• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      Tak za prvý - netvrdil jsem, že absolutní změna fáze musí být zcela neslyšitelná. Existují signály (např. sinusový signál, kde limituje jen jedna půlvlna), kde obrácení fáze skutečně sluchem detekovatelné je. Jiná věc je, jaký je reálný vliv na hudební nahrávku. A pokud Machalík tvrdí, že tato změna je slyšitelná "výrazně", tak je udivující, že si doteď ničeho divného nevšiml. Nahrávky s obrácenou fází nejsou žádnou raritou, taková je realita. A pokud o zvuku bubnu napíše, že "ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život." tak to logicky implikuje představu nějakého charakteristického zvuku, tzn. při obrácení fáze by měl být charakteristicky jiný, tedy jako obrácení fáze poznatelný. Zvlášť týpkem, který se stále dokola prsí svými poslechovými zkušenostmi, stovkami absolvovaných poslechových testů a veškerou argumentaci nahrazuje slepou vírou ve své vlastní uši.

      Machalíku, jsem rád, že tě pobavila dvoulinka z OBI za 29 korun. Podobně jsi se na můj účet bavil ve svých příspěvcích o tom, že zesilovač invertující fázi je nesmysl: MACHALIK MACHALIK MACHALIK.
      Každý se holt baví něčím jiným. Já se zase hodně zasmál u věty "Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem". Je vidět, že toho o akustice víš opravdu hodně :).
      Ale dál už se z tebou hádat nebudu. Člověk, které mě oslovuje "debile", neustále používá argumentační fauly (přepólovanej buben atd.) a sám si nevidí do huby, za to totiž nestojí.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ano. Totéž platí i např. pro Quady nebo některé pre-ampy. A přesnější než o nějakých plusech a mínusech je hovořit o obrácení fáze o 180 stupňů. Jednotnost v polaritě není ani u (všech) CD vůči vinylům. Údajně 92% CD hraje s obrácenou polaritou, ale tenhle údaj jsem nijak neověřoval.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Seš si jistej, žes to invertující pochopil správně? Fakt si myslíš, že některý zesilovače mají na plusu mínus na výstupu? :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Jak ti do téhle úvahy zapadá fakt, že některé zesilovače jsou invertující (např. Behringer A500) a jiné ne?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      MATT: Tak jelikož u beden seš posluchač, tak je to lepší mít plus na plus, tudíž pokud není přepólovaná nahrávka, tak blána repráků půjde taky k tobě.
      MATT
      MATT --- ---
      MACHALIK: hele a jak je to lepší? když jsem bubeník, tak jde blána nejdřív ode mě, když jsem posluchač, tak jde většinou nejřív ke mě.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      AXUOH: To je jedno, žes to ucvak.

      - Zapoj ten drát do bedny, vypoj ho ze zesilovače. Něco strč do plus, něco do mínus, to je jedno.
      - Vem si tužkovku a přilož jeden z těch dvou drátů na plus a druhej na mínus.
      - Pozoruj basáky. Když ti vyhřeznou ven z bedny, tak ten drát, kde jsi měl plus baterky, je ten, co ti vede do plusu do bedny.
      - Když ti zalezou, tak ten, kde jsi měl plus baterky, je ten, co ti vede do mínusu do bedny.
      - Poznač si oba plusy fixou nebo nečím a zapoj to pak správně do zesáku (plus do plusu).
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      AXUOH: konektor rozdelat jde, staci stredovou mrchu chytit do klesi a plastovy krytem s citem vyviklat.
      AXUOH
      AXUOH --- ---
      SVANC:
      DOCKINEZ: Dík za odpovědi. Já už to práve ucvaknul, navíc nevím, jestli by ten konektor šel rozdělat, přišel mi jako zalisovanej.
      Ten kabel je bílá dvoulinka, takže to teď právě už nepoznám. No nic, nějak si s tim zkusim pohrát.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Zajisté nikoho nepřekvapí, když řeknu, že to není jedno, že přepólovaný bedny (obě stejně) hrajou výrazně hůř na basech než správně zapojený bedny. Je rozdíl mezi tím, jestli při úderu velkýho bubnu jdou basáky napřed dovnitř (podtlak) a pak až ven nebo napřed ven (přetlak) a až pak dovnitř.

      Ale jestli bych to poznal při slepým testu při přepojení ABX boxu právě uprostřed kopáku, to nevím :((((
      SVANC
      SVANC --- ---
      AXUOH: Je to jedno, ale musí to být u obou beden stejně.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      AXUOH: Cerveny svorky jsou na 99,99 % plus. "tycka" na konektoru je plus.

      Konektor neucvakavej, ale inteligentne jej odpajej od konektoru a poznac si, ktery kabel je plus.

      Pak uz je to jasny, ne?
      SVANC
      SVANC --- ---
      TURF: Tohle bylo zjišťováno experimentálně. Nepatrně odlišný zvuk black boxu se dal celkem snadno detekovat při přepínání. U hifistů, kteří dostali black boxy (některé zkreslující, jiné pouze s propojkou uvnitř) na dlouhodobý poslech, byla úspěšnost stejná jako při házení mincí.

      Ale akustika je dobrý téma, rozhodně s řádově větším vlivem na výsledný zvuk, než rozdíl mezi drahými a levnými komponenty (vyjma reprobeden samozřejmě).
      AXUOH
      AXUOH --- ---
      Ahoj,
      mohl bych mít jeden low audio dotaz?
      Mám starej zesilovač s červenou a černou svorkou na repro: http://bimg2.mlstatic.com/...22-n-kenwood-akai-gradiente-sony-cce-sansui_MLB-F-4452048033_062013.jpg
      Pak mám starý bedny se starým repro konektorem: http://tesla.iplace.cz/panelright/ruzne-tipy-co-a-jak-manualy/reproduktorovy-konektor

      Když ten konektor ucvaknu, tak nevím, jak ty dráty mám zapojit do těch svorek. Myslím jako jak poznám co je + a co -
      Nebo je to jedno?

      Dík za radu!
      TURF
      TURF --- ---
      SVANC: ac s tebou ve vetsine pripadu sympatizuju, pletes se. okamzity prepinani ti ukaze, ze oboji hraje velmi podobne* a vazne ten rozdil nepoznas (*od urcity urovne kvality, resp. pri podobnosti testovanejch komponentu). pri delsim poslechu se ve skladbach, ktery znas nazpamet, zacnes divit, co to tam sakra hraje a muzes naprosto realne posoudit, kterej zvuk je lepsi (nebo ti vic sedi atp.).
      ano, bavime se o subjektivnich dojmech, ale pokud ho jsou ruzny lidi schopny prijit se stejnym vysledkem, tak je to objektivni metoda posuzovani.

      na kazdym pak je, jestli se rozhodne tunit zvuk do ty miry, ze jakmile nepozna rozdil na prvni poslech, pak uz je to jedno a zustava, nebo pokracuje ve zlepsovani donekonecna, dokud mu neco hraje lip. pojdme se radsi bavit o akustice :))
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Nehodlam tu delat nikomu advokata, ale z vyjadreni (necituji) "slepych testu jsem za zivot udelal mrte" mi nijak logicky nevyplyva nejakej apriorni odpor vuci slepym testum...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Snažil jsem se ti vysvětlit, proč je přílišná adorace slepáků k ničemu, ale je to jak mluvit do blba, odráží se to od tebe jak od skla. Tak se k nim dál modli, mi je to jedno.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: To sedí hlavně na tebe - nevšiml jsem si, že bys dělal něco jiného, než jen v tisíci variacích stále dokola opakoval "já to slyším".
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Kníže Kolovrat.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MATT: Nic proti tomu, že se lidi rozhodují podle subjektivních dojmů, to ostatně dělá každý a ani já nejsem výjimkou, protože např. desing mi taky není lhostejný. Ale pokud se bavíme čistě o zvuku, tak lze dokázat (a také to mockrát dokázáno bylo), že určité rozdíly jsou pod prahem lidského vnímání. Stejně jako to, že pro detekci velmi subtilních rozdílů je okamžité přepínání citlivější metodou než dlouhodobý poslech.
      MATT
      MATT --- ---
      SVANC: protože víra tvá tě uzdravila. ;) řek bych že je hodně oborů, kde je lepší zažívat než věřit něčímu konsensuálnímu popisu. a bohužel ta naše věda zatim nic lepšího neumí, než popisovat pozorování. myslim, že bych nalezl v každého životě stovky případů, kdy vědecké závěry ignoruje a upřednostňuje svojí verzi reality.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: To nejsou blbosti, ale vědecky prokázaná fakta. Blbost spočívá leda tak v jejich ignorování. To ostatně platí v každém oboru a není jediný důvod, proč by zrovna hi-fi mělo být jedinou výjimkou.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam