• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      MATT: cisticka na desky, dole mas laboratorni UV cistic a and tim pohon
      TOMATSU
      TOMATSU --- ---
      MATT: Tipuju ze na 99,9% pracka na LP - asi jen takova beta verze.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      MATT: tezko rict. Ale i kvuli takovymhle vecem bych se tam nekdy s chuti zajel podivat :)
      MATT
      MATT --- ---
      DOCKINEZ: co je tohleto? pripomina mi to kamosuv filtr na vodu pro rybicky ;))

      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: na těch analogiích zapracuj, tahle je zase marná
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Ano majitelé diy lowendu musí věřit. Co jinýho jim taky zbývá :o)
      MACHALIK: Dobrá analogie. A obráceně. Foťák kterej dává stejný obrázky bez ohledu na použitý objektiv je prostě jen poloslepej foťák bez ohledu na vybraný parametry ve kterejch má stejný nebo lepší čísla jako dobrej foťák. Je to přeci tak jednoduchý.
      GERLAT
      GERLAT --- ---
      Další osobní přehrávač vyšší úrovně :)
      Geek Wave: A No-compromise Portable Music Player | Indiegogo
      https://www.indiegogo.com/projects/geek-wave-a-no-compromise-portable-music-player
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      věř a víra tvá tě uzdraví :-)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Fskutečnosti je na doma-hifi nejdůležitější synergie celýho řetězce. Daj se pořídit vychytaný sety za x peněz, kerý maj ten správnej esprit jako sety za xx nebo xxx peněz, akorát v menším objemu s menším detailem, atak.
      Tohle maj mít právě zmáknutý specializovaní prodejci. nabízet vychytaný sety, kerý v daný cenový lajně daj člověku maximální zážitek.
      Dobrej vychytanej zesík dokáže kolikrát neuvěřitelně rozehrát i průměrný bedny. Zesík je motor. A jakej motor, taková jízda. ( mluvím o zasech za min. 50k za nový, spíš tedy> 100k ). Tam až to začíná bejt zajímavý. Kategorie diy a hraček na kerejch nejde poznat ani zdroj signálu a inertní ( hluchý) k použitý kabeláži není pořádný hifi.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      VOZKA: Jasně. Já jen že prostě - v mým pojetí světa - jsou bedny něco jako projekční technologie. Zobrazí to, co se do nich pustí. Můžou někam tahnout, jistě. Jak čočka v promítačce. Může něco zamlžit, udělat soudkový zkreslení, bejt zažloutlá... To jsou ale nepodstatný věci, jestli mi rozumíš. Furt to nesouvisí s tím, že přes ni promítáš pixelovatej nebo neostrej nebo jinak domrdanej zdroj. Což je zesilovač. Bedny jsou fajn. S bednama se dobře hraje - je to hračka. Zesilovač není hračka, ten musí bejt dokonalej.

      Pokles na vejškách se dělá z různejch důvodů, jeden z nich třeba je, že mnoho takzvaně přesných a analytických zesilovačů je vskutečnosti akorát ostrejch a nepříjemnejch, tak se to zapatlá diplomatickejma bednama. Vzduch však má opačnej efekt, vejšky se, chceš-li, se vzdáleností "ztrácí".
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      MACHALIK: Absenci spodních kmitočtů bych určitě za zkreslení považoval. Subjektivní preference zvuku bez basů existuje (a můžou k ní být i důvody), ale ideálem je pochopitelně full-range reprodukce. Samozřejmě měřením všechno o bedně nezjistíš - ale vzhledem k tomu co tu dlouhodobě píšeš o zesilovačích předpokládám, že i zesilovač potřebuješ slyšet a čísla ti nestačí, tak je to vždycky.

      K poklesu výšek se dál nevyjadřuju, to co jsem říkal jsem se dočetl v nějakém paperu o psychoakustice, ale nevím o tom dost abych to potvrzoval/vyvracel.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      VOZKA: Akademická debata. Považoval bys u beden absenci/pokles spodních kmitočtů u malých beden za zkreslení? Tipnu si, že ne, a ani nikdo jinej ne, ostatně se prodávají (což nechápu). Považoval bys toto za zkreslení u zesilovače? Ano, protože ten musí přenést vše div že ne s nekonečnou šířkou pásma. U beden se měří kdeco, ale který budou mít "flétnu flétnovatější, to se stejně musí a) odposlouchat a b) to záleží na zesilovači.

      Mimochodem, vzduch jako pružné médium má pokles na výškách. Bednám se dělá pokles na výškách z úplně jiných důvodů, nesouvisí to spolu.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      MACHALIK: Chápu, ale nesouhlasím. V první řadě zkreslení prostředí znát můžeš - ne přesně, ale v dostatečné přesnosti, to jak moc zkresluje vzduch samozřejmě známé je a jsou bedny které se s ohledem na něj navrhují (v praxi mají drobný pozvolný pokles na výškách, protože to je základní vlastností vzduchu).

      Ten kulový měnič v dokonalém prostředí klidně může být ideálem ke kterému přirovnáváme. Mikrofon ani záznamová zařízení samozřejmě dokonalá nejsou, zkreslení těch kvalitních je ale o tolik menší než zkreslení slušných beden, že je to víceméně jedno. Rozdíl oproti měření zesilovačů je jen v tom, že musíš měřit v prostoru (což, pravda, spousta konstruktérů dodnes nedělá) - je ti ale jedno jestli to je dvojpásmo nebo čtyřpásmo, zajímá tě jestli ta konstrukce dělá nebo nedělá akustické průsery, a to jde změřit. A pak už ti je jedno jestli je to způsobené stavbou ozvučnice nebo volbou měniče nebo blbě sfázovanou výhybkou.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ajo ty seš ten, co uvalil pade za pikola... tak už mlčim.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SHADOW__: Ale teda jinak že tyhlety malý pekla stojí 120 či 220 tisíc Kč, to je neskutečný, Barleta je marketingovej mág.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SHADOW__: Uvádím to jako příklad, že u beden nemá cenu soudit "zkreslení", protože prostě tam nic takovýho vysloveně neexistuje, zatímco u zesilovačů ano (v rámci měničů taky ano, ale to je jiná zase pohádka). Proto každá bedna má "svůj zvuk" a ten je víceméně danej, dá se jen více či méně cizelovat zesilovačem. Četls vůbec tu debatu než ses odhodlal se rozhořčit nad takovým nesmyslem?

      DEIKSAC: Na druhou stranu to nefunguje ekvivalentně, protože zesilovač nemá nic jako basák, střeďák a vejškáč, k tomu výhybku a poslechovou vzdálenost a odrazy v místnosti. Je to prostě jiný zvíře. Kdyby bedny byly hudební nástroj, tak zesilovač je virtuoz, kterej na něj hraje. O něj jde především - a to bez ohledu na to, že stradivárky mají lepší zvuk než housle tvojí mámy.
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      MACHALIK: samozřejmě, že pokud nehodlám měnit bedny, tak je můžu brát jako konstantu a na nich hledat charakterový změny zesilovačů, ale o tom se netřeba bavit, to funguje i na druhou stranu.
      SHADOW__
      SHADOW__ --- ---
      MACHALIK: Porovnáváš bedny za $165,000 oproti Xavianům za 120 (virtuosa) / 220 (xn 360) tisíc? To mi přijde fakt ujetý a padlý na hlavu..
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Sorry, ten dlouhej post jsem přeskočil, cos psal? Něco o svých zkušenost nebo nějakou logickou argumentaci na (tebou) vyřčené výroky nebo snad nějakou pohádku z internetu?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      To je jak kdybys říkal, že dvoupásmo je zkreslené a čtyřpásmo nezkreslené. Jasně. To tak je. Zabejvat se tím ale nemá smysl, podstatný je dostat z čehokoli to maximum.

      Na druhou stranu, jestli se tady snažíme dobrat k závěru, že pro optimální reprodukci je potřeba mít pokud možno co nejplnorozsahovější bedny s co nejmíň zkreslujícími měniči, třeba Rockport Arrakis, tak samozřejmě, to je bezesporu pravda. Postavme proti nim libovolné Xaviany. I tak bych se zdržoval používání pojmu zkreslení. Xaviany oproti Arrakisům hrajou naprosto zprdele, jak mobil, ale to bych zanedbal, nebo tomu minimálně neříkal zkreslení. Navíc se může stát, že se zesilovačem typu DPA budou ty Xaviany subjektivně míň srat než Arrakisy, protože tento (jsa totálně napiču) si s Xaviany jakž takž poradí a zprostředkuje zážitek podobný tomu, na co je každý jouda zvyklý z domu, kdežto jeho připojení k Arrakisům vyprodukuje šílený zvuk plný akorát dunění a plácání a hučení a zkreslení. Na vině je pochopitelně zesilovač. Z tohoto náhledu říkám, že rozhodujícím komponentem v apecu je zesák, bednami si člověk "ladí zvuk".



      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      DEIKSAC: Samozřejmě, ale jakmile se jednou pro nějaké bedny rozhodneš, protože ti sedí jejich "barva zvuku", tak už pak nejsou podstatné, protože každý lepší zesák z nich dostane ještě vydestilovanější jejich "barvu". Leda bys udělal chybu a vybral si nějaké inverzní proti zesáku, takže zapojení něčeho diametrálně odlišného ti pak vytáhne ven ten průser. Každopádně charakter zvuku definuje zesilovač, bedny ho pak "vyzáří" dle svých dispozic.
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      MACHALIK: ale tohle je přesně ten bullshit argument, ze bedny sou fuk a zalezi jen na zesiku. Seriozni navrhar beden, stejne jako seriozni navrhar zesiku, usiluje o to, aby jeho produkt zkresloval co nejmene.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam