• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: A co jako? Píšeš tam sice velmi rozumně, ale ukončíš to tvrzením, že rozdíl mezi těmi dvěma kabely "by pochytilo i netrenovane ucho bez slepeho testu", přičemž je zjevné, že oba kabely nějaké principiální požadavky např. na průřez splňují.
      Takže ano, bez slepého testu to určitě poznat je, ale opravdu bych chtěl vidět, jak to poznáš naslepo.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: ok, tak te tedy primo navedu:
      PLAYER:
      KOZLIKK
      KOZLIKK --- ---
      kdyby jste tu radsi nasdileli nejaky playlist na tidalu, nebo idealne flacy na poslech, tohle je utpeni. kazda diskuze konci o vylestenem hovne, za ktere nekdo rad zaplati a nekdo ne.. je to vsude stejne, strasna skoda, hlavne by to melo byt o te hudbe ne? :)
      WADER23
      WADER23 --- ---
      Teorie taky říká, že při 100W, 8Ohm, a zesilovači s damping Factor 300, bude při 2.5m délce a 4mm2 průřezu, výsledný damping Factor 200, což při typickém impedanční charakteristice reproduktoru bude mít vliv v menší než +-0.1dB, což je dost malé, aby systém prošel ABX Blind testem ve srovnání s "žádný kabel". Jak víme, šedivá je teorie a zelený je strom života, ale dá se to brát jako určitá indikace, od které se dá při výběru kabelu odpíchnout.
      WADER23
      WADER23 --- ---
      Jen pro představu, co se týká odporu a jeho vliv na útlum, teorie říká, že při 100W@8Ohm bude nejmenší lidským vnímáním slyšitelný rozdíl = 1dB, při 1mm2 průřezu na 30 metrech - ve srovnání se situaci "žádný kabel". O několik řádů větší vliv bude mít kapacita kabelu (to v tomhle případě bez debat slyšitelné bude). Just keep the cables short as possible.
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Neprotiřečím, jen jsem uvedl zcela samozřejmý požadavek, pokud by to snad někomu nebylo jasné. Taky jsem ještě zapomněl napsat, že by ten přívod k bednám neměl být proveden sto metrů dlouhým kabelem, zvláště pak ne namotaným na železné cívce :D.
      Asi je dost evidentní, že když k bednám povedeš drát o průřezu např. 0,15 mm2 a délce deseti metrů, tak že se to na zvuku projeví (vyzkoušeno v praxi). Vtip je v tom, že s rostoucím průřezem se rychle dostaneš na tak malé ovlivnění signálu, že je o řády pod schopností lidského ucha tyto změny detekovat.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: uvedomujes si, ze si titmto vyrokem ale sam s nejvetsi pravdeodobnosti protirecis?

      "samozřejmě s dodržením nějakého minimálního průřezu."

      Pokud na kabelech nezalezi, pak nevidim duvod, proc hledat unikovu cesticku v minimalnim prurezu ;)
      Zbytek na tema rozdily v kabelech najdes v mem starsim komentari, to abych ti usetril cas s pasnim textu, kde bys treba napsal to, co ja jsem uz napsal. Opakovane se s tim totiz setkavam, ze mi lide vycitaji neco, co pritom sam pisu, takze bud nectou, co pisu, nebo ... Kazdy at si dosadi "diagnozu" dle libosti. A pro jistotu tedy jeste takto: timto netvrdim, ze si takovy ty.
      WADER23
      WADER23 --- ---
      Blind test kabelu bylo také provedeno mnoho, viz odkaz se seznamem testu. Jak to dopadlo, snad také psát nemusím ;-)

      Samozřejmě je v pořádku kupovat si kvalitní kabely (dostatečný průřez, co nejkratší délka), ale je dobré zachovat soudnost a investice směřovat do prvků řetězce, které na kvalitu mají skutečný vliv.
      Testing audiophile claims and myths | Headphone Reviews and Discussion - Head-Fi.org
      https://www.head-fi.org/threads/testing-audiophile-claims-and-myths.486598/
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Ptám se proto, že léta fungovala tzv. Richard Clark Challenge, kde sis mohl přinést dva libovolné zesilovače s tím, že pak pomocí ABX přepínače určuješ, zda stejně jako X (náhodně zvolený A nebo B) zní zesilovač A nebo B. S kvalitním zbytkem řetězce a hudebními médii podle vlastní volby, v klidu, beze spěchu.
      Zesíky samozřejmě byly nejdřív překontrolovány, aby to nebyl totální shit (ale vyhověly i klasické stereozesilovače za pár stovek dolarů), nebo na nich nebyly provedeny úpravy třeba kmitočtové charakteristiky, které by rozpoznání usnadňovaly. Požadavek byl na správné určení zesíku A nebo B a to dvanáckrát za sebou. Zkoušely to tisíce lidí, třeba i majitel hi-end studia z Floridy, přesvědčený o tom, že rozdíly mezi zesilovači slyší úplně jasně. Jak to dopadlo, asi nemusím psát, že ne? :)
      A to se bavíme o té části řetězce, která do hudebního signálu vnáší zkreslení o několik řádů (!) vyšší, než libovolné reprokabely, samozřejmě s dodržením nějakého minimálního průřezu.
      Jinak o tom, jak zesíky kdysi, než převládl byznys, naslepo testoval časopis Stereophile, si můžeš počíst tady. Poučná je zvláště část o tom, jak posluchači komentovali zesíky, dokud věděli, který hraje:
      Ulož.to
      https://ulozto.cz/tamhle/XAyoxsQxCmtj#!ZGOuZQR2ZGtmATHlLmuvAzR1AJV1BTc0oHZ4nwIvIQWsoGtkZD==
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: kdybych rekl ano, tak by to bylo na teoreticke bazi a vire, protoze jsem nikdy na vlastni usi zadne dva a vice zesilovacu neporovnaval. Jedna vec je, co se muzu domnivat a druha vec je, co vim z osobni zkusenosti. A z osobni zkusenosti nevim, ze mezi tim je rozdil, protoze proste a jednoduse nemam vypovidajici srovnani.
      Mimochodem, jen takova rekneme zajimavost. Z meho pozorovani audiofilnich jedincu mam dojem, ze ti, co meni zesilovace jak na bezicim pasu a porad ne a ne najit onen svaty gral, tak zaroven pouzivaji velmi drahe kabely. Napisu to pro sichr jeste jednou: je to subjektivni dojem a je to jen zajimavost, nic jineho. To kdyby to chtel treba nekdo nahodou prekroutit na "takze ty tvrdis, ze..." ;)
      MAJA
      MAJA --- ---
      HOWKING: já tomu s eltech vzděláním taky nevěřil a prošel jsem si stádiem "kabelů od míchačky" ... pak mi po podobné debatě jeden prodejce zapůjčil AudioQuesty a přes skepsi jsem si ho za pár dní pořídil ... asi to nebude jen o R/L/C vs. dumping factor apod. známé měřené veličinách
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      A tady se zase vedou zbytečné války s placebem. :D
      Jeden Hi-Fi purista od nás z Ostravy (a chlap se fakt vyznal) měl jednu dobrou hlášku. Je kvalitnější jako reprokabel tlustý třížilový kabel od míchačky, než tenký skvost za stovky tisíc.
      Když si vezmu kabel jako kondenzátor (dvě souběžné elektrody oddělené dielektrikem), tak je jeho útlum při daných proudech zanedbatelný, i kdyby to byla kroucená dvoulinka ze zvonkáče.
      Pokud si vezmu kabel jako cívku (což je každý kabel - i jeden rovný metr má indukci), tak je jeho indukce zanedbatelná vzhledem k přidané indukci na výhybce a vinutí reproduktorů - jejíchž je přímou elektrickou součástí.
      Pokud si vezmu kabel jako odpor, tak pokud je odpor srovnatelný v obou kanálech a pokud není zesilovač výrazně odporově závislý, tak je jeho odpor zanedbatelný vůči impedanci reproduktor.
      Ve všech případech zanedbatelný při rozumných vzdálenostech (kolem 10m) znamená pod hranicí -100 dB, pokud by signál měl 0 dB.
      Z těch tří jediná věc, která tedy ovlivní poslech (a to jen díky špatnému zesilovači - což asi nebude případ nikoho zde) je prostý odpor. Proto ten třížilový tlustý kabel. //Howgh
      (ale jestli chce mít někdo "dobrý pocit", tak se dá koupit právě cenou kabelů)
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Shodneme se alespoň na tom, že zesilovač, tedy zařízení se spoustou aktivních i pasivních součástek, má větší vliv na zvuk, než reprokabel?
      SPIKE411
      SPIKE411 --- ---
      "slabých 16/44"
      :D
      CLOJSTER
      CLOJSTER --- ---
      PLAYER: Tak dobra. Nesoudim podle sebe a to cos napsal neni pravda. A tim bych to ukoncil.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      CLOJSTER: v mem prispevku se vyskytuje spojka podradici. Zda se, ze si ji prehledl.
      CLOJSTER
      CLOJSTER --- ---
      PLAYER: Podle tohoto prispevku to vypada ze znas spis ty me. A muj retezec a me usi. Jaks k tomu prosimte prisel?
      MAJA
      MAJA --- ---
      PLAYER: většina nahrávek je bohužel zvukařema dost sprzněná ... nezávisle na médiu, kde to skončí ... čím lepší přehrávač, tím to člověk víc slyší ... mě to taky štve a měl jsem období, kdy jsem poslouchal jenom dobře nahrané věci, ale hrozně se tím zůží výběr
      MAJA
      MAJA --- ---
      Celé je to taková pěkná stavebnice pro velký kluky ... nemá cenu cpát svůj ideální zvuk jako referenci někomu jinému. Koupím si nové kabely k repro (nebo cokoliv jiného) ... udělá mi to radost, slyším rozdíl ... účel splněn :-)
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      MAJA: ja treba proti digitalu nic nemam, ale "nesmi" byt okrouhany na slabych 16/44. Nove hires formaty bych postavil klidne na prvni kvalitativni pricku. Ten skok oproti CD kvalite tam je nezanedbatelny. Tedy alespon na me sestave a podle mych usi. Treba Roger Waters The wall na Blu-Rayi zni v Dolby Atmos skvele.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      CLOJSTER: nesud druhe podle sebe. Pokud ty podlehas nejakym predsudkum ci zboznym pranim, potazmo postbuy syndromu, je to jen tvoje vec a neznamena to, ze jsou taci i vsichni ostatni. Pokud neslysis rozdil mezi zadnymi reprokabely, je to opet otazka nekolika faktoru, mezi nimiz jsou v prve rade tvoje usi, v rade druhe samotne kabely a v rade treti cely retezec, na kterem porovnavas.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam