• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      POLMO: Asi jediné, na čem se s Machalíkem shodneme, že značnou část hodnoty špičkového hi-endu tvoří i emocionální složka (design atd.), která se zvukem nemá nic společného. Ale to už jsem tu psal víckrát a jasně řekl, že toto nezpochybňuji. Pro debatu čistě o ZVUKU to ale není podstatné a (nejenom) proto mi ta věčná přirovnání k ženským apod. připadají nesmyslná. A zatím nikdo tady naplno neřekl, že si třeba tlusté reprokabely kupuje jenom proto, že se mu líbí. Vždycky je snaha takový nákup hájit i lepším zvukem.

      ALI_GATOR: Machalík neoznačuje externí zdroje jako "pindy". Takový výrok by bylo možné napadnout a dál o něm diskutovat, což by nutně vedlo i k diskuzi o daných argumentech a to je nežádoucí, protože pak by musel nějak argumentovat i on sám.
      Proto jenom stále dokola prohlašuje, že osoba předkládající argumenty je nekompetentní (slušně řečeno :) ) a odmítá se těmito argumenty vůbec zabývat. Bez ohledu na to, že by jako platné byly uznány v jakémkoli jiném oboru (pokud by nebyly vyvráceny ještě silnějšími protiargumenty) a takovýto způsob "diskutování" by těžko byl trpěn jinde než tady.

      Doteď jsem od nikoho nečetl žádný validní argument, proč by měl být slepý test méně citlivý než dlouhodobý poslech.
      Je evidentní, že změny jednotlivých vlastností zvuku (výšky tónu, jeho barvy, či hlasitosti) jsou snáze detekovatelné při přímém přepnutí, než nějakým dlouhodobým poslechem s delšími přestávkami. Není logické, aby tomu při porovnávání změny komplexního signálu bylo jinak.
      A nabízí se i přímá analogie s očima - nepatrnou změnu barvy nebo její sytosti určitě snáze poznáme, budeme-li moci přeskakovat očima z jednoho políčka na druhé, než kdybychom museli obrazovku vypnout a pro zobrazení druhé barvy opět zapnout. Myslí si snad někdo, že u komplexního obrázku by situace byla jiná? Že by u dvou téměř shodných fotografií poznal nepatrné rozdíly snáze, kdyby se nemohl podívat na obě fotky "současně"?
      I to, co víme o echoické paměti, jasně zvýhodňuje možnost okamžitého přepínání. A především, v minulosti byl proveden experiment, který větší citlivost slepých testů oproti dlouhodobému poslechu potvrdil.
      Přitom by se od výrobců hi-endu a hi-fi magazínů, kterým slepé testy zrovna do karet nehrají, dalo logicky očekávat, že jejich validitu nějakou takovouto exaktní metodou zpochybní. Nic takového se ale nestalo resp. o ničem takovém nevím. Proč asi?
      Takže pokud někdo takový argument proti slepým testům má, tak sem s ním. Hlášky typu "vyndej hlavu z prdele a vstaň od počítače", jím rozhodně nejsou :).
      POLMO
      POLMO --- ---
      Udivuje ma preco sa nechcete pochopit... trva to uz roky a pritom mi pride ze obaja mate "pravdu".
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      ALI_GATOR: Jo? A co mám v garáži? Fakt sis tohle vybral jako úhelnej kámen své argumentace? Mám se tě in turn zeptat, co ty máš v garáži? Nebo jak sis to předstvoval?

      LA_PIOVRA: Jako on ten teorém má něco do sebe. Chci říct - je to tak, jak říkáš - do značné míry. Nikoli absolutně, řekněme z půlky? Třetiny? Je možný až jistý, že si člověk nějaký procento rozdílů ve zvuku jen namlouvá. Na druhou stranu proč by to tak být nemělo? S oblibou používám jako příměr kromě aut ještě ženský. Audio je do značné míry jako baba: stojí moře peněz a poskytuje nějakou míru potěšení a nějakou míru frustrace. Každej si nakonec nakoupí takový, jaký si může dovolit a/nebo co je ochotnej obětovat. Jako všude platí, že za malej přínos platíš velkými penězi, ne vždy je novej model lepší než ten starej atd. No ale co? Zajímá to někoho, resp. je tady vůbec někdo, kdo to ještě neví?

      Hele, na jedné straně je hypotetickej audiofil-debil, kterej cpe a cpe a cpe love, staví si věže ze zlata a bez ohledu na smysluplnost investice kupuje všechno nejdražší, nejtlustší a nejznačkovější, nakonec to stejně ani neposlouchá.
      Na druhé straně je hypotetickej zabedněnec, kterej nikdy neslyšel nic ani neměl zájem, vlastně je mu to celý u prdele, a, aparát nemajíc, akorát se chodí ukájet na net pindama o tom, jak nic není slyšet a všechny zařízení od 70. let hrajou stejně.

      Kdo z nich je Thomasovým teorémem popsatelnej víc? A co komu přinese, když tomu druhýmu vysvětlí, že jeho nová stará stojí za hovno a neměl ji vyměňovat z minulýho modelu, protože obě (přece) měly dvě nohy, dvě ruce a jednu hlavu, takže jakýkoli rozdíly si beztak jenom namlouvá? Měl by si asi udělat slepej test, jestli fakt pozná rozdíl, a ještě před námluvami poměřit kvality čekatelek dle referenčního měření váhy, výšky, BMI a IQ. Co se nenaměří tam či nezjistí slepým testem, to neexistuje a je jen Thomasův teorém.

      Chci říct, že ani jeden z těch dvou extrémních přístupů není použitelnej. Akorát zástupce jednoho tu máme a bere se to jako nějaká meta logiky a kritickýho myšlení nebo co. Piču! Do klubu o autech chodí borec, co v autě nejezdil, nejezdí a nechce jezdit, jen si o nich čte na netu a všechny školí, jací jsou blbci, a svoje pindy dokládá dalšíma pindama. Nekonečné moře přesvědčených pindů, nula ujetých kilometrů. Proč se tady nepoužije Thomasův teorém jakbysmet?
      LA_PIOVRA
      LA_PIOVRA --- ---
      Co se tyce foceni a fototechniky, nemuzu si vybavit, ze by kdy Machalik napsal neco, co by nemelo hlavu a patu.
      Co se tyce audia, plati vic nez jinde Thomasuv teorem.
      SVANC
      SVANC --- ---
      ALI_GATOR: To nemá smysl řešit. Za ta léta už pochopil, že argumentačně ty svý bláboly neuhájí, takže se o to už ani nesnaží a rovnou jakoukoli diskuzi o technice převede na řeči o tom, kdo má víc naposloucháno, tedy na povídání o subjektivních dojmech.
      Dobrý jsou taky hlášky typu "do fóra o závodních autech chodí přechytralej majitel vlastnoruční kopie Favorita" zrovna od něj, majitele 40 let starýho analogovýho foťáku, který pravidelně prudí v klubu o digitálních zrcadlovkách, naposledy dnes. Stačí se podívat na jeho "smysluplné" příspěvky k tématu, jejichž jediným účelem je lidi kolem nasrat: [ MACHALIK @ Digitalni fotaky a fotky... ]
      ALI_GATOR
      ALI_GATOR --- ---
      Tohle je navíc klub o čokoládových bonbónech, tak s těmi auty běžte někam!
      ALI_GATOR
      ALI_GATOR --- ---
      MACHALIK: Bohužel u Tebe to zatím vypadá tak, že furt žvaníš, jak se v autech vyznáš a potom když příjde na otevření garáže, je to 100% faux pas. :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Dovedeš si představit, že bys v klubu o autech ustavičně ironicky psal pičoviny jako "jo jo, chce to hodně jezdit"? :)))

      MADCAT: Tady máš dvě videa, který trochu vysvětlujou, jak to funguje. De facto je to klasickej kónickej měnič orientovanej vertikálně (do stropu), ale místo otevřenýho konusu je jeho povrch sbalenej do vřetenovitýho tvaru a pulsování ho nutí se vyboulovat. Hraje pak spodní strana měniče, ta, kterou u klasickejch repráků nevidíš, páč je v bedně.

      The secret of the MBL Radialstrahler - YouTube
      http://www.youtube.com/watch?v=ay3VdN-nviw


      MBL Radialstrahler - YouTube
      http://www.youtube.com/watch?v=v0SSlonExG4


      Ve skutečnosti to není, jak říkáš, právěže prakticky všechno má do nějaké míry všesměrový vyzařování, s klesající frekvencí se směrová chára otevírá. Ty bedny fungují jako pulsující válce, což je velmi blízko ideální pulsující kouli, a interagují s celou místností. Výsledkem je fantastická prostorovost zvuku a dokonalé zmizení beden. Prakticky nevíš, odkud to hraje, ty zdroje jsou fakt neidentifikovatelný. Mají i hodně nízký zkreslení a podařilo se jim napojit jednotlivý laloky směrovejch chár tak, že to zní krásně spojitě, takže výsledek je famózní.

      Že buben je směrovej nástroj si určitě nemyslíš, to ses splet, ne?
      Fakt je to dobrý.
      MADCAT
      MADCAT --- ---
      a jak to jako funguje ty mbl reprobed... ehm, spíš repropytle..?? z čeho to je ty svislý "baňky"? předpokládám, že to je nějakej elastickej materiál, do kterýho shora nebo zespoda tlakuje nějakej relativně normální měnič a ono to potom vyzařuje na všechny strany, tak jak kdysi bývaly pasivní basáky myslím na technicsech (tam ale vyzařovaly jenom dozadu jak normální reprák)? a je to vůbec potřeba, aby bedny vyzařovaly na všechny strany? teda u unplugged hudebních nástrojů možná, i když i ty přece vyzařujou různýma směrama různě - z dechových nástrojů jde zvuk primárně v ose zepředu ven, buben to stejný atd... a u zvuku prohnanýho přes nějakej řetězec už je to úplně v řiti, tam prostě i na koncertě slyším hlavně zvuk normálních beden, tak proč ho zase převádět na "všesměrovej"? není to tak trochu proti zachování autentičnosti?
      SVANC
      SVANC --- ---
      Jo jo, chce to hodně poslouchat, člověk pak pozná i výpalky, reprokabely, koax od optiky a tak vůbec - a to se vyplatí :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      No tak si hlavně třeba v příštím životě zkus třeba něco poslechnout namísto těch věčnejch poučenejch pindů od monitoru.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Vystihl jsi to úplně přesně - prostě zlatý uši a psycholog v jednom... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Hlavně je třeba si v každej okamžik kriticky uvědomovat, že do fóra o závodních autech chodí přechytralej majitel vlastnoruční kopie Favorita, kterej všem od svýho počítače vykládá, jak jsou závodní auta napiču, drahý a zbytečný a když už je někdo tak blbej, aby si nějaký pořídil, tak jak ladit podvozky, motory, převodovky a vůbec cokoli je zbytečný, protože to není stejně poznat. Schválně si to zkuste naslepo.

      Hele, už mi to nedá se nezeptat. Nejseš třeba invalida nebo tak něco? Takovej ten typ, co moc nevychází z domu, sedí v kárce, šudlí si to svoje a je kyselej a zapšklej na svět. Vrhlo by to značný světlo na celou situaci, jestli mi rozumíš.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Tak jasně, ostatní bedny hrajou jako tranzistoráky, přechod z nejlepšího zvuku tvýho života na druhý nejlepší zvuk je TRISTNÍ atd. Papír snese všechno. Nakonec to vypadá, že hlavní dovedností audiofila je schopnost co nejvíce přehánět za použití expresivních výrazů. Možná bych měl větší důvěru k tvým soudům, kdybych nečetl podobná expresivní vyjádření třeba k rozdílům mezi zesilovači, kde nakonec připustíš, že naslepo ani nejsou k poznání. O reprokabelech, výpalkách a dalších chuťovkách ani nemluvě...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Nevzpomnel by sis aspon, jake nejake tlakace jsi slysel? Aspon dva. Nebo tri. Prosim! Kdyz uz rikas, ze to nejede, tak aspon at vime, v cem ses svezl.

      Jinak inherentni problemy ma vsechno. Klasicky eldym, pasky, staty, tlakace, omnipolary - vsechno. Bezprostredni prechod z Avantgarde Trio na MBL Xtreme (druhej nejlepsi zvuk myho zivota) byl TRISTNI. Muzes se vuci tomu vymezovat, jak chces. A abys nerekl, tak nas tam bylo sedm na te vystave, kazdej s jinym apecem doma a jinyma preferencema - nebyl nikdo, kdo by to slysel jinak. Na to jsi byl potreba az ty, pan teoreticky prohlizec obrazku z internetu.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Jiná je situace při ozvučování akcí, kde se v podstatě nic jiného nepoužívá.

      Mam obamy, ze se mylis
      SVANC
      SVANC --- ---
      VOZKA: Nějaké tlakáče jsem slyšel a první dojem z poslechu byl sice efektní, ale po chvíli to působilo únavně. Každému se ovšem líbí něco jiného a navíc vzhledem k tomu, jak ohromný vliv má akustika poslechové místnosti, je přenositelnost dojmů z výstav nebo poslouchání u prodejců dost diskutabilní.
      Cenu bych do toho netahal, příkladů jejího absurdního stanovení je v hi-endu víc než dost. HODNĚ práce jde nepochybně i do konstrukce "normálních" špičkových reproduktorů, které s problémy danými tlakáčům do vínku vůbec nepotřebují bojovat. A se známým faktem, že horny své nedostatky mají, lze asi polemizovat dost těžko. Jedinou jejich výhodou je přitom daleko vyšší účinnost, což ale při výkonech běžně dostupných zesíků nemá u bytového použití smysl řešit. Pokud skutečně platí premisa, že cílem hi-endu je co nejvěrnější (nikoli co nejhlasitější) zvuk, tak horny asi nebudou tou nejlepší volbou. Jiná je situace při ozvučování akcí, kde se v podstatě nic jiného nepoužívá.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      SVANC: No, mně se sice jejich zvuk nelíbil, ale počítám že jsou drahý jak píča právě proto že šlo HODNĚ práce do kompenzace nedostatků hornový konstrukce. Takže otázka na to jestli jsi je slyšel mi přijde docela na místě.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Říká ten, co se tu pořád dokola ohání poslechovými zkušenostmi, ale po letech vymetání výstav došel k závěru, že nejlíp hrají tlakové reproduktory... :-D
      A hlavně nemluvit k věci a pokud možno se vyhnout diskuzi o konkrétních vlastnostech hornů. Ten výrok o tom, že "všechny ostatní systémy proti nim hrají jako tranzistoráky" je prostě debilní a můžeš tu machrovat s podobně debilními přirovnáními o autech, ale na tomhle už těžko něco změníš.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      To je skvělý :) Majitel trabanta se vyjadřuje k Ferrari, které zná z obrázku, a jebe jejich majitele a obdivovatele :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Fakt pěkný, jak pořád utíkáš od tématu... Ono není divu, že diskutovat o známých nedostatcích hornů se ti nechce, po tom všem, co jsi tady o nich prohlásil.
      Pro mě za mě si ty trubky klidně pořiď - svůj k svému :-)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam