POMOTRON: no protože prostě ta nerovnost, kterou on vidí, se týká obrovského množství atributů člověka - seberealizace, přínosu pro společnost, nároku na odměnu za tento přínos, nároku podílet se na organizaci společnosti apod. - tedy, okrajově by se tohoto mohl týkat i pojem důstojnost, dejme tomu - ale v otázce _práv_ ke celá moderní společnost postavena skutečně právě na rovnosti práv mezi bezdomovcem a "špičkovým chirurgem" (ve skutečnosti: těmhle pravičákům vždycky více leží na srdci někdo jako oni sami - tedy vychcaní makléři, apod. - spíše než ti chirurgové, ale to je nepodstatný detail).
"smrdutý bezdomovec" v centru Prahy mě nakonec mimochodem reálně omezuje mojí vlastní svobodu méně, než smrdutý automobilista, který do centra Prahy zajíždí autem: smrdí více, dělá větší rámus, nárokuje si větší prostor (čím větší rychlost, tím větší brzdná dráha) a bezprostředně mě ohrožuje na životě. bezdomovce mohu ignorovat daleko snáze, než automobilistu (a právě tato ignorace mimochodem bezdomovce nutí k určitému druhu evoluce a změny svého přístupu - zatímco automobilsté jsou vůči mé ignoraci daleko imunější a mají prostě převahu)