• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    LOOK
    LOOK --- ---
    .)
    KASTA
    KASTA --- ---
    DARJEEL: to není pravda...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    KASTA: archetyp je dle junga pud ,) .. možná by taky stálo za to se mrknout, jak se definice archetypů mění od Junga, přes jungiány po post-jungiány 8)
    KASTA
    KASTA --- ---
    ACIDACID: pokud chceš "archetyp jako takový uchopit do vědecké práce", jak píšeš, šel bych spíš cestou definice + podrobnějšího popisu podle Junga + zaměřit se na konkrétní archetypy, který mají k zamýšlenýmu tématu vztah (např ty vyjmenovaný)... přijde mi to lepší než se snažit o ten soupis. Ale samozřejmě nevím o čem přesně má ta práce být....
    ACIDACID
    ACIDACID --- ---
    DARJEEL: tak samozřejmě systematizovat archetypy je nemožné, ale myslím že jsi pochopil jak to je míněné:)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    jak je z ukázky poznat, vývojová škola se velmi inspiruje psychoanalýzou, hlavně Kleiniánským pojetím objektních vztahů.
    Naopak zase archetypová škola je v tomhle směru asi nejulítlejší, jinak pro jungiány centrální archetyp bytostného Já staví na okraj s tím, že nevědomí je mnohem bohatší a hlubší nějaký lidský bytostný Já je jen okrajovou záležitostí ,)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACIDACID: u zrození osobnosti stojí primárně archetyp hrdiny, který se svým způsobem "bouří" proti archetypu Matky. Matka je ale zase nekonečně schovívavá atd. S hrdinou přichází nutně jeho stín, jak tam m áš dobře poznamenaný.
    Nezapomeň taky na bytostné Já ,)

    Ono jako systematizovat archetypy, co to je za požadavek? :))))
    Ještě je rozdílné pojetí Jung x jungiáni x archetypová škola, každá škola pojímá trochu jinak vztah archetypů a jejich důležitost.
    Pokud Tě zajímá vývojový aspekt Jungova učení, pak existuje přímo analytická vývojová škola, tzv. britská:

    Developmental

    The developmental approach is primarily associated with Michael Fordham and his wife, Frieda Fordham. It can be considered a bridge between traditional Jungian analysis and Melanie Klein's object relations theory. Laings and Goodheart are also often mentioned. Samuels (1985) considers J. Redfearn, Richard Carvalho and himself (Andrew Samuels) as representatives of the developmental approach. Samuels notes how this approach differs from the classical by giving less emphasis to the Self and more emphasis to the development of personality; he also notes how, in terms of practice in therapy, it gives more attention to transference and counter-transference than either the classical or the archetypal approaches.


    Analytical psychology - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Analytical_psychology
    ACIDACID
    ACIDACID --- ---
    vaše odpovědi jsou přesně tím co mi dělá problém archetyp jako takový uchopit do vědecké práce. Tudíž myslím, že nejlepší možností je právě zmínit tuto problematiku. Posléze pak použít Jungovu vývojovou psychologii, jako ukázku působení archetypu na lidskou psýché v procesu. Vyjmenuji jak říká Kasta ty nejpodstatnější a zároveň se nevyhnu fenomenologickému rozměru chápání. asi tak teda
    KASTA
    KASTA --- ---
    ACIDACID: udělat soupis všech archetypů to snad ani nejde. Jung, aspoň co jsem četl, se hlavně zaměřoval na ty, cos vyjmenoval (stín, anima, animus, bytostné já) jako na nedůležitější postavy nevědomí a individuace + příležitostně řešil další archetypy, ale vždy "účelově" v souvislosti s nějakou teorií o nevědomí a o nějakej "seznam" se snad nikdy ani nepokusil, myslím, že se jich dá najít nepřeberné množství.

    Tak buď se zaměřit na ty hlavní, nebo pokud to bereš z hlediska individuace, tak ty podstatný s tímto související, nevím.... snad ti někdo poradí líp....:(
    ACIDACID
    ACIDACID --- ---
    čau, potřeboval bych trochu pomoci. píšu práci o Jungovi a potřeboval bych nějak systematizovat archetypy. Protože je pouze vypsat jako seznam mi nepřejde vhodné. Začal skrze vývoj vědomí:
    Stadium nevědomé původní jednoty - hermafrodit,
    Stadium prepersonální - zrození já, velká matka,
    Stadium personální - integrace stínu
    Stadium transpersonální - integrace animy / anima
    Stadium celosti bytostného já - unus mundu - celost bytostného já. integrace archetypu moudrý stařec / velká matka
    (Slovník analytické psychologie).
    Myslíte, že je to vhodné? Dále bojuji s tím, že některé archetypy nelze do vývoje vědomí jakkoliv jednoznačně vtisknout (Korre / Panna, Kejklíř, Coniucto, Puer / božské dítě).
    Lámu si s tim hlavu už dlouho a nikde jsem nenašel nic co by mi to usnadnilo.
    Dix
    ____________
    ____________ --- ---
    SCHWEPZ: jsem si před pár dny půjčila v knihovně. baví mě to. dovolím si pasáž z kapitoly O vzniku osobnosti:

    Gigantické katastrofy, které nám hrozí, nejsou elementární události fyzického nebo biologického rázu, jsou jsou to události psychické. V míře, která vzbuzuje hrůzu, nás ohrožují války a revoluce, jež jsou jen psychickými epidemiemi. Kdykoli může několik milionů lidí posednout nějaký kolektivní blud, a máte tu novou světovou válku nebo zhoubnou revoluci.

    vysvětluje, jak žádoucí je býti osobností, tedy přibližovat se celistvosti - psýché je více odolná vůči podlehnutí kolektivnímu bludu
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    SCHWEPZ: jj 1909 na ceste lodi do usa, f. s j. si navzajem analyzovali sny a j. v jednom pripade vybidl f. aby mu sdelil nejake dalsi podrobnosti ze soukromeho zivota, na to f.: "nemohu prece riskovat svou autoritu!" a j. na to: V tom okamžiku ji ztratil. Tato věta se mně hluboce vryla do paměti. V ní už pro mě spočívalo rozhodnutí o konci našeho vztahu (Vzpominky / Sny / Myšlenky C.G. Junga, str. 148).
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    zaujal tento clanek
    Markéta Hrbková: Flatland je země, v níž jeden rozměr chybí - Deník Referendum
    http://www.denikreferendum.cz/clanek/10376-flatland-je-zeme-v-niz-jeden-rozmer-chybi
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Uloz.to! - C.G.Jung - Duše moderního člověka.pdf
    http://www.uloz.to/8666510/c-g-jung-duse-moderniho-cloveka-pdf
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    HUSOKACHNA: Nebyla to zrovna tato návštěva, které mezi ně zanesla první větší svár? Letmo si pomatuji, že o tom píše v knize "Vzpomínky, sny a myšlenky" od A.Jaffé. Freud tam nějak podivně interpretoval jeho sen, podle Junga výrazně redukcionisticky.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    CABOWITZ: Freud?
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    neni to z me hlavy ale schvalne, takovy maly quiz: koho vam pripomina junguv filemon?

    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    BRANA: při návštěvě USA v roce 1910, pokud se nemýlím.
    BRANA
    BRANA --- ---


    Sigmund Freud, G. Stanley Hall, Carl Jung
    Abraham A. Brill, Ernest Jones, Sandor Ferenczi
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    ECLECTICA: napadlo, ale hned jsem to diky svym zkusenostem vyloucil. nenarodil jsem se zrovna do doby a do systemu ktery by necemu jako plne svobodne vuli pral. cimz samozrejme nevylucuju existenci jinych lidi, kteri jsou bez mainstreamoveho postoje spolecnosti jako slepec bez hole ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam