• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    GERLAT
    GERLAT --- ---
    Další osobní přehrávač vyšší úrovně :)
    Geek Wave: A No-compromise Portable Music Player | Indiegogo
    https://www.indiegogo.com/projects/geek-wave-a-no-compromise-portable-music-player
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    věř a víra tvá tě uzdraví :-)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Fskutečnosti je na doma-hifi nejdůležitější synergie celýho řetězce. Daj se pořídit vychytaný sety za x peněz, kerý maj ten správnej esprit jako sety za xx nebo xxx peněz, akorát v menším objemu s menším detailem, atak.
    Tohle maj mít právě zmáknutý specializovaní prodejci. nabízet vychytaný sety, kerý v daný cenový lajně daj člověku maximální zážitek.
    Dobrej vychytanej zesík dokáže kolikrát neuvěřitelně rozehrát i průměrný bedny. Zesík je motor. A jakej motor, taková jízda. ( mluvím o zasech za min. 50k za nový, spíš tedy> 100k ). Tam až to začíná bejt zajímavý. Kategorie diy a hraček na kerejch nejde poznat ani zdroj signálu a inertní ( hluchý) k použitý kabeláži není pořádný hifi.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    VOZKA: Jasně. Já jen že prostě - v mým pojetí světa - jsou bedny něco jako projekční technologie. Zobrazí to, co se do nich pustí. Můžou někam tahnout, jistě. Jak čočka v promítačce. Může něco zamlžit, udělat soudkový zkreslení, bejt zažloutlá... To jsou ale nepodstatný věci, jestli mi rozumíš. Furt to nesouvisí s tím, že přes ni promítáš pixelovatej nebo neostrej nebo jinak domrdanej zdroj. Což je zesilovač. Bedny jsou fajn. S bednama se dobře hraje - je to hračka. Zesilovač není hračka, ten musí bejt dokonalej.

    Pokles na vejškách se dělá z různejch důvodů, jeden z nich třeba je, že mnoho takzvaně přesných a analytických zesilovačů je vskutečnosti akorát ostrejch a nepříjemnejch, tak se to zapatlá diplomatickejma bednama. Vzduch však má opačnej efekt, vejšky se, chceš-li, se vzdáleností "ztrácí".
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: Absenci spodních kmitočtů bych určitě za zkreslení považoval. Subjektivní preference zvuku bez basů existuje (a můžou k ní být i důvody), ale ideálem je pochopitelně full-range reprodukce. Samozřejmě měřením všechno o bedně nezjistíš - ale vzhledem k tomu co tu dlouhodobě píšeš o zesilovačích předpokládám, že i zesilovač potřebuješ slyšet a čísla ti nestačí, tak je to vždycky.

    K poklesu výšek se dál nevyjadřuju, to co jsem říkal jsem se dočetl v nějakém paperu o psychoakustice, ale nevím o tom dost abych to potvrzoval/vyvracel.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    VOZKA: Akademická debata. Považoval bys u beden absenci/pokles spodních kmitočtů u malých beden za zkreslení? Tipnu si, že ne, a ani nikdo jinej ne, ostatně se prodávají (což nechápu). Považoval bys toto za zkreslení u zesilovače? Ano, protože ten musí přenést vše div že ne s nekonečnou šířkou pásma. U beden se měří kdeco, ale který budou mít "flétnu flétnovatější, to se stejně musí a) odposlouchat a b) to záleží na zesilovači.

    Mimochodem, vzduch jako pružné médium má pokles na výškách. Bednám se dělá pokles na výškách z úplně jiných důvodů, nesouvisí to spolu.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: Chápu, ale nesouhlasím. V první řadě zkreslení prostředí znát můžeš - ne přesně, ale v dostatečné přesnosti, to jak moc zkresluje vzduch samozřejmě známé je a jsou bedny které se s ohledem na něj navrhují (v praxi mají drobný pozvolný pokles na výškách, protože to je základní vlastností vzduchu).

    Ten kulový měnič v dokonalém prostředí klidně může být ideálem ke kterému přirovnáváme. Mikrofon ani záznamová zařízení samozřejmě dokonalá nejsou, zkreslení těch kvalitních je ale o tolik menší než zkreslení slušných beden, že je to víceméně jedno. Rozdíl oproti měření zesilovačů je jen v tom, že musíš měřit v prostoru (což, pravda, spousta konstruktérů dodnes nedělá) - je ti ale jedno jestli to je dvojpásmo nebo čtyřpásmo, zajímá tě jestli ta konstrukce dělá nebo nedělá akustické průsery, a to jde změřit. A pak už ti je jedno jestli je to způsobené stavbou ozvučnice nebo volbou měniče nebo blbě sfázovanou výhybkou.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ajo ty seš ten, co uvalil pade za pikola... tak už mlčim.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SHADOW__: Ale teda jinak že tyhlety malý pekla stojí 120 či 220 tisíc Kč, to je neskutečný, Barleta je marketingovej mág.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SHADOW__: Uvádím to jako příklad, že u beden nemá cenu soudit "zkreslení", protože prostě tam nic takovýho vysloveně neexistuje, zatímco u zesilovačů ano (v rámci měničů taky ano, ale to je jiná zase pohádka). Proto každá bedna má "svůj zvuk" a ten je víceméně danej, dá se jen více či méně cizelovat zesilovačem. Četls vůbec tu debatu než ses odhodlal se rozhořčit nad takovým nesmyslem?

    DEIKSAC: Na druhou stranu to nefunguje ekvivalentně, protože zesilovač nemá nic jako basák, střeďák a vejškáč, k tomu výhybku a poslechovou vzdálenost a odrazy v místnosti. Je to prostě jiný zvíře. Kdyby bedny byly hudební nástroj, tak zesilovač je virtuoz, kterej na něj hraje. O něj jde především - a to bez ohledu na to, že stradivárky mají lepší zvuk než housle tvojí mámy.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: samozřejmě, že pokud nehodlám měnit bedny, tak je můžu brát jako konstantu a na nich hledat charakterový změny zesilovačů, ale o tom se netřeba bavit, to funguje i na druhou stranu.
    SHADOW__
    SHADOW__ --- ---
    MACHALIK: Porovnáváš bedny za $165,000 oproti Xavianům za 120 (virtuosa) / 220 (xn 360) tisíc? To mi přijde fakt ujetý a padlý na hlavu..
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Sorry, ten dlouhej post jsem přeskočil, cos psal? Něco o svých zkušenost nebo nějakou logickou argumentaci na (tebou) vyřčené výroky nebo snad nějakou pohádku z internetu?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    To je jak kdybys říkal, že dvoupásmo je zkreslené a čtyřpásmo nezkreslené. Jasně. To tak je. Zabejvat se tím ale nemá smysl, podstatný je dostat z čehokoli to maximum.

    Na druhou stranu, jestli se tady snažíme dobrat k závěru, že pro optimální reprodukci je potřeba mít pokud možno co nejplnorozsahovější bedny s co nejmíň zkreslujícími měniči, třeba Rockport Arrakis, tak samozřejmě, to je bezesporu pravda. Postavme proti nim libovolné Xaviany. I tak bych se zdržoval používání pojmu zkreslení. Xaviany oproti Arrakisům hrajou naprosto zprdele, jak mobil, ale to bych zanedbal, nebo tomu minimálně neříkal zkreslení. Navíc se může stát, že se zesilovačem typu DPA budou ty Xaviany subjektivně míň srat než Arrakisy, protože tento (jsa totálně napiču) si s Xaviany jakž takž poradí a zprostředkuje zážitek podobný tomu, na co je každý jouda zvyklý z domu, kdežto jeho připojení k Arrakisům vyprodukuje šílený zvuk plný akorát dunění a plácání a hučení a zkreslení. Na vině je pochopitelně zesilovač. Z tohoto náhledu říkám, že rozhodujícím komponentem v apecu je zesák, bednami si člověk "ladí zvuk".



    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Samozřejmě, ale jakmile se jednou pro nějaké bedny rozhodneš, protože ti sedí jejich "barva zvuku", tak už pak nejsou podstatné, protože každý lepší zesák z nich dostane ještě vydestilovanější jejich "barvu". Leda bys udělal chybu a vybral si nějaké inverzní proti zesáku, takže zapojení něčeho diametrálně odlišného ti pak vytáhne ven ten průser. Každopádně charakter zvuku definuje zesilovač, bedny ho pak "vyzáří" dle svých dispozic.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: ale tohle je přesně ten bullshit argument, ze bedny sou fuk a zalezi jen na zesiku. Seriozni navrhar beden, stejne jako seriozni navrhar zesiku, usiluje o to, aby jeho produkt zkresloval co nejmene.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: V souvislosti s Yamahou jsem odkazoval na tuhle záležitost - pokud si na to už nevzpomínáš, tak si to přečti ještě jednou, možná ti něco dojde... Mimochodem ten prodejce hi-endu byl zjevně stejnej machr jako ty...

    Zipser, a high-end salon owner, had issued a challenge that he would pay the airplane fare of any interested party who wanted to see him prove he could hear the differences between amplifiers.

    On Sunday afternoon, August 25th, Maki and I arrived at Zipser's house, which is also Sunshine Stereo. Maki brought his own control unit, a Yamaha AX-700 100-watt integrated amplifier for the challenge. In a straight 10-trial hard- wired comparison, Zipser was only able to identify correctly 3 times out of 10 whether the Yamaha unit or his pair of Pass Laboratories Aleph 1.2 monoblock 200-watt amplifiers was powering his Duntech Marquis speakers.

    A Pass Labs preamplifier, Zip's personal wiring, and a full Audio Alchemy CD playback system completed the playback chain. No device except the Yamaha integrated amplifier was ever placed in the system. Maki inserted one or the other amplifier into the system and covered them with a thin black cloth to hide identities. Zipser used his own playback material and had as long as he wanted to decide which unit was driving the speakers.

    I had matched the playback levels of the amplifiers to within 0.1 dB at 1 kHz, using the Yamaha balance and volume controls. Playback levels were adjusted with the system preamplifier by Zipser. I also determined that the two devices had frequency response differences of 0.4 dB at 16 kHz [note: no mention of which was flatter. I see no reason to assume it was the Pass], but both were perfectly flat from 20 Hz to 8 kHz. In addition to me, Zipser, and Maki, one of Zip's friends, his wife, and another person unknown to me were sometimes in the room during the test, but no one was disruptive and conditions were perfectly quiet.

    As far as I was concerned, the test was over. However, Zipser complained that he had stayed out late the night before and this reduced his sensitivity. At dinner, purchased by Zipser, we offered to give him another chance on Monday morning before our flight back North. On Monday at 9 a.m., I installed an ABX comparator in the system, complete with baling-wire lead to the Yamaha. Zipser improved his score to 5 out of 10. However, my switchpad did develop a hang-up problem, meaning that occasionally one had to verify the amplifier in the circuit with a visual confirmation of an LED. Zipser has claimed he scored better prior to the problem, but in fact he only scored 4 out of 6 before any difficulties occurred.

    [b]His wife also conducted a 16-trial ABX comparison,[b] using a 30-second phrase of a particular CD for all the trials. In this sequence I sat next to her at the main listening position and performed all the amplifier switching functions according to her verbal commands. She scored 9 out of 16 correct. Later another of Zip's friends scored 4 out of 10 correct. All listening was done with single listeners.

    In sum, no matter what you may have heard elsewhere, audio store owner Steve Zipser was unable to tell reliably, based on sound alone, when his $14,000 pair of class A monoblock amplifiers was replaced by a ten-year old Japanese integrated amplifier in his personal reference system, in his own listening room, using program material selected personally by him as being especially revealing of differences. He failed the test under hardwired no-switching conditions, as well as with a high-resolution fast-comparison switching mode. As I have said before, when the answers aren't shared in advance, "Amps Is Amps" even for the Goldenest of Ears.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Tak přece postuluješ už léta, že nikdo nepozná rozdíl mezi starou jamahou z 80. let a nějakým monstr Passem. Rovněž to uvádíš jako persistentní příklad toho, že rozdíly neexistují - a to už z před 90. let. Jak je to teda? Patlej se v tom, zajímá mě to, jak to teda ve skutečnosti myslíš.

    Takže rozdíly mezi zesilovači jsou slyšitelné, ale ne mezi těmi, co vznikly ne dříve než na počátku 90. let, ale platí to samozřejmě jen na některé, mezi nimiž figurují i stroje jako stoletá Yamaha z bazaru, která objektivně hraje stejně jako milionovej Pas, ale nepsals nic o sto dolarech------ ?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: O zesíku za sto dolarů jsem nic nepsal, opět žvaníš. A fakt už nemám chuť se furt dokola patlat v něčem, co už jsem ti tu napsal mockrát - a už vůbec ne proto, abys mohl dál zamlouvat prostý fakt, že jsi mi vložil do úst něco, co jsem neřekl.

    Raději věnuj síly na okecávání výroku, že "bedny zvuk z hlediska zkreslení neovlivňují". Budeš jich potřebovat dost, protože to je píčovina par excellence... :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam