• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Low-tech Magazine: The age of speed: how to reduce global fuel consumption by 75 percent
    http://www.lowtechmagazine.com/2008/09/speed-energy.html
    If we cut the average speed of all vehicles by half, fuel consumption would decrease by a whopping 75 percent.

    (poznámka: určitě to platí v rovinatém terénu... v kopcovatém terénu může být občas výhodné uložit kinetickou energii pro jízdu do protisvahu a udržení motoru v optimálních obrátkách, ovšem "optimální obrátky" zase nebudou hrát žádnou roli třeba u elektromobilů s asynchroními motory přímo v discích kol...)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Bohužel má. Vrtuláče lítaj v 5 km, tryskáče v 9 - 10. Rozdíl je značnej.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    ITCHY: jo a hlavně rychlost je důležitá protože umožňuje víc letových hodin s pasažéry během života letadla,tzn rychlost je důležitá a ne že ne,jenom to nesmí být zas extrém typu concorde
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: druh pohonu nemá s komfortem moc společného
    takový hindenburg byl komfortem doslova zaplaven
    podstatná je opět výsledná efektivita aneb rychlost, komfort, náklady na 1 pasanta
    z toho důvodu jsou vrtuláče na dálkových linkách nesmyslem,to je pravda
    JAYKOB
    JAYKOB --- ---
    Zajímavé je, že jen v ruské části se nachází 2x větši zásoby ropy než má Saudská Arábie. Samozřejmě, kde je ropa, tam je i plyn. Prakticky se čeká na to až Arktida roztaje... je to smutné, ale je to tak.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    JAYKOB: Ani ne.
    JAYKOB
    JAYKOB --- ---
    ITCHY: Naprosto souhlasím. Btw, už jste tu rozebírali zásoby (a budoucí "naleziště") v Arktickém regionu ?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    XCHAOS: No urbovrtuláky normálně lítaj, třeba moje nenáviděná linka Praha - Bologna je u ČSA obsluhovaná jenom turbovrtulema. Letenka stojí stejně. Potíž je teda hlavně v daleko nižším komfortu cestování v těch 5 km. Rozhodně nic jako spací 24h letadlo nebude existovat. Fakt ne.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: já mám takový pocit že proudová letadla jsou tu proto že jsou schopna konzumocvat podřadná paliva jako je kerosin nikoliv čistý letecký benzín, aneb jedná se podle mě ne o rychlost ale náklady
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    JAYKOB: to je sice pravda, komoditní bublina díky monetární expanzi je na pokraji splasknutí ale to spíš patří do
    [ Globální ekonomická krize ]
    navíc jsem na to že ropa se neskutečným způsobem nafukuje díky záplavě levných dolarů kterými fed zaplavuje trh psal již dříve
    JAYKOB
    JAYKOB --- ---
    Je zajmávé sledovat jak po zveřejnění této zprávy, jde cena dolu v rozmezí několika minut.

    Crude Oil chart - live oil prices
    http://www.livecharts.co.uk/MarketCharts/crude.php/
    JAYKOB
    JAYKOB --- ---
    Zdravim, dnes jsem našel tuto zajímavou diskuzi a tak bych se také snažil přispět svoji trochou do mlýna, doufám, že to nebude OT, ale týká se to tématu.

    Goldman Sachs: Přestaňte kupovat komodity, schyluje se k propadu cen | FinWeb.iHNed.cz -
    http://finweb.ihned.cz/c1-51540850-goldman-sachs-prestante-kupovat-komodity-schyluje-se-k-propadu-cen
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BIDAK: no oni píšou, že ještě efektivnější jsou turbovrtulový motory. ale to s těma protiběžnýma vrtulema nevylučuje...

    Rusáci prý když zvažovali, jestli vyvíjet vlastní widebody ("airbus") (nakonec teda spáchali poměrně opožděně Il-86 a nástupce Il-96, ale neuměli pořádně ty motory, tak jako na Západě), tak jeden z plánů v 60. letech bylo udělat jako "lidovou" leteckou dopravu An-22 upravený pro asi 1000 cestujících... ale nakonec jim to asi přišlo málo prestižní.

    Každopádně pokud bychom leteckou dopravu zpomalili asi tak na polovinu (při současném použití letadel velikosti A380 a nejnovějších materiálů), tak se můžeme s cenou dostat na hodně zajímavá čísla. Takže to není ani tak o technologii, jako o té tak často zmiňované "politické vůli": třeba zrovna o způsobu letecké dopravy rozhodují soukromé firmy investující do letecké dopravy, že... a trh konzumuje prostě to, co je nabízeno.

    Pokud chci jet na 6 týdnů cestování s baťohem po rozvojových zemích, tak mi nějak zvlášť nepálí, pokud bych letěl spacím letadlem 24h, místo rychlým tryskáčem 10h ...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    XCHAOS: To jo hele. A protiběžný vrtule mají rychlost tryskáče a efektivitu spalovacího motoru.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Low-tech Magazine: Piston-powered aircraft from the 1950s were as fuel-efficient as the current average jet
    http://www.lowtechmagazine.com/2010/09/piston-powered-aircraft-as-fuel-efficient-as-current-average-jet.html
    Existing estimates, such as the oft-cited 70% improvement from the IPCC Special Report on Aviation and the Global Atmosphere, ignore the record of the pre-jet era.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Low-tech Magazine: Aerial ropeways: automatic cargo transport for a bargain
    http://www.lowtechmagazine.com/2011/01/aerial-ropeways-automatic-cargo-transport.html
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: No jo, ale to je haluška.
    The Truth About Toyota’s New Magnesium Battery | Popular Science
    http://www.popsci.com/cars/article/2011-01/truth-about-toyota%E2%80%99s-new-magnesium-battery

    Hele ale nevylučuju... kdyby se něco objevilo byla by to záchrana. Ale moc tomu nevěřím, na to je to výzkumný pole už trochu moc probádaný.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: vzal jsem první odkaz z gůglu
    Toyota vyvíjí náhradu za lithium-iontové baterie založené na magnesiu - Eko Auto
    http://eko-auto.com/?p=322
    nicméně jsem to nečetl, já o tom někde na netu četl nějakou 2 řádkovou noticku

    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Pošli mi odkaz na ty magnesiovky.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: to je to co jsem psal, dobíjecí kabel na hlavních tazích
    fungující co já vím na najké elektromagnetické indukci třeba
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam