• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Samostatná kategorie jsou pro mě jazzové nahrávky, přijde mi že málokterá kapela umí předat energii z živáku na nahrávce. Už dostkrát se mi stalo, že hudba která byla naživo skoro vzrušující najednou působila naprosto unyle, a to pak jistou hrubost zvuku živé nahrávky s radostí přijmu.

      HOWKINGU, máš to tak hozené napříč žánry?

      Pro mě na tom žánru hodně záleží, dobrá studiová nahrávka může být úžasná, ale je to jak u kterého stylu a nesmí to být jen o té čistotě a dokonalosti. Třeba často vychvalovaní Steely Dan mi přijdou jako totální nuda (teda i hudbou, ale tady myslím hlavně zvuk) protože se nesnaží třeba vytvořit nějaký dojem reálného akustického prostoru, a jsou to jen superčistě nahrané nástroje/hlasy v "ničem". Ale zároveň třeba u metalu, kde jsou základem zvuku masivní kytary, se nějaký "reálný akustický obraz" většinou neřeší protože na to není prostor, a taky to nevadí.


      Chcete se podělit o nějaké povedené zvukově zajímavé živáky?
      KOZLIKK
      KOZLIKK --- ---
      HOWKING: ziva nahravka ma neco do sebe, kdyz se to dela na urovni jako treba Josh Rogosin, ktery stoji za stovkami "Tiny Desk" koncertu na NPR Music. .)

      tenhle clovek ma takovy rozsah, slysel jsem toho uz tolik a neprestava me prekvapovat jak to dela..

      David Crosby & The Lighthouse Band: NPR Music Tiny Desk Concert
      https://youtu.be/-ZZYXlJ8-k0?t=356
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      WADER23: Dovolím si nesouhlasit. Živá hudba má samozřejmě svoje. Ale vypiplaná studiová nahrávka, jak zvukařem, tak interpretem, který to zahrál milionkrát, dokud se mu to nepovedlo nejlépe jak chtěl, je jinde. Já tedy preferuji nejlepší umělcovo podání ever, s tím nejlepším zvukem, než "sympatické" chyby v rytmu, intonaci a u některých i v textu živého podání a zvuk který je poslouchatelný maximálně pod zvukařem. :D
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      One Man’s Tribute to New York’s Renowned Soundystems | Red Bull Music Academy Daily
      https://daily.redbullmusicacademy.com/2019/05/the-loft-in-lille-feature
      WADER23
      WADER23 --- ---
      HOWKING: To je docela vtipná stránka sama o sobě. Ono ale asi high-end-istum nezbývá než si vymyslet podobné definice.

      Já si myslel, že úkolem reprodukované hudby je přenést hudbu co nejvěrněji, ale to asi bylo jen v historii, když si nemohl každý zajít/zaplatit na koncert/operu/vystoupení a tak byla levnější alternativa pustit si hudbu reprodukovanou. Dnes se situace změnila, zajít na živou hudbu jakéhokoliv stylu si může dovolit kdokoliv, tak už to není in. In je teď vytahovat se kdo má dražší kabely, a diskutovat nad jejích vlivem na kvalitu reprodukce, než si poslechnout tu skutečnou nezkreslenou hudbu ;-)
      MAJA
      MAJA --- ---
      totální highend může být pro znalce i jen notový zápis :-)
      ROMANICAK
      ROMANICAK --- ---
      A ja si naivne myslel, ze kdyz sem po case vlezu, dozvim se neco o HighEnd.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HOWKING: to ted mluvis o sobe jako o tom znalci na akustiku, jak ses extremne zesmesnil, kdyz jsem si privezl bedynky a mel je provizorne v chodbe na dlazbe? :D :D :D
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: Někdo se "zesměšní", tím, že se přeřekne a někdo tím, že ví o akustice zoufalé hovno a pokládá se přitom za znalce.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HOWKING: pročpak bych se měl vůbec něčeho chytat? Já se královsky bavím nad tím, jak někdo chce někoho jakože zesměšnit a přitom zesměšní sám sebe :) Né že by ses střelil do vlastní nohy poprvé :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: To už fakt nemáš čeho se chytit? Si zkus hňupe spočítat jaký vykmit by mysely mít tvé mikroreproduktory, aby vytvořily na 10 Hz akustiský tlak, který by vzhledem k fyziologické křivce byly na hranici slyšitelnosti. (poradím ti, že výkmit pro stejný výkon roste s druhou mocninou vlnové délky=rychlost zvuku/frekvence (plocha, že) a že fyziologická křivka v basech roste s 30 dB na oktávu a že 6 dB znamená 2násobek výkonu.
      při průměru repráků 20 cm ti vyjde výkmit půl metru pro tvých slyšitelných 10 Hz bez vyšších harmonických od zkreslení
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      HOWKING: nebreč, i mistr zvuku si může jednou za deset let splést jpeg a archaický mpeg a nemusí to být hned debil. Peg jako peg :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      PLAYER: Myslel jsem zvukový kodek, ale kdo není debil, tomu to došlo.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      Artefakt "jepegu, checheche". Tak když někomu hraje obrazový formát, tak na to musí reagovat i Heco.

      On to bude doufam jen April, jinak to je fakt haha :)
      HOWKING
      HOWKING --- ---

      Pak jsem si uvědomil, že to není filtr na Subwoferu, ale že byl vypnutý. On se zapíná sám až když detekuje zvuk a tohle bylo pod jeho rozlišení detekce.

      HOWKING
      HOWKING --- ---
      VOZKA: Ten článek vlastně říká, že business kolem High-Endu má apríl vlastně celý rok :D
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      PLAYER: Vůbec nedráždí, jen informuju že to není reálně 10 Hz :). Konkrétní graf ti nedoložím protože do 10 Hz vyjma výzkumů nikdo neměří, ale graf harmonického zkreslení na basech zpravidla vypadá tak, že do určité frekvence (u větších high end beden to bývá okolo 30 Hz) se drží zkreslení na hranici nižších jednotek procent a pak najednou ustřelí do nebes. A první harmonické frekvence deseti hertzů jsou taky pořád nejhlubší subbasy, takže to tak i zní, ale ten fundament tam moc není, na to bys potřeboval násobně větší skříň nebo rotary woofer.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      VOZKA: no jestli tě dráždí výraz "slyším", tak si za to dosaď třeba "poznám rozdíl, když je to zapnuté/, vypnuté". Prostě to zní jako velmi slabé "hučení", vydává to podobný zvuk, jako mi vydávalo trafo v subwooferu, kdy se velmi jemný "brum" přenášel přes šasi do ozvučnice, než jsem jej vypodložit gumovými podložkami (což dodnes jedno zdejší ID nerozdejchalo a prej že mi to nefunguje :) ).
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      PLAYER: Na 90% neslyšíš 10 Hz ale harmonické frekvence. Na takhle nízké frekvenci je normální, že i high-endové bedny mají zkreslení přes 100%, tj. ta fundamentální frekvence tam někde je, ale její harmonické jsou hlasitější.
      (neříkám že těch 10 Hz za nějakých podmínek nemůže být cítit, ale bez vysoce specializovaného zařízení to neotestuješ:)
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      Aniž bych upravoval hlasitost, tak slyším 26 Hz - cca 16,3 kHz. Při vyšší hlasitosti se trochu krajní frekvence rozšíří, ale nad 17 kHz jsem hluchej :) Překvapilo mě ale slyšitelných 10 Hz, jak z pohledu mých uší, tak B&W 802D.

      Online Tone Generator - generate pure tones of any frequency
      https://www.szynalski.com/tone-generator/
      SPIKE411
      SPIKE411 --- ---
      It’s Difficult To Read An Audiophile Guide As An Analogue Engineer | Hackaday
      https://hackaday.com/2023/03/28/its-difficult-to-read-an-audiophile-guide-as-an-analogue-engineer/
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam