• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      DOCKINEZ: Těch 10k USD je ale jiná záležitost, Randi snad nabízel vždycky mega, nebo se pletu?
      A s tím zbytkem (můj byt - moje ucho - užívám - neřeším) absolutní souhlas.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DOCKINEZ: => čísla zůstanou čísly. U lamp jde tuším o zkreslení v oblasti sudých harmonických, který ucho nevnímá tak rušivě jako řádově nižší zkreslení polovodičů. Vtip je v tom, esi konstruktér ví na kerý čísla a v jakejch poměrech je třeba dát bacha a kerý si může dovolit ignorovat.

      ZESILOVAČ - AURA - Z1 :: Bazar nábytku a elektra
      http://www.bazarnabytku-zastavarna.cz/products/zesilovac-aura-z1/
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Ani ne. Ale rikam si, ze kdyz 10 000 USD nikoho nemotivovalo, tak mega uz by mohlo.

      Mne primarne zajima hudba. Pokud moje LP nahravky Melt Banana, Spazz nebo Lords of Light znej v mym byte a mymu uchu lip pres lampovy monobloky se zkreslenim X nez pres Technics se zkreslenim katalogove o dva rady nizsim, tak nepatram, neresim, uzivam a cau. A resit zacnu az ve chvili, kdy se na obzoru objevi neodolatelna nabidka na neco, co by lampace mohlo nahradit, do ty doby zadnej stres.
      SVANC
      SVANC --- ---
      DOCKINEZ: Stejská se ti po flamu na téma slyšitelnosti rozdílů? :)
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Pritvrdime :)

      James Randi Offers $1 Million If Audiophiles Can Prove $7250 Speaker Cables Are Better
      http://gizmodo.com/...randi-offers-1-million-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables-are-better
      WRONSKI
      WRONSKI --- ---
      Naopak! Dokud tomu nerozumíš, tak můžeš nejvíc radit (navíc je tvůj názor jistý a snadno sdělitelný).
      Když máš trochu nastudováno, tak už chápeš, čemu všemu nerozumíš a jak velkého vola bys ze sebe dělal. A pokud tomu náhodou skutečně nějak rozumíš, pak tvoje rady stejně nejsou té první skupině přístupné, je tam příliš velká znalostní mezera.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Ty nevíš moc o tom jak jitter vlastně funguje, že? :) Jako chápu, když si hraješ z desek tak ti to může bejt jedno, v pohodě, ale nedávej tu prosimtě rady dokud si o tom něco nenastuduješ.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Kategorie domácích pc zatím není v audiu schopna dodat alespoň kavalitu cdp střední třídy. Zejména páč nikdo v tomhle levelu neumí efektivně vyřešit jitter. A to dokonce tak, že i přes sofistikované audio komponenty v řetězci lze sluchem rozeznat použitý hardisk. Čili šup s tím do low-endu. Srry hombres.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Jsi si vědom toho, že jsou USB zvukovky, které berou data asynchronně a můžeš z nich mít digitál vedený přes reclocker do kvalitního DACu? Nebo je podle tebe všechen digitál low-end?
      MATT
      MATT --- ---
      TEDDYBEDDY: ale teda fotky z levnejch harddisků, na to se nedá koukat.. nechápu..
      PEETHA
      PEETHA --- ---
      DOCKINEZ: Uff..dufam, ze vazne posledny! :)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DELLAMORTE: Přenos přes usb kabely nejni principiálně žádný hifi. Prostě to na vás jeden z vašich jelimanů zkusil, esi jako by to nevobživilo ty vaše pc zvukovky nebo přes co brousíte ty mp3. To si ale di reklamovat do lowendu ;)
      DELLAMORTE
      DELLAMORTE --- ---
      TEDDYBEDDY: Když to chceš srovnávat s hi-fi, tak já u žádnýho profíka s Hassebladem neviděl, že by si kupoval USB kabel za 10k USD aby se mu nekurvili fotky při přenosu do PC, nebo UV filtr za půl milionu, když stačí za 3k.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DEIKSAC: Úplně jsem tě přehlíd. Hele, foťák je to samý reprodukční zařízení jako hifi. Akorátže přístroj je komplet all-in pro reprodukci kratších vlnovejch dýlek. Chápu, že tohle už jde mimo představivost indženýrů z lowendu.
      Tak aspoňže v tom diy nenonanujete s papírovejma dírkovejma jakožekamerama a nesnažíte se to srovnávat s nikonama např. Páč to stejně mentálně přibržděná vyjevenost jako tvoje akvizice v tomhle klubu.
      Kontrolní otázka: Víš proč jsou dobrý foťáky drahý a proč ty levný nemůžou bejt dost dobrý? A to samý platí u každý technologie na tomdlenc světě vč. hifi.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DOCKINEZ: Notyve! :o)
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Posledni cin uklizecky :)

      SVANC
      SVANC --- ---
      Mimochodem před časem jsi podobně úporně tvrdil, že zkreslení zesilovače nemůže být maskováno zkreslením reprosoustav, protože tato zkreslení se superponují a princip maskování nefunguje (MACHALIK). Poté, co se ukázalo, jaká to je pitomost, jsi prohlásil: "u systému, kterej máš ty doma, tenhle výrok opravdu neplatí, protože tvá aparatura za hranicema známé fyziky" :).

      Takže já jsem vcelku smířenej s tím, že ty prostě nikdy nepřipustíš, že ti z huby vylezl nesmysl. V tvým pojetí může zesilovač vydávat "šílený zvuk plný akorát dunění a plácání a hučení a zkreslení" nebo jsi schopen tvrdit, že "z jedněch beden dostaneš se stovkou zesilovačů sto zvuků, od totálního huhlání a patlání až po agresivní, pilovitej zvuk" a současně se tvářit, že je chyba slepého testu, když ani takhle brutálně popisované rozdíly zvuku nejsou poznat jenom ušima.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Příklad s violoncellem je úplně mimo, protože všechno, co tento nástroj produkuje, je zvuk NÁSTROJE. Tudíž hovořit o nějakém zkreslení je zcestné, protože ho nemáš k čemu vztáhnout. Leda bys přišel s nesmyslným nápadem, že se vezme nějaké violoncello jako etalon a bude se měřit, jak se od něj liší zvuk ostatních. Naopak u beden je výsledný zvuk možné porovnávat s tím, jak by měl znít, kdyby žádné vady neměly.

      Tvrzení, že "Reprobedny zabarvují/hrají", je pravdivé jen do té míry, že toto skutečně TAKÉ dělají. V tomto smyslu lze hovořit o kolorování apod. Ale kromě toho reprosoustavy trpí součtem nedostatků svých měničů, tzn. lineárním i nelineárním zkreslením. Právě proto platí již citovaná Macurova věta, že "rozdíly mezi korektně provedenými zesilovači jsou na akustické straně, co se týče změny v nelineárním zkreslení, nulové. Nelineární zkreslení reproduktoru je zcela zamaskuje."

      A to je to, oč tu od začátku šlo, tedy že hlavní problém řetězce není v zesilovači, jehož vady jsou proti reprákům nepatrné, ale právě v reprobednách. Ty trpí nejenom "kolorováním", ale i nelineárními zkresleními, při nichž vzniká zvuk s kmitočty, které v původním signálu vůbec nebyly. Tato zkreslení samozřejmě měřit lze, ale nikdo je raději neuvádí, patrně proto, že kupující zvyklí na setiny procenta u zesilovačů by byli zděšeni. Např. BW uvádí pouze harmonické zkreslení* a i to je spíše světlá výjimka. Každopádně tvrdit, že bedny pouze "kolorují" či něco podobného, ale nezkreslují, je opravdu píčovina.

      *800 Diamond má uváděné zkreslení druhou a třetí harmonickou menší než 1% 45Hz - 100kHz resp. 0,5% 80Hz - 100kHz.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Se obávám, že se motáš na terminologickém problému. Reprobedny zabarvují/hrají. Jejich celkové, agregované zkreslení, se však jako pojem "zkreslení" neudává, protože by v něm muselo nutně hrát roli úplně všechno včetně přenosu komplet pásma vč. baůs - a díky tomu by všechny dvoupásmovky měly výchozí "zkreslení" třeba 30 %. Bavme se o různém zvuku beden, nebavme se o jejich zkreslení. Teoreticky dvoje naprosto špičkové bedny, každé za tři miliony, Avalon Sentinel a Wilson Alexandria, budou mít oboje extrémně malé "zkreslení", protože používají excelentní měniče, mají skvělé výhybky, rigidní ozvučnice a vůbec jsou spočítané a navržené co nejdokonaleji. Přesto hrají každá ÚPLNĚ JINAK. To je to, čím se bedny liší - svým zvukem. Snažit se do této jinakosti však nahákovat pojem "zkreslení", jak se ty celou dobu snažíš, je arcipičovina, a to bez ohledu na to, že individuální měniče lze na úrovni harmonického zkreslení skutečně měřit.
      Vskutečnosti platí ten příklad s violoncellem. Ani jedno nemá zkreslení, i když obě hrají zcela jinak.
      MATT
      MATT --- ---
      MACHALIK: kvadraturu kruhu umej ufouni..
      Crop Circles geometry explained
      https://www.youtube.com/watch?v=aoVAEkzhm0Q
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Zkus do toho písku strčit hlavu ještě hlouběji a bude to fajn. Obhajovat tvrzení, že reprobedny nezkreslují, je totiž neuvěřitelně hloupé a opravdu mě překvapuje, že jsi na to už dávno nepřišel sám.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Violoncello je naprosto přesnou ilustrací toho, že se snažíš o kvadraturu kruhu.
      Zeptám se tě tedy jinak: zkreslují víc Wilsony nebo Avalony?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam