• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: No vidíš! Konečně. Takže i kdyby tam ty rozdíly skutečně byly a poznal bych je doma a dokonce i "na slepo", tak u nějakýho borca při přepínačce bych je najednou nepoznal. Tak vidíš. Sám sis to řek. Přepínačky a na nedejbože cizích systémech jsou úplně na piču. Dyť ti to řikám roky. Proč ti to tak trvalo.

      Takže jsi právě uznal, že navzdory faktu, že nelineární zkreslení zesilovače jsou maskována daleko větším zkreslením měničů, jsou mezi zesilovači slyšitelné rozdíly (pochopitelně i přes toto zkreslení měničů)? Znamená to tedy, že slyšíme zkreslení lineární, které není maskované měniči?

      Bedny ovlivňují zvuk do té míry, že většinou přehrají to, co do nich pustí zesilovač. Ergo z mýho pohledu neovlivňují. Ony ho vlastně vydávají. Podstatnej je ten zesilovač. Když ten je na piču, tak je to jedno, co máš za bedny. Když ten je dobrej, hrajou dobře kdejaký bedny. Ty způsoby, jakým kurví zvuk zesilovač a bedny, jsou natolik odlišný, že nemá smysl je dávat do jedné rovnice. Jedno druhým nevyléčíš, to je jistý.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ta věta platí. I kdybys ty zesilovače měl doma týdny a byl přesvědčen, že na "ne slepo" rozdíly poznáš, v kontrolovaných podmínkách (u Clarka) bys poznal kulový (nepředpokládám, že bys měl doma totální šunky).

      A pokud jde pochopení nebo nepochopení Macurových výroků, tak mi nevkládej do úst něco, co jsem v této souvislosti neřekl. Tady jde o to, že nelineární zkreslení zesilovače jsou maskována daleko větším zkreslením měničů. A právě o tomhle jsi se před časem hádal, že to není pravda.
      Nebo si pořád myslíš, že ...bedny zvuk moc neovlivňují, rozhodně ne co se zkreslení týče...? :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Takže neplatí věta "ani po týdnech testování bys ten rozdíl nepoznal jenom ušima. Kdyby se ti to totiž podařilo, měl bys šanci lehce vydělat 10k dolarů", jo? Já si říkal, že je to nějaký divný. To by mu to přece někdo ukradl. Jinak samo po několika týdnech testování úplně přesně každej pozná rozdíly. Akorát z toho nekoukaj ty dolary, no. Škoda.

      Přečti si pls ten Macurův výrok ještě jednou :) Jestli sis ho přeložil tak, že mezi zesilovači nejsou slyšitelné rozdíly, tak ti gratuluju k absolutnímu nepochopení ničeho - opět :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: O pár postů zpátky (o minulých debatách ani nemluvě) jsem ti jasně napsal, jak testování u Clarka vypadá, tak nedělej blbého... O krabicích na boty a půjčování zesíků na týden mluvíš stále jen ty.

      Btw ten Macurův výrok o tom, že mezi slušnými zesíky není zkreslení poznatelné, protože je maskováno zkreslením reproduktorů, je přesně to, co jsem ti psal už dávno. To byla ta debata, kde jsi dost dlouho tvrdil, že "Funguje princip sčítání/superpozice zkreslení, nefunguje princip maskování." :-D
      Tehdy jsi na to reagoval slovy:
      ...bedny zvuk moc neovlivňují, rozhodně ne co se zkreslení týče...
      Tak nevím, jestli tomu nerozumí Macura nebo ty, oba současně mít pravdu nemůžete. Ale ty to určitě nějak okecáš, o tom nepochybuju... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: "Že poznáš rozdíl mezi dvěma přístroji, které máš doma a na které vidíš, o tom vůbec nepochybuji :). Jenom škoda, že ani po týdnech testování bys ten rozdíl nepoznal jenom ušima. Kdyby se ti to totiž podařilo, měl bys šanci lehce vydělat 10k dolarů - a byl bys první! :)"

      Totos napsal. Už se prober.

      Rozporovat Šrollovy výroky můžeš přímo jemu, se mnou to nemá nic společnýho. Jestli bylo nelogický tvrdit o výrobku A v čase N, že je to konečná, když se v čase N+6 let objevil výrobek B, kterej je lepší, to nechám na posouzení tobě, asi jakože bylo, ale že bych se chtěl trápit tím, že konstruktér, zaujatej a nadšenej svou poslední kreací, o ní mluví v superlativech, to opravdu ne, tím se když tak teda trap ty.

      A tak co, dozvěděl ses něco o tom, že existují slyšitelné vlivy na zvuk zesilovačů nebo si stále stojíš za tím, že od 80. let je zvuk všeho kromě beden stejný a tudíž jsou nepodstatné?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Vymýšlíš si - nic o tom, že ti někdo dá zesík na týden domů jsem nepsal. Už se fakt prober...

      To vlákno jsem přečetl, je tam řada věcí, pod které bych se hned podepsal, např.:
      Rozdíly mezi korektně provedenými zesilovači jsou na akustické straně, co se týče změny v nelineárním zkreslení, nulové. Nelineární zkreslení reproduktoru je zcela zamaskuje. Proto všechny úvahy o koloracích vlivem nelineárního zkreslení slušného zesilovače na jeho napětovém výstupu jsou liché. Ukazují to i výsledky ABX testů s přidaným nelineárním zkreslením do nahrávky.
      A autor? Pavel Macura, mimochodem tenhle Macura: MACHALIK :)

      A když už jsi začal s prdelema, tak tam patří "testování", u něhož každý ví, co hraje.

      TOMATSU: Tak jasně, ono dokazovat, že zesilovač, který byl z hlediska lidského ucha dokonalý, se ještě dále zlepšil, to je fakt marné :). Spíš mě udivuje, že se o to někdo vůbec snaží. Asi problémy s logikou, nebo co...
      TOMATSU
      TOMATSU --- ---
      MACHALIK: Perlyi svinim tady litaj aneb marnej boj s vetrnikem Svancem.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ano, logika. Tak znovu: můžeš se ho jít zeptat, proč si u minulýho modelu myslel, že už je to finál, když to nakonec finál nebyl, proč už si tehdy nemyslel, že dělá šrot a tím pádem se na to nevysral a nezačal dělat rovnou ten další, současnej kus. Dává to smysl.

      Vždyť jsi psal, že ti to dá na týden domů a nikdo nepozná rozdíl, pročež nedostane 10k USD. Tak dá ti to na týden domů nebo ne? Já ti slibuju, že když mi dáš na týden domů dva kusy, tak ten rozdíl poznám. Nebo jaks to myslel?
      S těma tvýma debilníma přepínačkama už jdi do prdele. Z těch nepoznáš nic.

      Každopádně kdyby tě zajímalo něco jinýho než metodika slepých testů - třeba něco z oboru hifi - tak ve vláknu Šroll se teď rozebírají vlivy různých topologií na zvuk. Pro mě za mě můžeš tam jít a říct, že už od 80. let nic kromě beden na zvuk vliv nemá, jako to tvrdíš tady.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Nejde o to, že by konstruktér vymyslel ještě lepší konstrukci navzdory tomu, že už u té minulé si myslel, že je finální, ale o to, že už ta minulá měla podle jeho slov a měření daleko menší vady, než dokáže ucho identifikovat. Na takové konstrukci se - z hlediska zvuku - prostě nic zlepšit nedá. Logika...

      Takže teď už ten tvůj člověk z internetu dává lidem na týdny domů svůj domácí zesilovač za 100k USD a tu Yamahu nebo co to měl, akorát je oba přebouchá do krabic od bot, aby to bylo jakože slepý? To je to, co říkáš? Už prve jsem ti psal, abys nefabuloval. Nic takového jsem nikdy netvrdil.
      Prostě po světě běhá spousta lidí jako ty, kteří jsou pevně přesvědčeni, že kdykoli máš doma dlouhodobě dva přístroje, tak velmi dobře poznáš rozdíly. S těmito dvěma přístroji (konkrétně zesilovači) a pevnou jistotou, že za odpoledne vydělají 10 k v dolarech, se pak vydají ke Clarkovi, oba zesilovače jdou za plentu, přesně se vyrovnají hlasitosti a dotyčný si může hodiny pouštět nahrávky, které si sám vybral, a mezi oběma přístroji přepínat. A ještě jednou připomínám, že při přímém přepínání jsou poznatelné i rozdíly mezi přístroji, které se při dlouhodobém poslechu odlišit nedají - experimentálně dokázáno.

      Celá ta tvoje obhajoba dlouhodobého poslechu není nic jiného, než tvrzení, že v případě audiotechniky se bias neuplatňuje. Vzhledem k tomu, že opak byl prokázán nespočetněkrát, experimentálně a vědeckými metodami, tak nevím, oč své přesvědčení opíráš. Vlastně vím - o to, že to slyšíš a bias se neuplatňuje. Hezké logické zacyklení... :) Sorry, ale na tohle už nemíním ztrácet čas. Když tak mi zase napiš něco o Visatonech, ať máš poslední slovo a můžeme to ukončit...
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Že tam zase nýmandi pruděj s nějakým měřením. Prostě bych do TP napsal Výkon: dostatečný- jak to dělal Rolls Royce :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: No a co ti mám jako říct? Že je strašný zázrak, že konstruktér vymyslel ještě lepší konstrukci navzdory tomu, že už u té minulé si myslel, že je finální? To by bylo opravdu neslýchané. Ve skutečnosti totiž konstruktéři trvale žijí s pocitem, že to, co dělají, stojí stejně za piču.

      Takže teď už ten tvůj člověk z internetu dává lidem na týdny domů svůj domácí zesilovač za 100k USD a tu Yamahu nebo co to měl, akorát je oba přebouchá do krabic od bot, aby to bylo jakože slepý? To je to, co říkáš? A nikdo to nepozná? Hej, to chcu, pošle mi to poštou na vlastní náklady nebo musím platit poštovný z USA?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ptám se tebe, protože ty jsi tu psal: A mimochodem, nový Šroll hraje fantasticky. Až mě sere, že mám ten starý.

      Že poznáš rozdíl mezi dvěma přístroji, které máš doma a na které vidíš, o tom vůbec nepochybuji :). Jenom škoda, že ani po týdnech testování bys ten rozdíl nepoznal jenom ušima. Kdyby se ti to totiž podařilo, měl bys šanci lehce vydělat 10k dolarů - a byl bys první! :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Proč se ptáš mě? Tam máš autora, zeptej se jeho. Pokud ti to za to teda stojí, ptát se na takhle elementární věc.

      Stále ti uniká jedna zásadní věc: smyslem hifi není hledat rozdíly, ale mít doma ten co možná nejlepší aparát pro poslech hudby. K poznání rozdílů potřebuješ mít doma přístroje dva - a buď si jistý, že kdykoli máš doma dlouhodobě dva přístroje, tak velmi dobře poznáš rozdíly (které by tam dle tebe být neměly).
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Čemu nerozumíš na větě: "všechna zkreslení jsou na velmi nízké úrovni hluboko pod slyšitelnou hranicí."? Copak lze ještě zlepšit něco, co se uchu jeví jako dokonalé? :)

      A jen tak mimochodem - bylo experimentálně prokázáno, že rozdíl v nepatrném zkreslení, který byl celkem spolehlivě poznatelný ve slepém testu s přímým přepínáním, nebyl identifikován skupinou hifistů, z nichž každý měl daný přístroj na poslech dlouhodobě doma.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Inu, i starý Šroll nějak zkresloval, jistě i ten nový stále zkresluje. To zesilovače dělají. Ale oba zkreslují pro mé ucho míň než cokoli jiného, co jsem slyšel (neznám však propírané Soulution). A o to jde: mít doma to nejlepší.

      Nakonec jediné, co má opravdu vypovídající hodnotu, je mít dané zařízení dlouhodobě doma a ohmatat si ho ve všech směrech i žánrech. A právě toho se Svancové bojí jako čert kříže.

      Už jsi mimochodem pochopil, že i přístroj s 0,0001 % THD může hrát roli v řetězci, nebo sis to ještě pořád nepřiznal?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Btw bylo by fajn, kdybys ty své bludy neopíral o něco, co si sám vyfabuluješ (Pány jako Svanc a další, kteří ustrnuli v 80. letech a zvuk zesilovače charakterizují jedním číslem s názvem "zkreslení").
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: "Cílem bylo vyvinout takovou technologii, která potlačí všechna slyšitelná zkreslení a maximálně podpoří pozitivní účinky hudby. Tento cíl se podařilo splnit. ... Graf ukazuje, že i při takto vysokém přetížení na vysoké frekvenci jsou všechna zkreslení na velmi nízké úrovni hluboko pod slyšitelnou hranicí."
      Tohle psal Sroll o tom původním zesilovači. Jak je tedy možné dále zlepšit zesilovač, který - jak z popisu autora vyplývá - je pro lidské ucho dokonalý???
      Nebude to spíš tím, že každý nový prací prášek zaručí prádlo ještě bělejší? A Sroll holt nevyrábí prací prášky, ale zesilovače, víc bych za tím nehledal... :)

      Nakonec jediné, co má opravdu vypovídající hodnotu, je test pouze ušima za kontrolovaných podmínek. Ale právě toho se machalíci bojí jako čert kříže...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Na Slovanetu se odtajnily nějaké informace o novém prototypu zesilovače Šroll. Koho to zajímá, celé vlákno zde:

      hifi.slovanet.sk :: Zobraziť tému - Šroll
      http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?t=20279&postdays=0&postorder=asc&start=0

      Proč to sem píšu je, že Luděk Šroll v tomto příspěvku vysvětluje, proč dobrá měření THD a IMD nemusí vůbec nic znamenat pro zvukové vlastnosti zesilovačů, od čehož se odvíjí další debata. Pány jako Svanc a další, kteří ustrnuli v 80. letech a zvuk zesilovače charakterizují jedním číslem s názvem "zkreslení", by toto mohlo zajímat, mohli by se i zapojit a mohli by se i (!) něco dozvědět. Zároveň je to snad poprvé po šesti letech, co Luděk něco píše na internet, nota bene odpovídá na otázky publika. Co vím, hodlá brzy zveřejnit i měření svého nového konce, ale to předjímám.
      Anyway, koho to zajímá, toto vlákno možná bude chvilku žít.

      A mimochodem, nový Šroll hraje fantasticky. Až mě sere, že mám ten starý.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Nepolevuji v dobročinné osvětě bratře. Závislost na akustickém zkreslení velkých korpusů repronábytku může mít pro postiženého fatální následky ;)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Právě se prodalo SCD-1 za 50:

      Sony SCD-1 SACD/CD Player 0027242556591 | eBay
      http://www.ebay.de/itm/321644788050?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

      A jde další:

      Sony SCD-1 SACD/CD Player 0027242556591 | eBay
      http://www.ebay.de/itm/111578054913?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam