• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    VANEK: No zrovna to s tím čtverečkem mi nepřijde úplně mimo, ono to člověka napadne, pokud to má evokovat konktrétní vzpomínky. To, jak Nosek kritisuje alogičnost té konstrukce s otcovým mozkem, mi přijde být o dost větší úlet. Ale - v té pasáži o pasáži s mozečkem to opravdu nevzal za dobrý konec; nicméně, ty Listy jsem neviděl, leč tady http://www.itvar.cz/cz/2014/11-2014-stehlikova-880.html je jedna z básní, o nichž Nosek mluví, a já z ní mám zhruba tytéž pocity, které on ventiluje, a jeho výtky mi ani u těch básní, co neznám, ale on z nich kousky cituje, většinou nepřijdou nějak principiálně ulítlé. Kdyby si jen nechal ty řeči zobecňující řeči okolo, nespojoval kritiku těch básní s kritikou pluralistiký koncepce časopisu atd... A za mě taky - kdyby se tolik nesnažil budit dojem objektivity...

    (S tím Pioreckého konstatováním, že je Chůze po dunách naprosto nezajímavá, ba otravná, a s jeho konkrétními postřehy bych btw za sebe taky souhlasil, pro mě taková je, ale obecný řeči, který k tomu přibalil, mi přišly ještě o dost horší než to, co tady povídá Nosek.)
    VANEK
    VANEK --- ---
    CICHLASOMA: No a zejména "stravenka nebyl čtvereček papíru, ale růžový obdélníček, a osmdesátá léta nebyl protektorát".
    Je teda pravda, že Nosek vždycky byl überestét, ale ono se to s dnešním postpolopatkismem úplně nevylučuje, & politics make strange bedfellows.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Plus teda, jeden z hlavních jeho trumfů je klišovitost. Úplně stejně, jako když Piorecký kategoricky soudil o Chůzi po dunách, že to "není umění".)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    VANEK: No já musím říct, že Ti moc nerozumím, pokud říkáš, že Nosek aplikuje na Stehlíkovou především polopatkismus. To tam vidím snad jen v té pasáži o "mozečku", která je skutečně nablblá. Ale jinak jí vytýká amúsičnost, (nucenou) zálibu v ošklivosti, a dokonce vlastně přílišný realismus, to je s "polopatkismem" dost mimoběžné, ne? (Nebo myslíš jen to kategorické souzení o tom, co je, a co není poesie?)
    VANEK
    VANEK --- ---
    NATASHA: Přímo na ten původní článek ne (ani nevím, mám-li to doma, nebo bych musel jít fotit do knihovny, což v principu není obtížné), ale většina podstatného byla vyexcerpována v Dějinách polopatkismu ve Tvaru (odkazuji na htmlizaci Googlem, preferuje ji před obřími PDF, kdyžtak si proklikni):
    Postmodernismus
    http://webcache.googleusercontent.com/...ch?q=cache:jpH0KpzqfvMJ:www.itvar.cz/prilohy/416/T15_97.pdf
    (Ještě číslo předtím polemička Zelinského http://webcache.googleusercontent.com/...ch?q=cache:HLOolqDJPZMJ:www.itvar.cz/prilohy/415/T14_97.pdf a po dvou letech znovucitace prakticky téhož Šofarem http://webcache.googleusercontent.com/...ch?q=cache:B4RENYfMu9IJ:www.itvar.cz/prilohy/372/T08_99.pdf )
    Byla to tehdá dost velká věc, a přijde mi, že ten přístup je v mnohém stejný (mutatis mutandis; jako rozdíl mezi štollovci v 50. a 60. letech?).
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    VANEK: Spíš pro zajímavost, pokud máš odkaz; předpokládám, že ne-li, tak budeš během vteřiny :)
    FIN
    FIN --- ---
    VANEK:
    otázka: "Přispívá komunitní básnické obcování, realizované především na sociálních sítích, ke kritičnosti, neřkuli sebekritičnosti, nebo spíš ne?"
    odpověď: "Ne."
    poznámka k odpovědi: "Ani nemůže a když se nad tím člověk jen trochu zamyslí, odpověď je (zcela) zřejmá - netřeba psát úvahy."
    :-)
    VANEK
    VANEK --- ---
    NATASHA: Jojo, už jsem si přečetl jak Psí víno, tak Pioreckého (jiné jsem nenašel, na FB RR link ignorován). Nezávidím ti, ale z pochopitelných důvodů ani nepomohu, leda bys chtěla dohledat tu Dětákovou.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    VANEK: Ano, a je třeba, aby na to někdo reagoval. Což bohužel budu muset být já.
    VANEK
    VANEK --- ---
    VANEK: Tak pardon, na komunitních sítích už se to obcuje hlava nehlava; já mám ještě minulý týden.
    VANEK
    VANEK --- ---
    Web RR cupuje "duchamorné texty Olgy Stehlíkové", kam se hrabe Dětákové kritika Správcové v KP téže před nějakými 20 lety! Plus nějaké zásadní hloubání o úpadku doby na závěr: "Přispívá komunitní básnické obcování, realizované především na sociálních sítích, ke kritičnosti, neřkuli sebekritičnosti, nebo spíš ne?"
    Vyprávěj | Revolver Revue
    http://www.revolverrevue.cz/stepan-nosek-vypravej
    VANEK
    VANEK --- ---
    Mohlo by vás zajímat: večer neautorského čtení příští sobotu v Karlíně.
    https://www.facebook.com/events/1476650675938722/
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ČT art se pokouší naplnit svůj smysl tu a tam nějakým paběrkem. Toto zní zajímavě, aspoň z těch úryvků:
    Fenomén Underground: Underground is life — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/10419676635-fenomen-underground/
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Tentokrát jsem byla poněkud nepřítomná, ale příště začnu hned zkraje vrčet a cvakat zubama.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    Že já sem vůbec chodím, když už mohu dopředu odhadnout, co se to tu zase nakupilo...
    FIN
    FIN --- ---
    RICARDERON: ? ani nevím. zatím jsem měl pocit, že vzdoruji pokusům jednoho to zas celý vytrollit, ale věru jsem netušil, že se taky přidáš :-)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    Mě moc líbit jak vy mít velká pinďouři.
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: karlštejn i další kokořín už jsem letos koupil, promiň :-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FIN: Ačkoli máš naprostou pravdu v tom, že jsem troll, i v tom, že vždycky přijdu s nějakým vysvětlením, když něco poseru, věz, že "rafinovaný záměr" obvykle deklaruji pouze, pokud tam opravdu byl! A i když mi to nemusíš věřit, s tou větou jsem si pečlivě vyhrál maje na mysli přesně to, co jsem napsal níže. Skoro jsem se bál, že by si toho, nedejbože, třeba nikdo nevšiml. :D
    VANEK
    VANEK --- ---
    (Jako bych je viděl.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam