JAHRABAGAN: Ja osobne vidim rozpor ci rozdil mezi Goldmundem a Narcisem jako manifestaci rozdilneho pusobeni duse a ducha, resp. matky a otce. To v zadnem pripade nevylucuje to, jak si to vykladas ty, souvislost matky a animy je temer evidentni.
Za dulezitou urcujici charakteristiku duse byva povazovana predstavivost. Vzdycky jsem si myslela, ze predstavivost je urcity predstupne abstrakce-neceho vyssiho, co ma na starosti lidsky duch, v posledni dobe vsak zjistuji, ze tyto "funkce" mohou byt oddelene.
Ackoliv podle mne vyzniva v Hessem Goldmundova cesta jako ta "zivotnejsi", Goldmund neumira spokojen (viz konec). Myslim, ze oddeleni duse a ducha nedela dobrotu.
A co se tyce smyslnosti, myslim, ze v Goldmundove pribehu roli hraje, v Jungove taky. Jde o zivocisnost, pudovost, vasen, ta souvisi s dusi, s animou:) Ostatne jako ilustraci smyslneho cloveka a cloveka smysloveho: vzpominas, s jakymi lidmi se Goldmund (nejen, mozna jeste lip je to v Siddhartovi - jeho obchodnicka, svetska kariera) setkaval? Zili ve svete smyslu, ale nebyli jako on...
Jinak mi tri nejblizsi muzi si oblibili Stepniho vlka, Hru se sklenenymi perlami a Siddhartu, prunik ze 2/3;)