• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: metaforu krasobrusleni povazuju za mene povedenou nez metaforu budovy, protoze

    (a) jenom v krasobrusleni mas porotu s jasnymi kompetencemi a transparentnimi kriterii
    (b) jenom v krasobrusleni existuje jednoznacny mezinarodni ranking

    a predstava, ze jako autori poezie spolu souperime podobne jako spickovi sportovci, mi pripada hodne scestna


    a ostatne mi moje (s mirnou nadsazkou) všeobjímající tolerance a ochota chválit a podporovat každého zatim zadne velke sympatie nevynesla, spis naopak, ale mozna to jeste prijde, a pokud ano, tak me to samozrejme potesi, ale o to v prvni rade nejde, ja proste lidem chci pomahat tvorit, a spousta lidi ma psychicke blokady a stydi se za svoji tvorbu, takze mladi autori tohle musi prekonat, nez se prokaze, v cem jejich spisovatelsky talent (ne)spociva

    rozhodne nehodlam podporovat literarni masochismus (vy to myslim nazyvate "flagelantske nalady"), ktere imho jen vedou ke zbytecnym depresim
    KEMENTARI
    KEMENTARI --- ---
    NATASHA: Ja jsem stravila (pracovne) cely vecer v lokaci Staropramen, kde cetl Jiri Ornest z povidkove sbirky Janusze Rudnickeho; z meho pohledu to letos probihalo velmi pekne, lide byli dobre naladeni, chvalili mista i produkce (vcetne te "moji"), dostavilo se i nekolik autoru.
    Pro Hannu dodavam, ze u sebe jsem prelidneni zaznamenala jen mirne, a to cca mezi 20:30 a 21:00. Cekala jsem to o dost horsi.
    HANNA
    HANNA --- ---
    NATASHA: hlavne prelidnene. po navsteve Symbiosy, kde se cetla pekna ukazka z One day D. Nichollse, jsem uz dalsi, byt netradicni, lokace vzdala. ale jako napad se mi to moc libi a mile me prekvapila naprosta profesionalita ctoucich (Konig s Krobotovou).
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Na jiné téma: šel jste včera někdo na http://www.nocliteratury.cz/2012/cs/praha/homepage ?
    Bohužel jsem nemohla, ale zajímalo by mě, jaké to bylo.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Aha :)
    FIN
    FIN --- ---
    NECECH: lenin se učil, učil, učil, aby nemusel makat, makat, makat a mohl vést... kam to dovedl, vědí miliony mrtvých. to ovšem nijak nesnižuje hodnotu makat, makat, makat :-)
    SONA1
    SONA1 --- ---
    MAEROR: Jen na ta prsa se budeš muset dojít zeptat na Vyšehrad.
    Made my day ;) Dík
    SONA1
    SONA1 --- ---
    TOMASZ: a tabulky Šlajs!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: No, to já taky neuvažoval, že jo. Já jenom, že pero mistrovi podávám já, a inkoust Ty. ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Po pravdě mnozí velmi dobří básníci se živí podivuhodně, což zhusta souvisí s tím, že nejsou s to přežít v prostředí různých institucí a korporací. Tím směrem bych neuvažovala.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    TOMASZ: trochu chabá odpověď :-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    MALEMKRALOVNA: řekni mi proč by nemohl
    Protože nestíhá, čte Vergilia v originále...
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    TOMASZ: řekni mi proč by nemohl ... jeden jedinej rozumnej důvod aniž by byl nasáklý předsudky

    TOMASZ: pouč mě, jaké zbraně používám? :-) ...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Ano. To jsi dobře řekl.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH:
    Tvoje všeobjímající tolerance a ochota chválit a podporovat každého Ti přinese sympatie mnoha lidí.
    Já ji ale považuji za chybnou.

    Pro názornost se i já uchýlím k paralele, protože paralely jsou docela dobrý vysvětlující nástroj:

    Každý se umí postavit na brusle, ale Pljuščenko je jen jeden.
    Obdobně každý umí seskládat nějaká slova do nějakých veršíků, a protože psát se naučí každý a pubertou také prochází každý, každý to zřejmě opravdu někdy zkusí.
    A - rozuměj mi správně - to je v pořádku.
    Nechť lidé plodí veršíky stejně jako chodí bruslit na rybník. A každému jistě někdo zatleská. Maminka, kamarádi...
    Ale pokud se prdelatá Mařka vypraví na mistrovství Evropy prezentovat svou kachní piruetku, není pravděpodobné, že by uspěla. I když to myslí upřímně.

    Jistě, je tu potíž. V krasobrusleni se snadno pozná, kdo spadl. V oblasti umění je možné donekonečna argumentovat, že to pád nebyl a nebo že to byl pád schválně.
    To je snadné.
    A to je právě to.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    TOMASZ: Nejen že může - on ji i umí tvořit. Protože všichni umíme. Stačí myslet to upřímně a mít radost ze svých pěkných (i když bohužel neúmyslných) chyb...

    NECECH: Děkuji ti ústy klasika za pochvalu. Jen na ta prsa se budeš muset dojít zeptat na Vyšehrad.

    Za sebe dodávám: jestli má být (podle tebe) mé chápání dělání chyb (respektive zvládání formy / češtiny, abych byl doslovný) VELMI NAIVNÍ, pak ano, pak raději naivním zůstanu.
    Radost ze svých chyb mohu mít snad jen tehdy, jsem-li schopen se z nich poučit a zlepšit. Nic to ale nemění na faktu, že úmyslná chyba je ZÁMĚR, neúmyslná chyba zůstává přes jakoukoli argumentaci CHYBOU.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: 0xA9BF a hned! NMI ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: No, tvl, ten je ale chytrej! :-O Třeba nás poučí i o jiných oborech, než střihač, překladatel a pod.

    Chtěl bych se mistra pokorně zeptat, prosím pěkně, může poésii tvořit i skladník ve šroubárně? ...
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: A v tom je právě ten problém: nejde Ti o to, co jsi napsal, ale o sociální zisk Tvé osoby. To vysvětluje mnohé, ne-li všechno.
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: nevim, co si predstavujes pod pojmem genii ty, ja si predstavuju cloveka jakymsi zpusobem vyvoleneho, extremne schopneho neceho

    a tim padem kazdy mame sveho genia v sobe, i ty, i ja, proste vsichni

    a myslim si, ze k tomu, aby se v nas probouzel Nietzscheuv nadclovek, tak prave staci dobry umysl a snaha

    snaha z meho pohledu ale neznamena makat, makat, makat (coz mi ostatne pripomina Leninovo "ucit se, ucit se, ucit se")

    snaha v poezii z meho pohledu znamena psat uprimne, soustavne a rad
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam