• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      BREGALAD
      BREGALAD --- ---
      JAFAR: Záleží asi co jim je..
      V Praze zkus AVE servis pana Vokála v ulici u Lékárny na pražské Zbraslavi. Co neopraví - to nejde opravit..
      JAFAR
      JAFAR --- ---
      Nemá někdo dobrej kontakt na servis reprobeden? Díky
      WIREBORNE
      WIREBORNE --- ---
      Ahoj vespolek mám takový dotaz. Kdysi jsem viděl recenzi na krabičku, která (pokud si to dobře pamatuju) nedělala nic jiného než dekódovala FLAC, dokonce k ní musel být DAC jak speciální druhá krabička. Ale teď to chtěl zmínit v článku a zaboha to nemůžu najít. Nevěděl by prosím někdo? Díky.
      PJT
      PJT --- ---
      TEDDYBEDDY: "na výstupu pak pracují výkonové tranzistory s taktem 69 MHz" má bejt co? Déčko na 69MHz? Asi těžko...
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      Ted jsem po zapojeni staryho Lenco se znicenou prenoskou a naslednym brouzdani webem narazil - k nasi nedavne "diskusi" :
      The Math behind why Compact Disc's sound better than Vinyl Records!
      http://www.undr.com/...ement/2012/the-math-behind-why-compact-discs-sound-better-than-vinyl-records/

      MAJA
      MAJA --- ---
      VOZKA: jj, (černá) cihla s nenápadným indikátorem provozu a vzadu vstupy/výstupy a napájení ... jednoduché věci bývají elegantní
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      O kvalitě zvuku nepochybuju, Dan D'Agostino má myslim dobrou pověst, ale jsem sám komu to přijde vzhledově fakt nevkusný? Já jsem možná divnej, nelíbí se mi ani modře svítící McIntoshe a ideální zesilovač pro mě je takovej kterej na sebe nijak neupozorňuje zvukem ani vzhledem, ale konkrétně tahle jeho řada zesilovačů (jsou i výrazně dražší než ten v recenzi) mi paradoxně k ceně přijde trochu až vidlácká.
      MAJA
      MAJA --- ---
      TEDDYBEDDY: svoje zákazníky si to asi najde .... mě to přijde vyjímečné spíš cenou a designem ... v téhle (i o dost nižší) ceně tak nějak předpokládám, že už tomu není v podstatě co vytknout ...
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MAJA: Tak je to flagship- reference. Obvykle jde o pár desítek kusů celosvětově. Ve špičkovým studiu je s výhodou mít něco takovýho, páč drahý bedny maj šanci ukázat, proč jsou drahý, a i levnější bedny s tím hrají o 2. třídy líp. Tzn. líp se prodají.
      MAJA
      MAJA --- ---
      TEDDYBEDDY: celkem rád bych viděl těch několik lidí, co si to v ČR koupí ... :-) Z toho by byl možná zajímavý socioekonomickopsychologický výzkum :-)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      D’Agostino Momentum S250 Stereo - Hi-Fi Voice - recenze audio-video techniky a chytrého bydlení
      https://www.hifi-voice.com/...o?fbclid=IwAR12mr2dBrv_lKdKrEToOo7VqPw3dIYSIjz0smHf8yObwT7jtqY7pBHtk0U
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      BREGALAD:
      Ano, to byly dalsi duvody, nemene dulezity. A dalsi byl treba ze kazety (na kterych vychazelo mnoho hudby) se daly dobre kopirovat, zatimco CD ne.
      BREGALAD
      BREGALAD --- ---
      VOZKA: Hmm zajimavy zjisteni.. Presto mam znacku velmi rad :-)
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      BREGALAD: Vyjádření Klipsche jsem nenašel a i když mě to u takhle velké firmy trochu překvapuje, fakt bych nevylučoval že si prostě vymýšlejí nebo dělají haluze typu "měříme in-room citlivost při umístění v rohu místnosti na nejhlasitější frekvenci", u menších firem se to v hifi dělá celkem běžně. Ale děje se to s jejich repráky opakovaně a potvrzují to i měření jiných serverů - v závislosti na metodice docházejí k různým číslům, ta jsou ale všechna znatelně nižší.
      BREGALAD
      BREGALAD --- ---
      VOZKA: Tím myslím - je tu někdo schopen měřit charakteristickou citlivost? Bedny si klidně na test zapůjčíme.
      Nebo zajedem s merakem k distributorovi. Já mám ve studiu RP-500M. Ale ostatní modely jsou v poslechovce distributora.
      BREGALAD
      BREGALAD --- ---
      VOZKA: To je fakt - to je zvláštní. Je nejakej důkazní materiál usvědčující je ze lži? Normálně bych si to nechal vysvětlit..
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      BREGALAD: To nerozporuju, z grafu lze vyčíst, že i ty RP-600M mají reálnou naměřenou citlivost nadprůměrnou, obzvlášť vzhledem k ceně a velikosti. To je neopravňuje si o víc než 8 dB vymýšlet.
      BREGALAD
      BREGALAD --- ---
      VOZKA: Klipsche hrají vedle jinÿch značek s bēžnou citlivostí často hlasitēji, čili i na poslech jsou citlivējší..
      BREGALAD
      BREGALAD --- ---
      ROMANICAK: Já myslel, ze CD vzniklo kvůli eliminaci kontaktního snímání, kde se u gramce odjíždí jak hrot tak nosič. Navíc to šumí a praská.
      Také jsou CD ponēkud kompaktnējší než LP a lépe se s nimi manipuluje, jakož I cestuje.
      V autē je LP také ponēkud asi nevhodné, ač vím, že I gramce do aut se v dobē nejvētší slávy dēlaly..
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Srovnání reálné a udávané citlivosti 35 reprosoustav, které zatím měřil Amir z audiosciencereview.com (používá velmi přesný Klippel Near Field Scanner):
      Speaker Sensitivity: Advertised vs Measured | Audio Science Review (ASR) Forum
      https://www.audiosciencereview.com/....php?threads/speaker-sensitivity-advertised-vs-measured.14072/

      tl;dr: skoro všichni zaokrouhlují nahoru, ale většinou je to max o půl decibelu, i když i solidní výrobci (KEF, JBL) si občas přidají přes 1,5 dB, což mi osobně přijde nezanedbatelné. Pravděpodobně to není tím, že by si číslo vymýšleli, ale tím, že citlivost měří jinak (jiné pásmo, jinak průměrované...), aby dopadla o kousek líp.

      Výjimkou je Klipsch, který si buďto vymýšlí úplně anebo schválně měří ve výrazně jiných akustických podmínkách než je standardní, u R-41M si přidává 4 dB a u RP-600M dokonce 8 dB - to je subjektivně zhruba zdvojnásobení hlasitosti. 8 dB by jim na měření přibylo možná kdyby je měřili zabudované přímo v rohu místnosti kde se stýkají dvě stěny a podlaha nebo strop, což je samozřejmě zcela nevypovídající.
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      BREGALAD:
      "digitál bude mít méně informací" Ano, pokud mluvis pouze teoreticky. Praxe je vsak jina.

      Teorie jakt takz plati, pokud mluvis o ceste: analogova nahravka ze studia (pasky) --> mix a Master pro CD (digitalizace AAD nebo ADD)--> CD nosic.

      Ovsem uz to neplati pokud to chces porovnat s cestou: analogova nahravka ze studia (pasky) --> mix a Master pro vinyl (viz odkaz nize) --> lisovani desek

      Pri analogovem zpracovani a naslednym lisovani desek vstupuje do hry tolik faktoru, ze prakticky neni mozne dodrzet puvodni kvalitu studiove nahravky. Ta se vzdy bude vyrazne lisit od CD a troufam si rict, ze bude vzdy horsi z hlediska prenesene puvodni informace. Mimochodem prave to byl jeden z hlavnich duvdu proc se vynalezla digitalizace zvuku a CD nosice.

      Jak se masteruje pro vinyl:
      Vinyl master | GZ Media
      http://www.gzmedia.com/...icka-podpora/Objednavani-v-GZ-podklady/Priprava-podkladu/Vinyl-master.aspx
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam