• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      POLMO: Aha, čili nezastáváš teoriu Svanca. Protože jeho teoria vraví, že není víc možností, nejsou poznatelné řádově menší zkreslení a není potřeba dávat nic do souvislosti, THD bohatě postačí.

      Nebo kterou přesně jeho teoriu zastáváš? Celej jsem se v tom ztratil.
      Svanc si prostě bude tvrdit, že tam ten rozdíl není.
      POLMO
      POLMO --- ---
      MACHALIK: ano mozno som sa zle vyjadril; zastavam teoriu Svanca, ale v globale. Nie kazdu jeho vetu...
      je viac moznosti:
      -su poznatelne radovo mensie skreslenia nez hlasa Svanc
      -pripadne su veci ktore si nedavame do suvislosti
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Jsem takový ateista, až se bojím, že mě pámbu potrestá?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      POLMO: Tak znovu. Zastáváš Svancovu teorii, která vraví, že přístroje jsou od sebe uchem nerozlišitelné, a zároveň rozlišíš uchem přístroje. Teorie odporuje (tvé) praxi. Teď jsi to sem napsal. Není to zložité. Jak se s tím vyrovnáváš? Myslím s tím faktem, že zastáváš teorii, která neplatí.
      POLMO
      POLMO --- ---
      SVANC: PRE1 mohol byt kludne tichsie, krom toho pristroje boli prepinane s casovym odstupom par minut a aj tak to islo vcelku dobre poznat... (ak by boli prepinane hned poznam to nie na 100 ale na 1000%)
      MACHALIK: nemusi to zakonite odporvat praxi... je to zlozite, sam asi vies ze problem neni tak jednoduchy a jednotvarny ako sa zda...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Změň si to na libovolný leta, mi je to jedno, věk nebyl to důležitý, jak sám víš.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      POLMO: Toto mě zajímá čistě z badatelskýho hlediska. Ty seš zastáncem teorie, která odporuje praxi. Chápu to správně? Jak se s tím vyrovnáváš?
      SVANC
      SVANC --- ---
      POLMO: Když jsi dělal ten test naslepo, byly hlasitosti vyrovnány s naprostou přesností?

      MACHALIK: No pokud si myslíš, že v osmdesátých létech probíhala linková výroba automobilů tak, že tam "borci klepali kastlu kladívkama", tak asi nemá smysl se na toto téma dál bavit :).
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      A jak víme, tak zesilovač běží na elektrony, a ty dodá jak trafo, tak pulsní zdroj, a proto je jedno, co v zesilovači je! Není v tom rozdíl.
      AKA_THE_A
      AKA_THE_A --- ---
      SVANC: paradoxně právě to trafo je jednou z nejdražších jednotlivejch součástek, proto je všude vytlačujou impulsní zdroje ;-)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      POLMO: No to je jednoduchý. Ve skutečnosti tam rozdíl není a ty si ho jen namlouváš. Koupils dva verky a potřebuješ si to před sebou nějak ospravedlnit, tak sis nakukal, že tam je rozdíl, aby sis nemusel vyrvat vlasy, jak seš blbej.

      Hele, tady máš důkaz: http://img.gawkerassets.com/img/18dn2gn3palksjpg/original.jpg
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Tak myslím to vážně. Fabriky v číně, dětská pracovní síla, levné suroviny, pásová výroba, roboti - jak dlouho si myslíš, že klepali borci kastlu kladívkama dřív a za jak dlouho ji mašina vylisuje dnes? Opravdu v tom nevidíš rozdíl?

      Co tě sere, že ty dobrý věci jsou drahý? Měly by stát pár šupů za zesák? Však stojí, ne? Můžeš si koupit špičku za osm tisíc, hraje stejně jako cokoli. Ověříš to slepým testem a zjistíš to.

      Mimochodem, mohl bys vyjmenovat aspoň tři slepý testy audio komponentů, kterých ses zúčastnil? Vyber ty tři, ve kterých byly testovány nějaké jakože špičky nebo prestižní věci, klidně mezi sebou nebo proti spotřebce. Fakt by mě zajímalo, cos porovnal a jaks to slyšel.
      POLMO
      POLMO --- ---
      Som zastanca Svanc teorie, ale jednu otazku si aj tak kladiem; ako je mozne ze pocujem rozdiel (aj na slepo) v predkoch P1SE vs PRE1 ked je merany rozdiel radovo 0,004% ci uz v THD alebo IMD, separaciach, odstupoch.... pocut by som to nemal ale?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Zas ta auta... Tohle přirovnání fakt myslíš vážně? Jak velký je myslíš rozdíl mezi cenou konkrétní strojírenské součástky před 30 lety a dnes? A jak velký je ten rozdíl u tranzistorů, integráčů atd.? Opravdu v tom nevidíš rozdíl?

      MACHALIK: To nikdo netvrdí. Ale zjevně je možné dnes prodávat např. zesík 5x100 W za pár tisíc (kvalitu ponechávám stranou), tzn. mechanická část, trafo atd. stojí fakt minimum. A ty součástky, které před 30 lety byly velmi drahé a tvořily nemalou část ceny třeba zesíku za 10000 DM, už dnes pořídíš za pár šupů.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Mimochodem, od kdy se cena zesilovače má rovnat součástkám? Rád bych znal bazál pro tuhle korelaci.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Inu, možná je to proto, že některé aspekty dobrého zvuku nesouvisí pouze se součástkami, ale také se zapojením? Máš pocit, že když v 80. letech stálo auto sto tisíc, tak proč by dnes nemělo stát 2000 korun? Navíc stejně dobré.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Odkud jsi zase vytáhl nápad, že jsem řekl, že ty dobré zesíky hrát dobře přestaly? Aha, tys to nepochopil...
      Tak ještě jednou... Pokud už se součástkami, které byly k dispozici před 30 lety, bylo možné stavět skvěle hrající zesilovače, jak je možné, že by nedostatky těch dnešních stále byly slyšitelné?
      Popř. když ty skvělé zesilovače tenkrát stály řekněme 10000 DM, jak je možné, že by je dnes nebylo možné vyrobit ve stejné zvukové kvalitě třeba za 200 Eur?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ty dobré zesíky přece hrají dobře i dnes. Odkud jsi zase vytáhl nápad, že hrát dobře přestaly? Starý dobrý zesík je lepší než nový mrdka zesík. Nicméně zkreslení Distortion mají nula i ty největší mrdky, takže prostě musí hrát všechno stejně. Ono v té době se toho skutečně nějak moc zásadně nezměnilo, ony nůžky neejsou časové, ale kvalitativní.

      Chápu to dobře, žes právě rozeznal tři druhy zkreslení? Ještě něco nebo to je všechno?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ty hodnoty, které jsem zmiňoval ve svém předchozím postu, se vztahují ke zkreslení způsobeném vneseným parazitním signálem nepříjemného charakteru, který (kromě amplitudy) nemá žádný vztah k zesilovanému signálu, tedy hudbě. Zkreslení tohoto typu je proto sluchem detekovatelné nejsnáze. Dokonce i intermodulační zkreslení se detekuje hůře, o harmonickém ani nemluvě.

      A co jinak - tobě není divný, že už před třiceti lety hrály ty dobré zesíky (alespoň podle redaktorů hi-fi magazínů) naprosto skvěle, takže od té doby vlastně není žádný pokrok? :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      ALI_GATOR: Pokud mě nemáš v ignoru :), mohl by ses zkusit rozepsat o tom, jak přesně vypadá "důkaz slepým testem"? A jelikož by se dokazovalo řekněme Svancovi, mohl by ses rozepsat dopodrobna včetně praktickejch implikací? Začni klidně ránem a skonči večerem. Marginálie jako chystání občerstvení pro odbornou porotu můžeš vynechat, stačí mi ty věci přímo související s testem.

      Víš? Abychom si tady ten důkaz slepým testem konečně probrali.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Kdepak, existuje jen jedno zkreslení. V odborných kruzích se nazývá Distortion a nabývá hodnot od nuly do nekonečna. Většina zesilovačů má tohle Distortion už od 80. let blízko nule, takže jsou dobré. To, že konstruktéři měří hromady parametrů a u některých si nejsou jistí jejich významem nebo korelací s poslechem, případně to, že některé ani neměří, neboť jim nepřikládají důležitost, případně o nich ani neví, je jen proto, že si nedokáží přiznat, že hlásají blbosti, a chcou každého voholit.

      Protože. Přátelé. Uvědomte si. Všechno už bylo vynalezeno!
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam