• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    CLOJSTER: "Ty Klipsche mely uplne ciste ostre vysky, ale nejsem si jisty jestli by pri dlouhodobem poslechu nebyly moc unavne a casem me to nezaclo spis stvat."

    můj subjektivní postřeh k tomuhle je, že se většinou vyplatí na tyhle první dojmy dát. Když máš libovolné bedny nějakou dobu doma, tak pokud to není úplná sračka, zvykneš si na ně a jejich zvuk ti začne připadat normální, ale na sobě jsem si všiml, že pak bedny jednoduše poslouchám míň protože mě poslech víc unavuje, a to přestože vědomě už ty nedostatky nevnímám.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    CLOJSTER: Tak abych to napravil, pokud nevadí sc, bedny z 1. ligy se zajímavou cenovkou
    Dynaudio Contour s1.4 - Reprosoustavy - HiFi Bazar - www.hifionline.cz
    https://www.hifionline.cz/hifibazar/prodam/reprosoustavy/dynaudio/101551-contour-s1-4/
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    CLOJSTER: Ajo. ok
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    TEDDYBEDDY: dik za tip, ale je to rok stary inzerat a podle stranek cinemashopu uz asi neni aktualni...
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    Jo a jeste uvedu, ze v soucasne dobe mam repro Audioengine A5+ na stojanech a mel jsem cca mesic pujceny zesik Exposure 2010S2D + regalovky Canton a oproti tem aktivnim Audioenginum to bylo nebe a dudy... proto chci ten upgrade :)
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    ROMANICAK: Jasne, oboje na jednom zesiku, prepinal jsem A/B. Byl to Cambridge Audio Azur 851A.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    CLOJSTER:
    A ten pes jak stekal, to bylo oboji na stejnym zesiku? Co to konkretne bylo bys tusil?
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    Typ poslouchane hudby - snad vsechno krome metalu, klasiky a jazzu. Mam rad alternativu, rock, hiphop/rap, ska/reggae, ambient, elektroniku, neco popoveho klidne taky... Zaber mam docela siroky, ale v poslednich letech pokud znate Radio Paradise, tak to docela hodne jedu. Pokud neznate, tak rozhodne doporucuju vyzkouset... maji i FLAC stream ;)

    K mistnosti:

    velikost cca - hloubka: 3.8m x sirka: 4m, s tim, ze na sirku mam zleva stenu se dvouma francouzskyma oknama (na nich plisse) a napravo mistnost pokracuje dal, kde je jeste krba schodiste (dalsi 4m) a dozadu se pak tam kde pokracuje rozsiruje jeste do kuchyne... proste ta "obyvaci cast" je uvedeneho rozmeru, ale zprava je otevrena a pokracuje jak jsem psal.
    Vysku ma 2.5m

    Zabydlenost je takova, ze naproti reprakum mam gauc pres celou sirku, nad nim polici s projektorem. TV stolek je 2.2m siroky a po stranach je misto na repraky, tzn. repro cca tech 2.3m od sebe. Nad stolkem je zavesene projekcni platno.
    Jinak jsou zatim podlaha a steny hole, ale v planu mam na zem poradny koberec, nad gauc neco co tu stenu rozbije taky a no a pak nejake potlaceni rezonanci z bassu taky (dost to tam duni). Nejake kytky tam jsou taky, ale obecne mam rad minimalismus, takze zadne skladiste tam nikde nebude nikdy :)

    No, snad to pomuze a nenapisete mi ze to mam uplne nahovno a stejne mi tam vsechno bude hrat blbe :D
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    SAMOUT: Zrovna R3 a 4.4 jsem neporovnaval naprimo... naprimo jsem porovnaval Klipsche, R3 a Focal Chora 826 pri dalsi session jsem porovnaval Wharfy a AQ Labradory. Z prvniho sezeni jsem si odnesl, ze i kdyz R3 hraly krasne vyrovnane a vzhledove se mi strasne zamlouvaji, vic jsem tihnul k vetsimu zvuku sloupu. Ty Klipsche mely uplne ciste ostre vysky, ale nejsem si jisty jestli by pri dlouhodobem poslechu nebyly moc unavne a casem me to nezaclo spis stvat. I kdyz vzhledove se mi libi taky hodne.

    Co me ale hodne prekvapilo, kdyz jsem v druhem sezeni porovnaval Wharfy a Labradory. Wharfy mi jednoznacne prisly takove otevrenejsi, sirsi zvuk nez u Labradoru (doleva i doprava hodne za repraky), kdezto Labradory mi prisly takove vic utazene. Uz sem si rikal ze je jednoznacny vitez Wharf, ale nakonec sem pustil od Waterse (Amused to Death - The Ballad of Bill Hubbard) - muj ultimatni test song :D a tam jak v dalce zasteka ten pes, tak u Wharfu to bylo totalne mimo, zastrene a o nicem, kdezto Labradory to vyfilky jak z praku, uplne nadherne, ciste a presne... Takze nakonec kdyz uz sem myslel ze mam jasneho viteze testu, se karta uplne obratila a budu si to muset poslechnout jeste jednou treba nekdy :)

    Kazdopadne to moje testovani je takove hodne laicke, jen se snazim v tom sam pro sebe nejak zorientovat :)
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    VOZKA: Dekuji za komentar. Na svoji otazku jsi si castecne odpovedel v druhem odstavci. Jen doplnim. Je dokazano, ze clovek vnima frekvence az do 150kHz "http://www.nature.com/nature/journal/v166/n4222/abs/166571b0.html" Stejne tak je dokazano, ze lide vnimaji napr terapeuticke ionizacni zareni (i kdyz by podle vseho nemeli)
    Toto a jak konkretne dochazi k vnimani je myslim mimo ramec nasi diskuze (nebo se pustime hloubeji do fysiologie?). Ze to skutene funguje si muzes vyzkouset sam. Pobyt ve spolecnosti ultrazvuku, (ktery neslysis) Ti nebude po nejake dobe vazne delat moc dobre. Jak si spravne napsal, vnimani hudby je zalezitosti mozku nikoli jen ucha - stejne jako u ostatnich smyslu. A to bych vazne nepodcenoval. Ale zpet k podstate diskuze.
    Moje premisa byla:
    1. mezi jednotlivymi komponentami (kabely) existuji meritelne rozdily
    2. tvrzeni, ze nejsme schopni tyto rozdily statisticky vyzname odlisit (pokud neberu v uvahu vysledky v poslechovem testu) je zalozeno na predpokladu, ze vnimame jen slysitelne frekvence
    3. pri urcovani rozdilu (mezi kabely) hraje podstatnou roli emocni slozka
    Priklanim se k nazoru, ze je obtizne / nerealne rozeznat rozdily mezi kabely. Presto jsem to sam zazil. Proto hledam oduvodneni, jak k tomu doslo. Beru zde vami uvedena fakta z elektrotechniky a fyziky, jako platna a nerozporuji je. Hledam tedy, zda by vysvetleni nemohlo byt jinde.
    MAJA
    MAJA --- ---
    ROMANICAK: na farnell jsem zapoměl ... tme nic, nacházím náhodně v nějakých prapodivných eshopech vždycky třeba jeden kondík .... :-o
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    DR_RIC:
    VOZKA:
    Diky, lip bych to nenapsal.

    MAJA:
    A klasicky dodavatele soucastek ses nedival?
    Elektronické díly. Distributor a obchod online - Transfer Multisort Elektronik
    https://www.tme.eu/cz/
    https://cz.farnell.com/
    MAJA
    MAJA --- ---
    Poraďte - rozhodl jsem se vyměnit elyty ve výhybkách u repro (přeci jen mají tak 20 let).

    Kde, nejlépe na jednom místě, pořídit axiální, bipolární elyty 18uF/23VAC, 100 uF/23VAC a 100uF/35VAC ... všechny ges,gme,tme už jsem prošel. Ideálně nějaké lepší, ale zase Mundorfy apod. za tisíce se mi zdají overkill.
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    MAJA: Přesně tak, typ hudby je hodně důležitý.
    A DSP bych neházel do koše, to tu místnost dokáže doladit.
    MAJA
    MAJA --- ---
    CLOJSTER: typ poslouchané hudby, místnost (velikost, rozměry, výška stropu. zabydlení ...) ???
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CLOJSTER: Ha! Wharf 4.4 Vs. KEF R3. Dojmy?
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    A diky vsem co se ozvali s radou ohledne "sweet spotu" v nakupu Hifi. Pro me je takova nejaka (mo)mentalni hranice 60-80K za celou stereo sestavu s tim, ze uz jsem se rozhodl pro cisty streaming. CDcek mam tak 10 a nejake ty vinyly, takze pokud by sel pripojit i vinyl, tak by to byl bonus.
    Tzn. pokukuju po nejakem kombu streamer/preamp (Cambridge Audio dela slusne mi prijde) a k tomu bedny (a chci sloupy.)
    Co se tyce beden, poslouchal jsem kolem moji cenovky Klipsch RP8000F, Wharfedale EVO 4.4, AQ Labrador 26 MK3, pak i KEF ale regalovky... Takze skoro same zajete brandy, spise mainstreamove a podle vas asi ne moc Hifi... kazdopadne vice penez se mi do toho cpat nechce.
    Pokud byste meli nejaky tip jeste na jake produkty kouknout, budu rad (VMAudio uz vehementne sleduju, diky moc za tip). VMA-I SL bych si rad nekde poslechl...
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    VOZKA: diky, toto je pro me uplne mega prinosne, krasne vysvetlene! Snake oil forever :)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DR_RIC: Buďme konkrétní, jak by sis představoval to vnímání mimo slyšitelné frekvence? :)
    Pod 20 Hz člověk určitě vnímat může, ale pokud se fakt hodně nesnažíš, takové frekvence na dostatečné hlasitosti doma vůbec nevytvoříš, není to něco, co by se stalo jen tak omylem.

    S ultrazvukem je to trochu lepší, většina hifi moc nad 20 kHz nehraje, ale tweetery které hrají přes 30 KHz existují a v high-endu bývají. Vliv ultrazvuku na člověka je jedna z věcí, které věda trochu zkoumala, protože nejde jen o hifi ale i třeba o bezpečnost výkonu zaměstnání v průmyslu kde se může ultrazvuk generovat. Existuje studie, ve které lidé do nějaké míry rozeznávali rozdíly mezi zvukovou stopou oříznutou na 20 kHz a neoříznutou. Zajímavá je v tom, že se ji x dalších skupin snažilo replikovat a nikdy se jim to nepodařio, lidi rozdíl prostě neslyšeli, ALE ta studie kromě subjektivního rozeznání rozdílu i měřila a nalezla fyziologickou odezvu na EEG, a to pokud vím nikdo vyvracet nezkoušel. Tato odezva se objevovala jen při použití reproduktorů, se sluchátky ne, nevzniká tedy v uchu ale někde jinde.

    Co se z toho ale dá odvodit? V čistě poslechových testech pokud vím lidé s výjimkou téhle jedné studie nikdy nerozeznali hudbu s vysokofrekvenční složkou s větší pravděpodobností než 50:50. Je změřená fyziologická změna v reakci na vysokofrekvenční zvuk vůbec vnímatelná člověkem samotným? Jestli ano, kolik takových lidí je?

    Druhý problém je, že většina nahrávek v ultrazvuku skoro žádný obsah nemá, a pokud tam je, obvykle je velmi tichý. Záznamová technika obecně na to není vůbec optimalizovaná a dostává se na hranice možností. Třetí problém je, že nahrávky s obsahem nad 20 kHz ani nejsou příliš žádoucí, protože čím víc ho tam je, tím víc produkuje každá (aktivní) komponenta intermodulačního zkreslení, které je většinou lidmi hodnocené jako nepříjemné a které se "promítá" zpátky do slyšitelného spektra, což není úplně dobrá cena za pochybný přínos v ultrazvuku.


    Co se týče elektrických vlastností kabelů mimo slyšitelné frekvence, tam se nic nemění v tom smyslu, že se dají velmi snadno změřit. Jak je trochu obtížné dost přesně reprodukovat a zaznamenávat širokospektrální zvuky zahrnující ultrazvuk, tak měřit takové signály a přenosové vlastnosti na kabelu problém není.

    Co se týče měření reprosoustav ve stejné místnosti se stejnou nahrávkou a jinými kabely, úplně identické zápisy to v realitě nikdy nebudou protože mezi každými dvěma měřeními budou drobné odchylky, ale jakákoliv změna kabelů bude s výjimkou okrajových případů (třeba příliš dlouhé kabely které už mají nezanedbatelnou impedanci) menší než tyhle drobné odchylky. Přiznávám že s dražšími kabely jsem to netestoval, ale je to jednoduché - kdyby byly změny tak velké, že se dají změřit nejen při analýze signálu na kabelu (a to jen někdy), ale i při měření reprosoustavy měřícím mikrofonem, najdou se lidi, kteří je ve slepém testu rozeznají a debata bude navždy vyřešená. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam