• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VOZKA: Náhodou jsem narazil na vlákno o tomhle subu na audio science review a říkají tam toto:

    "As discussed in this thread, 105dB is the max SPL at any frequency. Without graphs or more details, for all we know that's just the maximum SPL at 150 Hz =]

    I asked KEF for a more specific metric, the maximum anechoic SPL achievable at 20Hz, and they said 80dB. In-room that'll be a lot louder. I still think it's impressive, but much more believable for 2x 6.5-inch woofers. Besides, it all depends on what the bass limiting curves look like. Maybe it can get to 100dB at 30Hz, for example. We'll have to get measurements to see."

    Takže tak, frekvenčně závislý limiter a různá maximální hlasitost na různých frekvencích. :) Týpek níže počítá, že pokud by těch 80 dB na 20 Hz bylo limitováno maximální výchylkou repráku (a ne třeba zkreslením), tak to na 30 Hz dá 87 dB a plných 105 dB to dá až na 85 Hz. Což na tu velikost furt není špatný. Naproti tomu 11 Hz hráno na cca 70 dB pravděpodobně nebude vůbec slyšet ani cítit.
    SVANC
    SVANC --- ---
    IV0: Měřil se až reálný dozvuk. Projekt byl dělán čistě na základě rozměrů, skladby stěn a informací o plánovaném rozmístění reprobeden a nábytku.
    IV0
    IV0 --- ---
    SVANC: Díky. A měřilo se hodně nebo to bylo spíše empirické?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DR_RIC: Bacha, nepíšou při jak vysokým zkreslení to zahrajou :). Subwoofery s nějakou korekcí pomocí zpětný vazby jsou super koncept a pro takhle malej formát asi nejlepší řešení, ale pořád to funguje tak, že nedostatečnej objem bedny/plochu repráku kompenzuješ surovým výkonem. Takhle na subbasech ty výkony rostou dost rychle dost vysoko (proto to má 2x500W zesilovače) a s tím i odpadní teplo na cívce repráku, který snižuje citlivost, a to při takovým výkonu už může mít slyšitelnej vliv na dynamiku. To bych viděl jako ten kompromis. Ale dobrý to je.
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    Diky za odpovedi. Mimochodem jsem narazil na toto. 11Hz (+/-3dB) a 105 dB.... pri teto velikosti. Hmmm...
    https://www.stereo.net.au/...er?fbclid=IwAR3aJKprHI14OYteJSkgSQh4CG8udMJWTebhcEga9nc5RwtZQiPMbKQhaYc
    SVANC
    SVANC --- ---
    IV0: O informace se klidně rozdělím, ale ono je toho dost vidět už z těch fotek. Pokud jde o cenu projektu, tak tenkrát - někdy v roce 2008 - jsem měl kliku, že pan Sikora z firmy Elektroakustika.cz byl nadšenec a udělal mi to gratis.
    Projekt mohu pro představu poslat.
    IV0
    IV0 --- ---
    SVANC: Hezký fotky. Byl by si ochotný se podělit o nějaké informace? Čeká mě nebo podobného, zajímalo by mě, jak moc jste ty věci navrhovali/počítali a jak moc to bylo řešené pomocí zkušeností/odhadu toho profíka. Kolik cca takový člověk stojí (pro představu). Díky
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    SVANC: Myslím že klíčová je tam ta minerální vata a ty basový pasti by z ní fungovaly taky líp, ale dobrý vědět že se to fakt používá
    SVANC
    SVANC --- ---
    VOZKA: Kdysi mi profík, projektant akustických úprav, tvrdil, že rozdíl mezi klasickým molitanem (správné hustoty, je jich víc) a těmi jehlanovými deskami, které jsou rovněž z molitanu, je daleko víc cenový než zvukový.
    Projekt kina, který mi dělal, se skládal kromě celoplošného koberce ještě z asi 14 m2 molitanu 5 cm, celého stropu 24 m2 s akustickými podhledy, nad nimi 20 cm minerální vlny. Oproti projektu jsem tam ještě doplnil rohové basové pasti ze zbytků molitanových desek. Změřený dozvuk (horní křivka je měření, vložené čtvercové okno je simulace projektu s vyznačenými mezemi pro THX) potvrdil účinnost úprav a nakonec to nebylo ani tak drahé. Ale někomu může vadit snížení stropu, bez kterého se ale imho opravdu dobrých výsledků dá dosáhnout stěží.
    Každopádně zvukový rozdíl oproti akusticky nijak zvlášť neřenému podkroví s podobným aparátem je brutální.
    MAJA
    MAJA --- ---
    na zeď mi by to neprošlo :-)
    ale tohle na zem před repráky je dobrý ... normálně na tom chrápe náš přerostlý psík
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    MAJA: V rezimu DIY mam zatim nejlepsi zkusenost s hunatyma dekama rozvesenyma uplne vsude :-)
    MAJA
    MAJA --- ---
    DR_RIC: Dělal jsem je sám z hoblovaných hranolků podle tohodle 2 ks cca 40x40cm. Náklady v řádu stokorun.

    Měření nemám, místnost už je sama o sobě dost zabydlená (knihovna, závěsy, sedačka, křesla ... jen podlaha je plovoucí, ale to řeším velkou podložkou pod psa přistrčenou před repráky a žulovými bloky mezi podlahou + repro s hroty). Asi to je lepší, ale v tomhle případě se žádný akustický zázrak/velká změna nekonal/a.
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    MAJA: A jak funguji? Spokojenost? Jde mi predevsim o echo a dozvuk v mistnosti. Delal sis je sam nebo koupene?
    MAJA
    MAJA --- ---
    jj, středy jsou důležité - buď nežádoucí odrazy pohltit nebo rozptýlit (závěsy / knihovna)
    já mám v zabydleném obýváku ze dřevěných hranolků vyrobené tzv. skycraper diffusery - pro mě je to estetické i funkční, nějaké molitany by mi doma neprošly :-)

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DR_RIC: Bude to asi lepší než nic, ale nebude to dobrý. Většina lidí si představuje že tlumit je potřeba hlavně výšky, ale největší problémy tvoří středy - způsobují největší nesrozumitelnost řeči a jsou nejvíc nepříjemné. Jeden (vystudovaný) zvukař mi tvrdil, že když se zatlumí výšky a středy se nechají, tak je to subjektivně ještě horší (nemůžu potvrdit, nemám dost zkušeností). Každopádně středy akustická pěna sotva zvládne pokud jí není třeba 10+ cm, a molitan bude spíš horší. Důležitá je vnitřní struktura té pěny kterou bude mít molitan jinou, ale jak se to projeví nevím.
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    MAJA: OK. Bohuzel to prave v tomto konkretnim pripade nelze. :-(
    MAJA
    MAJA --- ---
    DR_RIC: v běžných místnostech bych preferoval místo molitanů obrazy (bez skla), závěsy/textil a knihovnu
    DR_RIC
    DR_RIC --- ---
    Mam dotaz na zdejsi profiky. Je nejaky akosticky rozdil mezi "klasickym" molitanem a akustickym? Krome tvarovani samozrejme. Jde mi o to, ze bych rad akusticky upravil (co to pujde) jednu mistnost, ale jedna se o ordinaci, takze jsem pomerne znacne vazan hygienickymi normami. Vzhledem k obrovske plose "holych" sten (strop lze jednoduse resit podhledy) je dost financni narocne pouzit "akusticke obrazy", panely apod. Je moznost pouzit na steny molitan, ale podminkou je, ze musi byt bily. A vzhledem k tomu, ze jsem akusticky molitan v bile nenasel, napadlo mne pouzit "obycejny". Odtud prameni moje otazka. Mate nekdo zkusenost? Jak jste upravovali akustiku vy?
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    VOZKA: Amen!
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ROMANICAK: Sorry, já jsem označil tebe ale myslel jsem tím taky spíš teddybeddyho. Podle mě to na první pohled taky vypadá jako celkem obyč dostatečně tlustej ofc kabel, protože co jinýho taky používat.
    Ono to celkově nedává smysl. Měly by na výhybce být komponenty propojeny kabely tloušťkou roury od vysavače místo třeba dostatečně tlustých spojů na plošáku? Měly by se svitkové kondenzátory vyrábět tak, aby dovnitř z konců svitku taky vycházel hi-tech kabel? A co cívky, proč můžou být cívky z nalakovaných OFC kabelů a propojky mezi nimi ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam