• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    AXTHEB: Zase jsi na to přišel!!! Všechno to hraje stejně. Seš filuta a vyzráls na ně.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MACHALIK: Nemluvime o grabovani na harddisk, ale o buffer v ramce. Ten mel uz muj discman z roku 1998 a statisice nestal.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Jedničky a nuly. Buffer.

    První cédo, co skutečně načítalo do bufferu a přehrávalo z interního disku, byl nějakej ten Meridian 808 nebo kterej za pár set tisíc. Je to pár let starej stroj.
    Melete tady věci, o kterejch opravdu netušíte ale vůbec, vůbec nic, chlapi. Je to peklo.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Možná 95.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: A máš tušení proč? Několikasekundový buffer ("antishock") měly discmany před deseti lety a tam rozhodně žádná technická překážka není, to je takový problém z něj ten jitter detekovat?
    SVANC
    SVANC --- ---
    Vono se to nezdá, ale takovej buffer, do kterýho načítáš data a pak je frekvencí řízenou krystalem pouštíš dál, to je i v roce 2013 vééélkej problém. Spousty tranzistorů na čipu, ty šváby maj nožičky děsně blízko u sebe a tak vůbec. I proto jsou špičkové cd přehrávače drahé :-D
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Ne , nejde to snadno. I proto jsou špičkové cd přehrávače drahé.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    TEDDYBEDDY: Vzhledem k tomu, ze ty data z cd nikdy neprehravas primo ale nacitas do pameti tak te nejakej jitter nezajima.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Seek jitteru by se mělo dát snadno vyhnout sebemenším bufferem, mi neříkej že to kvalitní CD přehrávače nedělají? (ptám se, hraju z FLACů a CD přehrávače jsem nikdy neřešil)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AXTHEB: Ne nevadi. Doplň si vzdělání: http://en.wikipedia.org/wiki/Jitter
    Ne, ten proces není stejný. Kup si nový bakelitový lodžitechy a mazej si cintat na xchat;)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    a ze sou tam data, a ty kdyby se grabovanim menily tak by na CD nesel nahrat zadnej software, pac ten proces je uplne stejnej.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    TEDDYBEDDY: Nevadi ti ze na tom cedecku jsou jednicky a nuly stejne jako na harddisku, ty ten player nacte do ramky a az pak se z tech dat dela zvuk.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Tenhle klub je jak cestování v čase.
    Teď jsme zrovna někde v roce 98.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    TEDDYBEDDY: Takze ty taky tvrdis, ze kdyz vezmu lisovany CD a vypalim z nej kopii tak je to na zvuku poznat?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Ty debile, není nic jako přepólovanej buben, je pouze špatnej bas a dobrej bas. Když přetočíš fázi a poslechneš si to stejný znova, tak se zhorší bas. Ale když poslechneš jinou nahrávku s blbejma basama, tak to neznamená, že má nutně blbou fázi. To nebyla ekvivalence!

    Kdybych toto někomu říkal, tak mi to neuvěřej. Čili ty jediný, co sis dneska odnesl, je, že existuje "přepólovaný zvuk" a ten je poznat sám od sebe. Gratuluju ti. Gratuluju k dalšímu střípku do mozaiky poznání. Přesně takhle to je.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK:
    Ty si fakt nevidíš do huby:
    "...přepólovaný bedny hrajou výrazně hůř na basech... Je rozdíl mezi tím, jestli při úderu velkýho bubnu jdou basáky napřed dovnitř (podtlak) a pak až ven nebo napřed ven (přetlak) a až pak dovnitř." (MACHALIK)

    "Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, buben - ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život. Proto je jen logický, že bedny musí též jakejkoli zvuk, resp. jeho nástup, začít jako přetlak v místnosti, jako vytlačenej vzduch. Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem" (MACHALIK)

    Z těchle dvou výroků jasně vyplývá, že by mělo být poznatelné, zda zazněl buben přepólovaně, či nikoli. A dokonce poznatelné "výrazně".

    Hlavně, že ještě odpoledne jsi tu vykládal, že "Invertující zesík nikdy", pak se divil, jak je to možné, a teď už zase máš plná ústa arogantních keců.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    1) A když to tak děsně vadí, to sis toho ještě nevšiml sám?
    2) Možná je chyba, že nevíš, která z tvých nahrávek je invertovaná a která ne.
    3) Vždyť to je situace jako v slepým testu.
    4) Ale kdybys věděl, která je ta invertovaná, to by byla jiná - hned by ti bylo nápadné, že bedny "hrajou výrazně hůř" :-)


    1) Čeho jsem si nevšiml sám? Že různý nahrávky hrajou různě dobře? Myslíš, že jsem si toho nevšiml?
    2) Jaká chyba? Ty nepoznáš blbou nahrávku od dobré, dokud ti neřeknou, jak má která fázi? Jak to souvisí?
    3) Ano. Slepej test různejch nahrávek. Al Di Meola: World Sinfonia vs. Pink Floyd: Ummagumma. Poznejte, která hraje líp, a vyhodnoťte její fázi.
    4) No však když založíš blbou nahrávku, tak ona - nikoli bedny - hraje výrazně hůř! Je to fází? Nevím. Ty jo?

    Nesjel ses dneska něčím?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    "...od někoho takového by snad mohl člověk právem čekat, že zhoršení, které sám označuje za výrazné, pozná sám od sebe."

    Ano. Když založím hůř hrající disk, tak sám od sebe poznám, že hůř hraje. Nečekaně!
    Fakt ses mě na tohle chtěl zeptat?

    Jako tohle opravdu nemá smysl. Než toto, tak to sem raději nic nepiš, než se ptát lidí, jestli poznají, že disk 1 je nahranej hůř nebo líp než disk 2.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Přemejšlíš vůbec, než něco napíšeš? Vždyť máš IQ nad sto, tak co je?

    Ptáš se mě, jak se vyrovnávám s faktem, že půlka mejch nahrávek je potenciálně přefázovaná, a vkládáš mi, že to stejně nepoznám.
    To ti není jasný, na jakou kokotinu se ptáš?
    Tak přece pakliže je nějaká nahrávka přefázovaná, tak to implikuje, že bude hrát hůř než nepřefázovaná. Kdyby byly dvě identický nahrávky lišící se pouze fází, tak jedna bude dobrá a druhá bude blbá.
    Protože nejsou, protože od každé existuje pouze buď ta nebo ona varianta, tak tenhle test provést nelze, lze pouze a jen vypovídat o těch nahrávkách jako takových - kdy jedna je dobrá a druhá blbá.
    To je snad realita i ve tvé garáži, ne? Že něco hraje líp než něco jinýho, nějaká nahrávka stojí za piču, jiná je skvělá.
    Je to způsobený tvým domnělým obracením fáze? Možná. Je to způsobený blbým nahrávacím aparátem? Možná. Je to způsobený hluchým zvukařem/mixařem? Možná.

    Co to je z tvé strany za otázku, jestli poznám, že některý nahrávky jsou tak a jiný opačně? Ne, vole, nepoznám. Ale poznám, že některý jsou špatný a jiný dobrý - jako každej. Čím je to způsobený - vším tím o oodstavec výš. Jestli by některá z těch nahrávek byla skvělá, kdyby se jí otočila fáze - nemám tušení, neotáčím si fázi vprostřed skladby.

    Tys chyběl v logice, když se dělala v osmé nebo které třídě? Kam se tam snažíš tu implikaci nacpat? A proč?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam