Myslíš něco takovýho?
    Sewell Digital to Analog 5.1 DTS/AC-3 Decoder Surround Sound (Toslink/Coax to RCA) - SW-29767, $68.95
    http://sewelldirect.com/Sewell-Digital-to-Analog-51-DTS-Surround-Sound-Decoder-SPDIF-to-RCA.asp
    Jestli se to ovšem prodává tady, to netuším. V tomhle by asi spíš poradil ID Adam.
    MONOTYPEK
    MONOTYPEK --- ---
    tak já se smáznu. díky za hlp ;)
    FATTY
    FATTY --- ---
    KUBLAJ
    KUBLAJ --- ---
    fuj. rozumna kvalita v tomto klubu znamena povl nejhrubsiho zrna.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Fuj, 5.1. Je to vubec hifi?
    MONOTYPEK
    MONOTYPEK --- ---
    (lama dotaz)
    prosím vás, nedaří se mi vygooglit vůbec. dá se u nás sehnat digital audio to 5.1 analog převodník v rozumné kvalitě i ceně?
    SVANC
    SVANC --- ---
    Spíš svatá prostota. Každopádně kdyby si někdo chtěl ověřit, jak si na tom on sám stojí se schopností detekovat zkreslení, tak tady je online poslechový test:

    http://www.klippel.de/listeningtest/lt/
    Dlužno podotknout, že -30 dB odpovídá 3% zkreslení.
    Pokud má machalík pocit, že zkreslení dnes už spíše podprůměrného zesilovače s hodnotou 0,1% je slyšitelný problém, tak jistě lehce zvládne proklikat se až na -60 dB :)

    Další zajímavé pojednání o zkreslení včetně reálně změřených grafů slyšitelnosti je tady:
    http://www.axiomaudio.com/distortion.html
    The noise test tones had to reach 8,000 Hz and above before 1% distortion became audible, such is the masking effect of music.
    The tests done in this experiment are essentially noise tests; things such as mechanical resonances and port noises that are not harmonically related to a specific fundamental contained in the music would be examples of noise distortion. Other types of distortion such as Harmonic Distortion and Intermodulation Distortion have a direct relationship to a frequency being reproduced as part of the music. These types of distortion may be harder to detect than straight noise distortion.


    http://www.audioholics.com/education/acoustics-principles/human-hearing-distortion-audibility-part-3
    Téměř dole jsou uvedeny změřené prahy slyšitelnosti zkreslení z několika samostatných studií, které závěry předchozího odkazu potvrzují.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Svatá trpělivost.
    BLAF
    BLAF --- ---
    MACHALIK: Mno, jezto se jedna o digitalni zapis, data v tomto zapise musi byt 100% opravitelna, nebot jinak prinejmensim cast dat na nem nebude k precteni (u hudby je tolerance vyssi, ale u napr. aplikaci necitelny (zapsany)sektor znamena nefunkcnost celeho cd)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam