• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův


    Čtenáři vám nerozumějí? Kritikové vás urážejí? Múzy vás opouštějí?
    Nemůžete sehnat vydavatele? Psychofarmaka? Ženskou? Chlapa?
    V knihkupectvích nemají pro váš žánr více než půl poličky vlevo vzadu za fíkusem?
    Vítejte.

    Navštivte nástěnku, kde byla otevřena I. poetická knihoslídílna.

    rozbalit záhlaví
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: Tady a tady jsou další dvě ze čtyř Stehlíkové básní, jež vyšly v Listech a o nichž Nosek mluví (Nedělní odpoledne a Ty). Já na základě znalosti třech ze čtyřech básní s jeho celkovým soudem souhlasím a souhlasím v zásadě i s jednotlivými poznámkami k těm třem básním. Programově pociťovaný hnus a banálnost servírované ve formě, která se neúspěšně snaží o neotřelost, je jen neobyčejně upachtěná, těžkopádná, neinvenční, triviální. Nevidím na tom zajímavého vůbec nic, “duchamorné” vystihuje moje pocity.
    (Poznámky ke čtvrté básni Odpoledka, až na tu, že pasáž se servírováním otcova mozku a stravenkami je nepřípadně “záhadná” a na pokusy ji násilně “vykládat”, mi takhle bez znalosti té básně nezní nerozumně.)
    (Většinu jejích ostatní básní dostupných na těch třech místech na webu, na něž jsem odkazoval, bych hodnotil zhruba stejně, některé jsou trochu méně špatné.)
    Jiný pohled či polemiku samozřejmě uvítám, nevím, zda by sem nějaká případná podrobná patřila, k disposici je i třeba klub VYLOŽENÉ BÁSNĚ, ten je k (neomezeně podrobnému) analysování básní a jejich překladů a diskusím o nich určený, založil jsem ho jako soukromý, ale mile rád tam pustím každého, kdo si mi řekne, pardon za spam.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Resp. k těm čtverečkům - jednak mě to taky napadne, jednak mi přišlo, že on to tam zmiňuje jen tak na okraj.)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    VANEK: No zrovna to s tím čtverečkem mi nepřijde úplně mimo, ono to člověka napadne, pokud to má evokovat konktrétní vzpomínky. To, jak Nosek kritisuje alogičnost té konstrukce s otcovým mozkem, mi přijde být o dost větší úlet. Ale - v té pasáži o pasáži s mozečkem to opravdu nevzal za dobrý konec; nicméně, ty Listy jsem neviděl, leč tady http://www.itvar.cz/cz/2014/11-2014-stehlikova-880.html je jedna z básní, o nichž Nosek mluví, a já z ní mám zhruba tytéž pocity, které on ventiluje, a jeho výtky mi ani u těch básní, co neznám, ale on z nich kousky cituje, většinou nepřijdou nějak principiálně ulítlé. Kdyby si jen nechal ty řeči zobecňující řeči okolo, nespojoval kritiku těch básní s kritikou pluralistiký koncepce časopisu atd... A za mě taky - kdyby se tolik nesnažil budit dojem objektivity...

    (S tím Pioreckého konstatováním, že je Chůze po dunách naprosto nezajímavá, ba otravná, a s jeho konkrétními postřehy bych btw za sebe taky souhlasil, pro mě taková je, ale obecný řeči, který k tomu přibalil, mi přišly ještě o dost horší než to, co tady povídá Nosek.)
    VANEK
    VANEK --- ---
    CICHLASOMA: No a zejména "stravenka nebyl čtvereček papíru, ale růžový obdélníček, a osmdesátá léta nebyl protektorát".
    Je teda pravda, že Nosek vždycky byl überestét, ale ono se to s dnešním postpolopatkismem úplně nevylučuje, & politics make strange bedfellows.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Plus teda, jeden z hlavních jeho trumfů je klišovitost. Úplně stejně, jako když Piorecký kategoricky soudil o Chůzi po dunách, že to "není umění".)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    VANEK: No já musím říct, že Ti moc nerozumím, pokud říkáš, že Nosek aplikuje na Stehlíkovou především polopatkismus. To tam vidím snad jen v té pasáži o "mozečku", která je skutečně nablblá. Ale jinak jí vytýká amúsičnost, (nucenou) zálibu v ošklivosti, a dokonce vlastně přílišný realismus, to je s "polopatkismem" dost mimoběžné, ne? (Nebo myslíš jen to kategorické souzení o tom, co je, a co není poesie?)
    VANEK
    VANEK --- ---
    NATASHA: Přímo na ten původní článek ne (ani nevím, mám-li to doma, nebo bych musel jít fotit do knihovny, což v principu není obtížné), ale většina podstatného byla vyexcerpována v Dějinách polopatkismu ve Tvaru (odkazuji na htmlizaci Googlem, preferuje ji před obřími PDF, kdyžtak si proklikni):
    Postmodernismus
    http://webcache.googleusercontent.com/...ch?q=cache:jpH0KpzqfvMJ:www.itvar.cz/prilohy/416/T15_97.pdf
    (Ještě číslo předtím polemička Zelinského http://webcache.googleusercontent.com/...ch?q=cache:HLOolqDJPZMJ:www.itvar.cz/prilohy/415/T14_97.pdf a po dvou letech znovucitace prakticky téhož Šofarem http://webcache.googleusercontent.com/...ch?q=cache:B4RENYfMu9IJ:www.itvar.cz/prilohy/372/T08_99.pdf )
    Byla to tehdá dost velká věc, a přijde mi, že ten přístup je v mnohém stejný (mutatis mutandis; jako rozdíl mezi štollovci v 50. a 60. letech?).
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    VANEK: Spíš pro zajímavost, pokud máš odkaz; předpokládám, že ne-li, tak budeš během vteřiny :)
    FIN
    FIN --- ---
    VANEK:
    otázka: "Přispívá komunitní básnické obcování, realizované především na sociálních sítích, ke kritičnosti, neřkuli sebekritičnosti, nebo spíš ne?"
    odpověď: "Ne."
    poznámka k odpovědi: "Ani nemůže a když se nad tím člověk jen trochu zamyslí, odpověď je (zcela) zřejmá - netřeba psát úvahy."
    :-)
    VANEK
    VANEK --- ---
    NATASHA: Jojo, už jsem si přečetl jak Psí víno, tak Pioreckého (jiné jsem nenašel, na FB RR link ignorován). Nezávidím ti, ale z pochopitelných důvodů ani nepomohu, leda bys chtěla dohledat tu Dětákovou.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    VANEK: Ano, a je třeba, aby na to někdo reagoval. Což bohužel budu muset být já.
    VANEK
    VANEK --- ---
    VANEK: Tak pardon, na komunitních sítích už se to obcuje hlava nehlava; já mám ještě minulý týden.
    VANEK
    VANEK --- ---
    Web RR cupuje "duchamorné texty Olgy Stehlíkové", kam se hrabe Dětákové kritika Správcové v KP téže před nějakými 20 lety! Plus nějaké zásadní hloubání o úpadku doby na závěr: "Přispívá komunitní básnické obcování, realizované především na sociálních sítích, ke kritičnosti, neřkuli sebekritičnosti, nebo spíš ne?"
    Vyprávěj | Revolver Revue
    http://www.revolverrevue.cz/stepan-nosek-vypravej
    VANEK
    VANEK --- ---
    Mohlo by vás zajímat: večer neautorského čtení příští sobotu v Karlíně.
    https://www.facebook.com/events/1476650675938722/
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ČT art se pokouší naplnit svůj smysl tu a tam nějakým paběrkem. Toto zní zajímavě, aspoň z těch úryvků:
    Fenomén Underground: Underground is life — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/10419676635-fenomen-underground/
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Tentokrát jsem byla poněkud nepřítomná, ale příště začnu hned zkraje vrčet a cvakat zubama.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    Že já sem vůbec chodím, když už mohu dopředu odhadnout, co se to tu zase nakupilo...
    FIN
    FIN --- ---
    RICARDERON: ? ani nevím. zatím jsem měl pocit, že vzdoruji pokusům jednoho to zas celý vytrollit, ale věru jsem netušil, že se taky přidáš :-)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    Mě moc líbit jak vy mít velká pinďouři.
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: karlštejn i další kokořín už jsem letos koupil, promiň :-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FIN: Ačkoli máš naprostou pravdu v tom, že jsem troll, i v tom, že vždycky přijdu s nějakým vysvětlením, když něco poseru, věz, že "rafinovaný záměr" obvykle deklaruji pouze, pokud tam opravdu byl! A i když mi to nemusíš věřit, s tou větou jsem si pečlivě vyhrál maje na mysli přesně to, co jsem napsal níže. Skoro jsem se bál, že by si toho, nedejbože, třeba nikdo nevšiml. :D
    VANEK
    VANEK --- ---
    (Jako bych je viděl.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam