• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      MAJA
      MAJA --- ---
      LORD_DE_SEIS: zvážil bych ještě rozmístění kabeláže pro domácí kino /Dolby Atmos tj. nejen do každého rohu, ale i strop, center popř. i přípravu pro 2x subwoofer
      MARASAN
      MARASAN --- ---
      LORD_DE_SEIS: kdysi jsem hledal zasuvku na vykonovy vedeni, ale nenasel. delaji se na rozvody symetrickyho signalu (XLR) pro aktivni repro. Osobne jsem tam chtel mit speakon, ale nasel jsem jen zasuvky k montazi na reprobednu. Mozna uz ale jsou. 2x4mm je ok, pripadne tam muze jen natahnout pruchodky a zbytek nechat lezet, az bude mit jasno.
      LORD_DE_SEIS
      LORD_DE_SEIS --- ---
      Ahoj, měl bych dotaz na místní odborníky.

      Kamarád chce v rámci rekonstrukce domu připravit kabeláž pro ozvučení. (do každého rohu reproduktor)

      Mám v plánu tam natáhnout tento reproduktorový kabel o průřezu 2x4mm2
      Reproduktorový kabel SCY 2 X 4,00 TT+TT/RD(0,3 S/0,8)
      https://www.emas.cz/scy-2-x-4-00-tt-tt-rd-0-3s-0-8

      Ještě než to udělám, tak jsem se přišel poradit, zda-li už to třeba není přežitek - nebo jeslti byste mi tam třeba doporučili dotáhnout i nějaké optiky nebo tak něco.

      Jinak momentálně je to bez nějaké znalosti požadovaných výkonů a tak - ideálně nějaké univerzální řešení.

      A pak ještě jedna věc a sice - zda-li ukončit kabel v reproduktorové zásuvce (vypadalo by to asi lépe) a od zásuvky propojovací kabel do reproduktoru a nebo zda-li je lepší natáhnout to přímo do reproduktoru (sice to bude vypadat hůř, ale zas bude menší počet spojů, které by to teoreticky mohli ovlivňovat)
      MUDAKI
      MUDAKI --- ---
      Zdravicko, sdilim pozvanku na koncert prostorove hudby, ambient, sound art, elektroakusticka hudba.
      [MELUSINES]

      Hrat se bude na multikanalovy DIY open source soundsystem z Rakouska (OTTOsonics, 31.1)
      OTTOsonics – immersive audio formats
      https://www.alterbauhof.at/ottosonics/

      Udalost je prezentaci projektu residentu Letni skoly Ambisonics, celkem se uvede 11 performanci.
      Vice info, treba o listkach, a dale - na strance udalosti a treba tu:
      Imerzivní meluzíny na severu - HISvoice
      https://www.hisvoice.cz/imerzivni-meluziny-na-severu/

      Pekne dny,

      Polina aka mʊdʌki.

      SVANC
      SVANC --- ---
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      Debunking the Digital Audio Myth: The Truth About the 'Stair-Step' Effect
      https://www.youtube.com/watch?v=cD7YFUYLpDc
      BREGALAD
      BREGALAD --- ---
      A o tomhle víte?

      TESLA je tradice a kvalita
      https://www.teslahifi.cz/
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      NOIZER
      NOIZER --- ---
      MAJA
      MAJA --- ---
      nevím, kde se zvukaři učí to ohulit na hranici možností zesíku nebo beden ... já skoro vždycky slyším, jak se to tříští o stěny apod. ... snad 99% koncertů je blbě ozvučených :-(
      WADER23
      WADER23 --- ---
      Nejlepší zvuk je ve venku na louce, les daleko a žádné odrazy, ale je fakt, že některé hudební styly zkreslení vyžadují.

      Hráli jsme jednou takhle pred den na nižší hlasitost, stěna > 40kw, bylo to tak ztištěné, že nikde na zesilovačich (asi 5 plnejch racku zesilovačů ;-)) ani neblikla -30db kontrolka, všechno mrtvé, hrálo to pěkně, ale nějak to nebylo ono, lidí netancovali. Chodili jsme tam a řešili co tomu zvuku chybí a nakonec jsme se shodli že tomu nechybí vůbec nic :D

      Znělo to jako hifi, zvuk čistej jak dětská prdelka, jako když si to pustíš nahrávacím studiu, bylo tam slyšet úplně všechno, ale prostě to nějak nebylo to ono. U každé reprosoustavy zkreslení roste s hlasitosti, no a když šlo do každého reproduktoru zlomek wattu, tak to bylo prostě bez zkreslení, v té stovce reproduktoru to vytvořilo slušný akustický tlak mnohem vyšší než maximální hlasitosti top hifi, ale prostě to nemělo ten fun faktor. Naštěstí řešení bylo jednoduché ;-).

      Vnímání hudby je hlavně subjektivní prožitek.

      Varhany v kostele jsou také svým způsobem jedinečný zážitek.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      LOPIK: Spousta klubů je akusticky upravená. Slyšel jsem co jsem slyšel a fanouškem ozvěny fakt nejsem, konkrétně to byly brněnský Melodka a Fléda.
      LOPIK
      LOPIK --- ---
      VOZKA: Ten důvod je ozvěna. Hlasitost je druhá věc. Samosebou, že klub není jako klub, ale je to pakárna - ty lidi jsou dost poznat.
      LOPIK
      LOPIK --- ---
      "Prázdnej klub, tam to hraje nejlíp" a "nejlepší akustiku mají kostely" jsou přesně věci, co žádnej zvukař nebo muzikant nikdy neřekne - to jsou jejich dvě noční můry.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      LOPIK: Mně jako muzikantovi se v prázdných klubech taky nehrálo dobře, párkrát jsem to zažil :). Ale když klub sám o sobě nemá mizernou akustiku a zvukař to dá tak nahlas že není potřeba zandavat špunty, tak není důvod proč by to rozumně nehrálo. Masa lidí sice obvykle akustice pomůže, ale záleží na konkrétním prostoru, není to vždycky nutnost, a taky je to trochu situace "ohlušující hlasitost dokurví zvuk výrazně víc, než absence lidí".
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      HOWKING: U rockový muziky tohle chápu víc, no. Ozvučit halovku/stadionovku je peklo a většinou stojí zvuk za vyližprdel. A v malých klubech zase často mají potřebu hrozně hrotit hlasitost, což taky kvalitu zabíjí, aspoň pro mě i když mám špunty (což mám třeba na metal vždycky). Nejlépe znějící rockové/metalové koncerty jsem slyšel v klubech s nadprůměrně kvalitním zvukem když ještě v sále nikdo nebyl a zvukař tak neměl potřebu to s hlasitostí hrotit a jel na půl plynu, a ještě to náhodou byla akce, kde předkapela hrála líp než hvězda večera.
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      A zrovna před týdnem jsem poslouchal https://www.discogs.com/release/9631939-Johann-Sebastian-Bach-Ji%C5%99%C3%AD-Reinberger-Organ-Works
      Ta atmosféra prázdného nočního kostela Michaelis-Kirche Zwolle v Holandsku se zažít nedá, i kdyby tam člověk šel na koncert. Budou tam lidi, bude úplně jiná akustika (utlumená lidma), nebude slyšet zvukové pozadí nočního města. Nahrával to ve tři ráno.
      http://alefnula.wz.cz/bordel/ToccataBWV565.flac
      HOWKING
      HOWKING --- ---
      VOZKA: Jsem žánrově omezený. Ale i když chodím na koncerty, tak jen nadýchat atmosféru, na desce si pak pochutnám. (na koncerty chodím rockové, jazzové a vážnou muziku, ale poslouchám občas i techno a pop).
      Byl jsem skoro na všech Purplech, co u nás byly a byl jsem i na PinkFloyd, ale vždy jsem stál pod zvukařem (nebo jsem se tam v průběhu koncertu přesunul, jinde se to nedá poslouchat) - obzvlášť právě Floydi na Strahově byli mimo místo zvukaře totální zvukový otřes. Na Jazz jen do Parníku (Ostrava) :D
      MARASAN
      MARASAN --- ---
      MARASAN: Hooverphonic jinak vubec nemusim.
      MARASAN
      MARASAN --- ---
      VOZKA: treba mne prekvapili Hoverphonic s orchestrem. Na YTB je spousta songu z onoho koncertu, jsou nasnimany vc. publika je to ztrhujici - cernobila zalezitost od Sony. Pritom nahravka toho koncertu [Hooverphonic With Orchestra (2012)] je uplne jina. Chybi v ni publikum a cely je to posunuty do uplne jiny nalady. Nevim, co je lepsi, doporucuju poslechnout a srovnat, jak se to muze masivne lisit.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Samostatná kategorie jsou pro mě jazzové nahrávky, přijde mi že málokterá kapela umí předat energii z živáku na nahrávce. Už dostkrát se mi stalo, že hudba která byla naživo skoro vzrušující najednou působila naprosto unyle, a to pak jistou hrubost zvuku živé nahrávky s radostí přijmu.

      HOWKINGU, máš to tak hozené napříč žánry?

      Pro mě na tom žánru hodně záleží, dobrá studiová nahrávka může být úžasná, ale je to jak u kterého stylu a nesmí to být jen o té čistotě a dokonalosti. Třeba často vychvalovaní Steely Dan mi přijdou jako totální nuda (teda i hudbou, ale tady myslím hlavně zvuk) protože se nesnaží třeba vytvořit nějaký dojem reálného akustického prostoru, a jsou to jen superčistě nahrané nástroje/hlasy v "ničem". Ale zároveň třeba u metalu, kde jsou základem zvuku masivní kytary, se nějaký "reálný akustický obraz" většinou neřeší protože na to není prostor, a taky to nevadí.


      Chcete se podělit o nějaké povedené zvukově zajímavé živáky?
      KOZLIKK
      KOZLIKK --- ---
      HOWKING: ziva nahravka ma neco do sebe, kdyz se to dela na urovni jako treba Josh Rogosin, ktery stoji za stovkami "Tiny Desk" koncertu na NPR Music. .)

      tenhle clovek ma takovy rozsah, slysel jsem toho uz tolik a neprestava me prekvapovat jak to dela..

      David Crosby & The Lighthouse Band: NPR Music Tiny Desk Concert
      https://youtu.be/-ZZYXlJ8-k0?t=356
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam