• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      HERR_FLICK: Kondiky Mundorf Supreme, kabeláž z postříbřený měďi s teflonovou izolací, kustomizovaný Scanspýky & Seasy, hliníkový basreflexy.

      Dle nyxexperta č. 2 ENTRY LEVEL!

      A co je podle tebe hi-end level? Resp. na co hraješ doma? Taky mp3, zvukovku & velkej basák?
      HERR_FLICK
      HERR_FLICK --- ---
      TEDDYBEDDY: zajimavy, najednou ti domaci kutil, co doma na koleni bastli stavebnice z entrylevelu highend menicu nevadi...
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: N.E.J.N.I.Ž.Š.Í T.Ř.Í.D.A. prohlásil expert :o)

      Kontrolní otázka. Nejnižší třída se pozná podle

      1) dotaženého návrhu & konstrukce,
      2) materiálů & komponentů nejvyšší kvality
      3) finálního doladění v součinnosti s profesionálními zvukaři
      4) úspěšné reprezenatace na mezinárodní výstavě
      5) toto vše

      nebo podle

      6) velkýho basáku
      7) expertního benchmarku id Machalík z nyxu :)

      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Bomba :) Nejnižší třída v plné své kráse. Není divu, že nemluvíme stejným jazykem.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Imo nejlepší poměr výkon / cena na Audio show Praha. Brilantě poladěná bedýnka, šikovnej českej konstruktér. Hrálo to kua dobře. http://www.elfton.cz/
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Dotaz na šílence: co říkáš na toto?



      Podle mě to bude do běžnýho obýváku úplně super. Liniovej zdroj, žádný odrazy, velkej zvuk, nekomprimovaná dynamika. Bohužel to má jen malý basáky, ale to by se přežilo, aspoň je jich hodně. Nebo myslíš, že Q a difuzita to poserou a je to jen do kin?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ty implikace jsou sileny.
      Kdyz chcete hlubokej uder, tak si poridte malej buben.
      Basove tony kvalitne zahraji housle.
      Fletna hraje lepe hloubky nez tuba.
      Atd.!
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Schopnost reproduktoru pohnout vzduchem jako negativum! Novej level!
      1, 3, 5 atd. jsou sudy a 2, 4, 6 jsou lichy cisla. Odted.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Jezisikriste. Ale to ty prece CHCES, pohybovat vzduchem, doboha!

      A) Muzes mi vysvetlit, co je to "dynamika membrany"?
      A b), muzes jeste jednou pojednat ten "fazovej zaves"? Kde jso ten pojem vubec sehnal? Vymyslel sam?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Pro představu. Když vystrčíš ruku z vokýnka auta, cejtíš nějakej odpor vzduchu a jaxe při vyšší rychlosti zvyšuje. No a když zkusíš vystrčit v kilu lopatu nejspíš ti vykloubí rameno. Jen aby bylo jasno s jakejma silama pracuješ a jak je každej cm2 plochy navíc záhul na systém. Doteklo?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: je zanedbatelný proti zkreslení daný deformací a horší dynamice velký membrány
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Uz dost. Obhaj vlastni tvrzeni a tyhle reci si schov do hospody. Jaktoze nevis, se ze vzrustajici vychylkou roste zkresleni?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Je to tak. Do pičy, proč si nesjednáš aspoň nějaký kondice základů elektroakustiky po těch letech? Proč se pak divíš, že s tebou dovozce Loganů nechce tohle diskutovat?

      Hádám, že dybych ti pučil tu byskytaru, řekneš mi, že málo basuje :) Dej se dohromady chlape!
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Cim mensi reprak, tim mensi zkresleni. Taktez cim nizsi hmotnost, tim lepe. Idealni basovy menic ma nulovou plochu i hmotnost a je osazen v bezrozmerne ozvucnici. Fazove zavesena difuzita bez difrakci zarucena.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: HLAVNĚ nezapomeň. VELKEJ BASÁK s menším zkreslením CO NEJBÍŽ K PODLAZE a VELKÝ BEDNY DO co NEJMENŠÍ MÍSTNOSTI a co NEJBLÍŽ KE STĚNÁM. Bigbítový dunění zaručeno, kandidatura na nobelovku za kolektiv nyx diy indženýrů taky :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Barte, je to šílenec!
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Srat na to, NICEMU NEROZUMI. Srat na to.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DEIKSAC: Cóóóže velká bedna snižuje, cože je mimo pásmo? BW léta vypičuje vejškáš mimo ozvučnici, Jiný zas profilujou bednu aby měl vejškáč kolem sebe co nejmíň plochy. Co ti říká pojem " fázový posun"? Ta vlna tam lítá mezi podlahou stropem jak pinpongovej míček, přičemž nekontrolovatelně deformuje přímej užitečnej signál. Proto i v Machalíkovejch oblíbenejch Titanech, aj. dizajnujou basák v šasí co nejvejš to de. Jiný zas aspoň zkosej ozvučnici nahoru aby tenhle nešvar aspoň trochu eliminovali. Další viz. dtto
      Fetuješ bo co?
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: kdyz ty porad jedes extremy, velka bedna rovna se v tvym svete vohulena na max, s takovou samozrejme budes vzdy potvrzovat jen vlastni pravdu
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: wrong on so many levels again, operuješ irelevantníma faktorama jako obvykle,
      difrakce te zajima na strednich a vyssich frekvencich, pricemz prave velka bedna snizuje difrakcni pasmo do sfer, kdy je min rusivy,
      odraz basu o podlahu tak od 300 Hz vejs, ale to u velkyho repraku je mimo pasmo, nemluve o tom, ze lidskej sluch primarne vnima jako rusivy odrazy v horizontalni rovine, zatimco ty vertikalni (prichazej do obou usi ve stejnej cas a se stejnou fazi) vyfiltruje.
      zkresleni danÿ tezsi hmotou membrany - prosim o nejaky relevantni podklady pro tohle tvrzeni, jinak jsou to jen pocity
      TEDDYBEDDY: tak proc to proboha pises jako jeden z argumentu?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Nikoli schází ti tam ty "basy". Noch einmal bitte.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Tak znova:

      "Dále- velká ozvučnice ( pro velký škopky)= ŠPATNĚ, ptže nepoměrně větší difrakce už na ozvučnici v poměru k monitoru."

      Pojd. Rozhovor se. Basy, objem a difrakce v jedne vete. Chveju se.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Kua Jirko, kde sem dopičy psal " difrakce na basech" ??? Máš jinej nyx nebo co vlastně čteš ???
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Nechces spis vysvetlit tu difrakci na basech nez tuhle psychologii?

      Jak se ti podarilo delat deset, dvacet let nejakej konicek a pritom neporozumet vubec nicemu? To je uctyhodny!
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Notywe z těch perel cos vygeneroval tuhle hlavně tuhle pošli na FEL:
      " Při stejné hlasitosti má větší basák se stejnou membránou a stejným poměrem motor :průměr VŽDY menší zkreslení než malý basák, protože má menší výchylku (řádově)" To je korán indženýrů z lowendu, kerýmu chceš věřit? Svatá prostato!

      omg toho je jasně vidět, že vůbec nejseš schopen pochopit a správně interpretovat ani základní teorie z oboru. Přestože ti x krát opakuju Q, Q, Q, Q,....



      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Ok. Zůstaňme u toho, že do malý cimry patří velká bedna s velkejma basákama. Tady vždy najdeš aspoň dva stejně zpovykaný fandy/ teoretiky z lowendu nadšený pro tvý teorie. Budete zaplňovat cimru basovmi pulsy velkejch amplitud a bude vám dobře.

      Nechápu, proč se vůbec pouštíš do diskuze aby sis to nějak teoreticky ospravedlnil nebo obhajoval. Notabene, když musíš pracně na internetech dohledávat term, tech. kerý se v branži běžně používaj jako SAMOZNAKY. A pochopitelně najdeš jinej, part z jiný agendy.
      Já řeknu piča a ty s k tomu dohledáš popis pohlavního orgánu. Prostě mimoň / bez urážky :)

      Jen tím upozorňuješ na skutečnost, že nemáš do problematiky patřičný vhled a nechápeš širší souvislosti. Čili platí, co jsem ti napsal zpočátku- Doplň si vzdělání- udělej to sám pro sebe.

      Mmch. dobře se podívej, koho máš v partě. Obvykle nýmandy z lowendu, bez jakýkoli vlastní zkušenosti s kvalitním hifi. Je toto tvůj cíl- udělat dojem na nýmandy bo co?

      Za mě finally: Nikdo si proboha nedávejte velký bedny do malý cimry. Větší pičovinu z hlediska čistoty reprodukce tzn. hifi nemůžete udělat. Ledaže se menujete Machalík a honíte tlaky abyste do řepy nabušili co nejvíc decibelů.



      HERR_FLICK
      HERR_FLICK --- ---
      MACHALIK: sfazovat dvoupasmo nemusi bejt nutne konstrukcne jednodussi, porad tam mas prechod v nejvic slysitelnym pasmu vetsinou okolo 1-3ķhz
      v tomhle maj tripasma navrch, ze kazdej reproduktor dela co ma v v jeho krasne linearni vyseci .. a stred ti pokreje cely kriticky paamo.. ne ze se kompromisne snazi rozpulit jako menic u budky co hraje zaroven tech "20hz" a zaroven 2khz.. to bez zkresleni dole nebo nahore(vetsinou oboji) dava malokerej
      FATTY
      FATTY --- ---
      Ja se taky divim, proc na nej vubec reagujete.. Vzdyt to nema vubec cenu.
      DELLAMORTE
      DELLAMORTE --- ---
      Jestli si Machalík užene neurózu, tak akorát s tebe.
      Říkám si, jestli tohle není nějaký psychologický experiment na Nyxu. Nasadit na každý vlákno bota a pak sledovat jak na něj budou ostatní reagovat.
      Já bych doporučoval ignorovat. Nemá to smysl stejně jako aproximace difuzních charakteristik zapříčiněná vlivem fíkusu v pravém rohu.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Difrakce na basech.
      Fazovy zaves.
      Difuzita.
      Neni Hz jako Hz.
      Subbasovi paraziti.
      Papirovej kevlar.

      Tesim se na zitrek.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ještě do třetice: furt nerozumím tomu, proč malá bedna do obýváku je dobře a velká špatně.
      - Řekněme, že nějakým zázrakem - třeba fázovým závěsem - má ta malá stejnej frekvenční rozsah jako velká, tj. hraje třeba 25-20 kHz v -3 dB.
      - Že nevyloudí stejnou hlasitost je jasný: malá by se roztrhla, vyletěly by jí repráky z bedny. Takže malá zahraje akorát potichu. Ale dobře, dejme tomu, že posluchač má zlou manželku a nemůže hrát nahlas, takže mu toto omezení nevadí.
      - Při stejné hlasitosti má větší basák se stejnou membránou a stejným poměrem motor:průměr VŽDY menší zkreslení než malý basák, protože má menší výchylku (řádově).
      - Módy místnosti ovlivňují frekvence vyzařované malým basákem stejně jako velkým basákem. Místnost neví, jaká bedna v ní stojí: můžeme stojaté vlnění definitivně smést se stolu.
      - Odrazy v místnosti jsou tuplem nesouvisející jev.
      - Zbývá tedy zfázovanost bedny. Ano, zfázovat dva měniče v posrané dvoupásmovce, která hraje potichu, je jednodušší, než zfázovat tři, čtyři. Proto jsou velké bedny dražší, protože je na nich stráveno více práce. Zfázované jsou nakonec pochopitelně stejně nebo lépe, jde jen o to, jak si s tím dá konstruktér práci.


      Znovu bych rád věděl, v čem přesně by velká bedna měla být horší v běžném obýváku. Nic mě nenapadá. Potichu se dá pustit stejně jako malá, takže nic jako zabíjení posluchače hlasitostí, jako se domnívají pitomci, že je inherentní pro velkou bednu, se nekoná. Fakt mě žádný důvod nenapadá :)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam