• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    Baktérií v Petriho misce exponenciálně přibývá, ale jen dokud nespotřebují všechny zdroje potravy. Od tohoto bodu se celá jejich populace zhroutí. Přitom je polovina dostupných zdrojů spotřebována jen jednu jedinou generaci před tou poslední, která skončí kolapsem. Baktérie nevnímají ani náznak nastávajícího problému až do okamžiku, kdy je zřejmé, že všechny vyhladoví.

    Rozbor problematiky v angličtině - www.lifeaftertheoilcrash.net
    www.energybulletin.net
    Dokument Oil Crash Movie- www.oilcrashmovie.co/
    Wiki - en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
    Cena ropy - www.petrol.cz
    Cena ropy - www.oil-price.net
    Oil market report - omrpublic.iea.org
    Kurz dolaru - kurzy.divoch.net/usd.php
    rozbalit záhlaví
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    XCHAOS: No urbovrtuláky normálně lítaj, třeba moje nenáviděná linka Praha - Bologna je u ČSA obsluhovaná jenom turbovrtulema. Letenka stojí stejně. Potíž je teda hlavně v daleko nižším komfortu cestování v těch 5 km. Rozhodně nic jako spací 24h letadlo nebude existovat. Fakt ne.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: já mám takový pocit že proudová letadla jsou tu proto že jsou schopna konzumocvat podřadná paliva jako je kerosin nikoliv čistý letecký benzín, aneb jedná se podle mě ne o rychlost ale náklady
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BIDAK: no oni píšou, že ještě efektivnější jsou turbovrtulový motory. ale to s těma protiběžnýma vrtulema nevylučuje...

    Rusáci prý když zvažovali, jestli vyvíjet vlastní widebody ("airbus") (nakonec teda spáchali poměrně opožděně Il-86 a nástupce Il-96, ale neuměli pořádně ty motory, tak jako na Západě), tak jeden z plánů v 60. letech bylo udělat jako "lidovou" leteckou dopravu An-22 upravený pro asi 1000 cestujících... ale nakonec jim to asi přišlo málo prestižní.

    Každopádně pokud bychom leteckou dopravu zpomalili asi tak na polovinu (při současném použití letadel velikosti A380 a nejnovějších materiálů), tak se můžeme s cenou dostat na hodně zajímavá čísla. Takže to není ani tak o technologii, jako o té tak často zmiňované "politické vůli": třeba zrovna o způsobu letecké dopravy rozhodují soukromé firmy investující do letecké dopravy, že... a trh konzumuje prostě to, co je nabízeno.

    Pokud chci jet na 6 týdnů cestování s baťohem po rozvojových zemích, tak mi nějak zvlášť nepálí, pokud bych letěl spacím letadlem 24h, místo rychlým tryskáčem 10h ...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    XCHAOS: To jo hele. A protiběžný vrtule mají rychlost tryskáče a efektivitu spalovacího motoru.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Low-tech Magazine: Piston-powered aircraft from the 1950s were as fuel-efficient as the current average jet
    http://www.lowtechmagazine.com/2010/09/piston-powered-aircraft-as-fuel-efficient-as-current-average-jet.html
    Existing estimates, such as the oft-cited 70% improvement from the IPCC Special Report on Aviation and the Global Atmosphere, ignore the record of the pre-jet era.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Low-tech Magazine: Aerial ropeways: automatic cargo transport for a bargain
    http://www.lowtechmagazine.com/2011/01/aerial-ropeways-automatic-cargo-transport.html
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: No jo, ale to je haluška.
    The Truth About Toyota’s New Magnesium Battery | Popular Science
    http://www.popsci.com/cars/article/2011-01/truth-about-toyota%E2%80%99s-new-magnesium-battery

    Hele ale nevylučuju... kdyby se něco objevilo byla by to záchrana. Ale moc tomu nevěřím, na to je to výzkumný pole už trochu moc probádaný.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: vzal jsem první odkaz z gůglu
    Toyota vyvíjí náhradu za lithium-iontové baterie založené na magnesiu - Eko Auto
    http://eko-auto.com/?p=322
    nicméně jsem to nečetl, já o tom někde na netu četl nějakou 2 řádkovou noticku

    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Pošli mi odkaz na ty magnesiovky.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: to je to co jsem psal, dobíjecí kabel na hlavních tazích
    fungující co já vím na najké elektromagnetické indukci třeba
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: no zrovna ty magnesiovky vyvýjí toyota, což je na poli hybridů a elektromobilů číslo 1 mají mít 2násobnou kapacitou lithion-iontové,
    IBM maká na lithium-vzduchových-existuj již prototypy - dojezd 800k m!!!!
    nebyl bych skeptický

    BIDAK
    BIDAK --- ---
    BIDAK: Možná nějaký troleje pro auta... nevím.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Snad. Ale zrovna v bateriích o tom dost pochybuju. I když rád bych byl překvapen.

    Jako všude jinde je jaderná energie řešení. Ale na elektrickou dopravu (mimo koleje) nevěřím. I s těma lithiovkama ta hmotnost baterií je příliš vysoká. Tirák na baterie prostě nepostavíš. Respektive poveze tak akorát svoje baterie. :o(
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: tak ještě magnesiové baterie-ve vývoji, neboj ono se něco najde
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Tam nevím jak jsou na tom zásoby. Nicméně s NiCd se do aut nepočítá kvůli paměťovému efektu.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: to nevim, nicméně existuji taky niklkadmiovky,ne?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: A víš že na světě není dost lithia pro ty baterky? Navíc lithium bude potřeba i pro ty fúzní elektrárny - a hodně.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: klasika ,baterie + rekuperace + dobíjecí stanice+ na hlavních trasách-dálnicích třeba kabely
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Jak budeš skladovat elektřinu v dopravních prostředcíh?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: ne všechno není horší než ropa
    nicméně používat se má vždy to co je nejefektivnější-v současné době to prostě ropa je...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: elekrifikace dopravy na základě jádra
    za nejpravděpodobnější považuji do budoucna jadernou fůzi
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Je to 3x méně. Všechno je horší než ropa. Na tom nemůžeš svůj argument stavět.

    ITCHY: Jo, přesně tak. až na to že je to nepravděpodobné. Co je podle tebe pravděpodobné?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam