• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Škoda, že si to necháváš pro sebe. Mě by třeba Tvůj názor zajímal v drobnějších detailech, neboť Noskovy argumenty jsem už měl možnost číst. To, jestli Ti RR odpoví, nebo ne, je už trochu o něčem jiném.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    CICHLASOMA: No tak samozřejmě, je tu vyhlídka na to, že se krásně porveme.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    NATASHA: (Jsem napjat jak ty kšandy... :) )
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    CICHLASOMA: Pojďme to zatím dál nerozebírat. Pokud ten můj text nebude v RR, bude jinde, a pak bude zcela jasné, co naznačuju :)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    NATASHA: (Pokud jde ještě o Noskův text, tam souhlasím (naznačuješ-li to), že kdyby chtěl u jednotlivých básní zdůvodnit, proč jim připisuje charakter, jaký jim připisuje, měl by si všimnout přednostně jiných věcí, než si všímá, takhle k jednotlivým básním činí často spíš (jakkoli více čí méně trefné) poznámky na okraj, shrnující charakteristika všech těch čtyřech básní je pak ale z mého hlediska, jak řečeno, přiléhavá.)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    VANEK:
    Obecně je stránka tato: https://www.facebook.com/guerillapoetring, stránka události je zde https://www.facebook.com/events/373784446103532/
    Snad je to přístupné zvenčí.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    NATASHA: (No já myslím, že bychom Ti naslouchali, já tedy určitě, a bedlivě, kdyby ses pokuzila ukázat či naznačit, co vidíš na těch básních (zejména na těch z Listů, ale i na ostatních) zajímavého.)
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: podle mě jediné měřítko, které dává vůbec nějaký smysl, je, jak je které rozhraní uživatelsky praktické a pohodlné a od chvíle, kdy mohu na twitter i FB lézt přes křišťálově jednoduchou stránku v mém oblíbeném poštovním klientovi (thunderbird), je mám rád obě :-)
    VANEK
    VANEK --- ---
    NATASHA: link pls (nemám teď kdy a jak hledat
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Podle mě je Twitter pro člověka slova lepší než FB, člověče.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Jinak je dnes další Guerilla Poetring, pokud byste chtěli poezii nacpat lidem pod nos :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    CICHLASOMA: a ostatní:

    V pár bodech:
    - Sem patří cokoliv, co se skutečně týká poezie, takže i polemika.

    - Svou reakci na Noska jsem odeslala do RR ve čtvrtek (a znovu v pondělí, neboť je slušné počkat, ale není od věci dát najevo, že bych ráda dostala nějakou odpověď) a zatím mi nepřišlo nic.
    Nechci svou polemiku (zatím) publikovat tady, takže se i zdržím citování z textu, který jsem už napsala. To, že jsem ji napsala, samozřejmě znamená, že tvrdím, že Nosek jako kritik selhal.

    - O kvalitě poezie OS mohu mluvit jenom velice omezeně, resp. mohu mluvit co hrdlo ráčí, ale nemohu příliš čekat, že mi někdo bude naslouchat; to vyplývá z mého velmi osobního vztahu k ní. Zároveň, jak tu řada lidí ví, mě osobní vztahy nikdy nezastavily v kritice, naopak, přátelé mohou ode mne čekat jedině tvrdší pohled, což je způsob, kterým kompenzuji své city k nim.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    FIN: (A nebyl jim k smíchu Piorecký...)
    PETR36
    PETR36 --- ---
    CICHLASOMA: Jo. Jo, asi taky souhlas - z těchhle dvou odkazů. Souhlas.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: Tady a tady jsou další dvě ze čtyř Stehlíkové básní, jež vyšly v Listech a o nichž Nosek mluví (Nedělní odpoledne a Ty). Já na základě znalosti třech ze čtyřech básní s jeho celkovým soudem souhlasím a souhlasím v zásadě i s jednotlivými poznámkami k těm třem básním. Programově pociťovaný hnus a banálnost servírované ve formě, která se neúspěšně snaží o neotřelost, je jen neobyčejně upachtěná, těžkopádná, neinvenční, triviální. Nevidím na tom zajímavého vůbec nic, “duchamorné” vystihuje moje pocity.
    (Poznámky ke čtvrté básni Odpoledka, až na tu, že pasáž se servírováním otcova mozku a stravenkami je nepřípadně “záhadná” a na pokusy ji násilně “vykládat”, mi takhle bez znalosti té básně nezní nerozumně.)
    (Většinu jejích ostatní básní dostupných na těch třech místech na webu, na něž jsem odkazoval, bych hodnotil zhruba stejně, některé jsou trochu méně špatné.)
    Jiný pohled či polemiku samozřejmě uvítám, nevím, zda by sem nějaká případná podrobná patřila, k disposici je i třeba klub VYLOŽENÉ BÁSNĚ, ten je k (neomezeně podrobnému) analysování básní a jejich překladů a diskusím o nich určený, založil jsem ho jako soukromý, ale mile rád tam pustím každého, kdo si mi řekne, pardon za spam.
    FIN
    FIN --- ---
    CICHLASOMA: ale tak nelze tvrdit, že by neměl ve všem pravdu... já osobně si třeba pamatuji, že v minulosti básníci nepoužívali smartphony a nepsali na twitter...
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    WITTGENSTEIN: Jo, místo jednoho Moora si dosaďte Clarkovou :)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    WITTGENSTEIN: Taky je dobrý, jak Piorecký v jiných textech, kdekoli se mu na současný poesii něco nelíbí, poukazuje na to, že v minulosti se tak básníci nechovali (přičemž nenápadně opatřuje výrok jiným kvantifikátorem, než by odpovídalo realitě), ale když tentokrát tvrdí, že by básníci neměli psát kritiky, o minulosti taktně mlčí.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    CICHLASOMA: "Nebo by se našim prozaikům líbilo, kdyby Václav Kahuda recenzoval Emila Hakla, Petra Hůlová Janu Šrámkovou, Kateřina Tučková Radku Denemarkovou či Michal Viewegh Miloše Urbana?"

    Hrůza, asi budu muset přestat číst Guardian, kde Byattová recenzuje Pratchetta, Faber Foera, Moora či Moora, Lasdun Mantelovou...
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Ještě teda explicitně soudí, že kritika musí pěkně vědecky určovat nejen, co je a co není kvalitní literatura, ale vůbec "co je a co není literatura". Těžko říct komu to má určovat, ale tipoval bych, že nějaký "společnosti" nebo tak něco.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam