• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MAJA
    MAJA --- ---
    VOZKA: já v minulosti pár highend studií prošel, poslouchal a rozprávěl a přišlo mi, že ty lidi jsou veskrze nadšenci se znalostí, často i s nadhledem ... byť nějaká snaha prodat zrovna to jejich tu byla (pochopitelně) ... našli se i nabubřenci, kteří si mě okoukli a jelikož jsem nepřijel (asi) v BMW apod. krámem a neměl drahé hodinky, tak mě zařadili do kategorie "nezájem" ... jejich škoda
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    KOZLIKK: Jo to mám v seznamu od slovenského kolegy spolu s Anne Bisson - September in Montreal. :) Tak jsem si tam přidal i zbytek tvejch na poslech.

    Obecně asi dobrý uvádět i verzi/album no.

    Playlist Listening test | Poslouchat na Deezeru
    https://deezer.page.link/95bbaLxdTAgQFbM76

    (Ty první dva tracky jsou dobrý na testování prostoru, Bubbles mě baví. :))
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: A co jako? Píšeš tam sice velmi rozumně, ale ukončíš to tvrzením, že rozdíl mezi těmi dvěma kabely "by pochytilo i netrenovane ucho bez slepeho testu", přičemž je zjevné, že oba kabely nějaké principiální požadavky např. na průřez splňují.
    Takže ano, bez slepého testu to určitě poznat je, ale opravdu bych chtěl vidět, jak to poznáš naslepo.
    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    SPIKE411: takove "Live On MTV, 1994" je vyborne. dobre se tim testuji lidi co nemaji o HiFi predstavu, ale tu hudbu znaji. .)
    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    At jenom nekecam, mam tu ted nejake komponenty na vyber (sluchatka/amp/dac), vicemene to testuji na tomhle. :) Neberu to jako nejaky benchmark, porad se to meni, stejne jako preference a sluch..

    Clarinet Factory - Naftalíh
    Henry Jackman - Chloe Frazer
    Roomful of Teeth, Brad Wells - Partita for 8 Voices: No 3
    Dead Can Dance - Song of the Nile
    Nils Frahm - Sunson
    Anne Bisson - September in Montreal
    Dan Barta - Kontrabasník
    Plaid - Reeling Spiders
    Alva Noto - HYbr:ID oval blackhole
    Jeff Buckley - Lilac Wine
    Echo Collective - Johannsson: Stuk
    Dominic Miller - London Paris Cardiff
    Hans Zimmer - Paul's Dream
    Shelby Lynne - Just A Little Lovin

    FLAC muzu poskytnout, vetsina bude asi na Tidal/Deezer.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Já bych ještě k debatě o kabelech přidal jednu věc, která se přínosu pro zvuk netýká:
    Někteří výrobci kabelů uvádějí u jejich popisu subjektivní tvrzení, která nejdou nejen změřit, ale především ani definovat. Potud dobrý, nemusíme tomu věřit, ale je to konzistentní s tvrzením "rozdíly jsou slyšet, ale (zatím) nejdou změřit, tak o nich mluvíme subjektivně".

    Jenže hodně výrobců u kabelů uvádí objektivní tvrzení, která jsou buďto na pohled faktický nesmysl (teď si nevybavím příklad, ale myslím tím fakt základní věci, na kterých bychom se nejspíš shodli i my tady), anebo na pohled dávají smysl, ale s vhodným vybavením jdou ověřit pomocí měření. A měření ukazuje realitu natolik odlišnou od tvrzení výrobce, že to ani nemůže být nepřesnost/odlišná metodika měření ale normální lež. Působí to na mě tak, že to drze dělají protože vědí že si to můžou dovolit, protože na rozdíl od měření repráků, na které stačí v základu mikrofon za 1500 a počítač a dneska ho s přijatelnou přesností umí kdekdo, na tohle je potřeba dražší vybavení a o kousek větší znalosti.

    Přijde mi, že to takhle dělá většina výrobců, a já si pak takovou věc nedokážu koupit i kdyby byla jinak kvalitní protože bych si připadal jako debil. Tím se mi ty kabelové možnosti hodně zúžily.

    ---

    No a majitelé a zaměstnanci hifi studií jsou taky kapitola sama pro sebe. Nechci paušalizovat, ale z mých omezených zkušeností se nedivím, že dneska lidi víc nakupují na internetu a podle online recenzí. Tohle PLAYER na mě z vystupování pána působí jako že se prostě snaží prodat a ví že si vědomě vymýšlí, ale narážel jsem i na lidi kteří prostě jen neměli základní znalosti - netušili třeba, že existuje něco jako stojaté vlnění, a že dunění jedné basové frekvence nemusí vůbec nijak souviset s tím, jeslti na té frekvenci rezonuje reprobedna samotná, ale že to je dané pouze místností a umístěním reprobeden a posluchače.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    KOZLIKK: at si to uchopi kazdy po svem ;) Me kdyz zlobil hdmi kabel, protoze jsem skrz nej chtel protlacit 4K/60p + HDR, tak vypadaval obraz i zvuk, tedy budto byl a nebo nebyl, nic mezi :)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    KOZLIKK: Pfff, Dianu Krall a Eagles na tebe!
    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    SPIKE411: ja chci ale doporuceni par tracku od tebe a i ostatnich, ne takove ty obecne "ultra high res" tracky na poslech. :)
    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    PLAYER: ted fakt nevim, jestli to sem davas pro zasmani, nebo jako doporuceni, kam se mame posunout. :) cely ten kanal je na zapaleni studia a umuceni ucastniku.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    KOZLIKK: Tipy jsem dával tady :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Btw tohle je dalsi level, s levnym HDMI kabelem slysite polovinu skutecnych zvuku :)

    Jak zlepšit hifi sestavu | Hi-Fi poradna s Martinem z L-E
    https://www.youtube.com/watch?v=zWOLVxOhfhU
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: ok, tak te tedy primo navedu:
    PLAYER:
    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    kdyby jste tu radsi nasdileli nejaky playlist na tidalu, nebo idealne flacy na poslech, tohle je utpeni. kazda diskuze konci o vylestenem hovne, za ktere nekdo rad zaplati a nekdo ne.. je to vsude stejne, strasna skoda, hlavne by to melo byt o te hudbe ne? :)
    WADER23
    WADER23 --- ---
    Teorie taky říká, že při 100W, 8Ohm, a zesilovači s damping Factor 300, bude při 2.5m délce a 4mm2 průřezu, výsledný damping Factor 200, což při typickém impedanční charakteristice reproduktoru bude mít vliv v menší než +-0.1dB, což je dost malé, aby systém prošel ABX Blind testem ve srovnání s "žádný kabel". Jak víme, šedivá je teorie a zelený je strom života, ale dá se to brát jako určitá indikace, od které se dá při výběru kabelu odpíchnout.
    WADER23
    WADER23 --- ---
    Jen pro představu, co se týká odporu a jeho vliv na útlum, teorie říká, že při 100W@8Ohm bude nejmenší lidským vnímáním slyšitelný rozdíl = 1dB, při 1mm2 průřezu na 30 metrech - ve srovnání se situaci "žádný kabel". O několik řádů větší vliv bude mít kapacita kabelu (to v tomhle případě bez debat slyšitelné bude). Just keep the cables short as possible.
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Neprotiřečím, jen jsem uvedl zcela samozřejmý požadavek, pokud by to snad někomu nebylo jasné. Taky jsem ještě zapomněl napsat, že by ten přívod k bednám neměl být proveden sto metrů dlouhým kabelem, zvláště pak ne namotaným na železné cívce :D.
    Asi je dost evidentní, že když k bednám povedeš drát o průřezu např. 0,15 mm2 a délce deseti metrů, tak že se to na zvuku projeví (vyzkoušeno v praxi). Vtip je v tom, že s rostoucím průřezem se rychle dostaneš na tak malé ovlivnění signálu, že je o řády pod schopností lidského ucha tyto změny detekovat.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: uvedomujes si, ze si titmto vyrokem ale sam s nejvetsi pravdeodobnosti protirecis?

    "samozřejmě s dodržením nějakého minimálního průřezu."

    Pokud na kabelech nezalezi, pak nevidim duvod, proc hledat unikovu cesticku v minimalnim prurezu ;)
    Zbytek na tema rozdily v kabelech najdes v mem starsim komentari, to abych ti usetril cas s pasnim textu, kde bys treba napsal to, co ja jsem uz napsal. Opakovane se s tim totiz setkavam, ze mi lide vycitaji neco, co pritom sam pisu, takze bud nectou, co pisu, nebo ... Kazdy at si dosadi "diagnozu" dle libosti. A pro jistotu tedy jeste takto: timto netvrdim, ze si takovy ty.
    WADER23
    WADER23 --- ---
    Blind test kabelu bylo také provedeno mnoho, viz odkaz se seznamem testu. Jak to dopadlo, snad také psát nemusím ;-)

    Samozřejmě je v pořádku kupovat si kvalitní kabely (dostatečný průřez, co nejkratší délka), ale je dobré zachovat soudnost a investice směřovat do prvků řetězce, které na kvalitu mají skutečný vliv.
    Testing audiophile claims and myths | Headphone Reviews and Discussion - Head-Fi.org
    https://www.head-fi.org/threads/testing-audiophile-claims-and-myths.486598/
    SVANC
    SVANC --- ---
    PLAYER: Ptám se proto, že léta fungovala tzv. Richard Clark Challenge, kde sis mohl přinést dva libovolné zesilovače s tím, že pak pomocí ABX přepínače určuješ, zda stejně jako X (náhodně zvolený A nebo B) zní zesilovač A nebo B. S kvalitním zbytkem řetězce a hudebními médii podle vlastní volby, v klidu, beze spěchu.
    Zesíky samozřejmě byly nejdřív překontrolovány, aby to nebyl totální shit (ale vyhověly i klasické stereozesilovače za pár stovek dolarů), nebo na nich nebyly provedeny úpravy třeba kmitočtové charakteristiky, které by rozpoznání usnadňovaly. Požadavek byl na správné určení zesíku A nebo B a to dvanáckrát za sebou. Zkoušely to tisíce lidí, třeba i majitel hi-end studia z Floridy, přesvědčený o tom, že rozdíly mezi zesilovači slyší úplně jasně. Jak to dopadlo, asi nemusím psát, že ne? :)
    A to se bavíme o té části řetězce, která do hudebního signálu vnáší zkreslení o několik řádů (!) vyšší, než libovolné reprokabely, samozřejmě s dodržením nějakého minimálního průřezu.
    Jinak o tom, jak zesíky kdysi, než převládl byznys, naslepo testoval časopis Stereophile, si můžeš počíst tady. Poučná je zvláště část o tom, jak posluchači komentovali zesíky, dokud věděli, který hraje:
    Ulož.to
    https://ulozto.cz/tamhle/XAyoxsQxCmtj#!ZGOuZQR2ZGtmATHlLmuvAzR1AJV1BTc0oHZ4nwIvIQWsoGtkZD==
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam