• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ELDAGrafické techniky - knihtisk, dřevoryt, linoryt, mědiryt, lept, litografie, sítotisk, fotogravura atd.
    ELDA
    ELDA --- ---
    Lawson Wood
    Lawson Wood was a popular illustrator who did lots of Collier's Magazine covers and other illustrations in the 30's and 40's. He became particularly famous for his chimps and other simians and these illustrations are from a calendar in the late 1940's. (Post-WW II, I think but i had to cut the illustrations away from the torn calendar part on the bottom, so I don't remember exactly). The painting style is interesting and the expressions are unique. Click to see bigger. More to come...













    http://www.willfinn.blogspot.com/2007/08/lawson-wood.html
    ELDA
    ELDA --- ---
    Litografie



    Minnie McLeish (England 1876-1957)



    Cage de Cuir - France




    Clerice Freres 1925




    The Original Holden's Mannikins - $750.00



    Jeu du Pari- Muteul - French - Circa 1900 - $850.00
    ELDA
    ELDA --- ---
    Tak uz jsem konecne nasel techniku pausovani kresby na lept.

    Kresbu provedeme v zrcadlovem prevracení na tenci papir. Potom na zadni stranu vetreme kridovy nebo rudkovy prasek. Papir, ktery je nahore a dole, nebo vlevo a vpravo vetsi nez deska, prehneme pres desku a upevnime jej na zadni strane kousky vosku, aby se nemohl pohnout. Kresbu prejizdime tvrdsi tuzkou s jemnou spickou. Pri tom na tuzku mirne tlacime, ale ne mocne, abychom neposkodili kryt. Po skonceni pausovani uvidime, ze cary na krytu jsou daleko silnejsi, nez je nutne a spravne. To dela prebytecna rudka nebo krida, kterou s desky sprasime mekkym steteckem... Jsou i jine zpusoby ale tenhle mi zatim pripada nejlehci...
    ELDA
    ELDA --- ---
    RAEL: SKLIVEC: Myslim ze mama ty kameny koupila u Čapka, proto predpokladam ze se jich zbavovat nechce... navic se z nich mozna tisknout da.
    SKLIVEC: Jak se pozna ze je ten kamen nepouzitelny? To jako nestaci ho zbrousit a v poho? JAKOUBEK: Co to šoupnout nekam na FTP aby se mohl pokochat kazdy?
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    trochu ot. ale treba by to nekoho zajimalo. od kamarada jsem si z italie privezl Bodoniho Typograficky manual na DVD. Je to vrlmi kvalitne prefocena komplet cela kniha. Vysla v edici Octavo a je v nekolika pdf vcetne anglickegho prekladu (1.2 GB). Original nebo alespon nejaka reedice by byly samozrejme lepsi, ale i pdf je lepsi nez dratem do oka :)

    http://octavo.com/editions/bodtip/index.html

    Tak kdyby mel nekdo zajem, ozvete se mi do pocty...
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    RAEL: můžu se kouknout jestli memáme nejakej ze kterýho už se nedá tisknout...
    RAEL
    RAEL --- ---
    SKLIVEC: Chci je já k sobě domů/do dílny z jakési nostalgie. Stačí mi jeden stařičký a ne moc velký.
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    ELDA: Se zinkografií nemám žádný zkušenosti a nevim, jestli jí někdo dělá...

    Pokud by někdo měl litografický kameny za rozumnou cenu, tak se taky hlásim..

    RAEL: proč potřebujete v knihárně zatěžovat zrovna tímhle a ne třeba kovovejma deskama??
    RAEL
    RAEL --- ---
    Sháním staré litografické kameny v jakémkoliv stavu. jako zátěž do knihařské dílny. Prosím prosím kdyžtak do pošty.
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein (1923-1971, Southampton, N.Y.), "I Love Liberty", Lithograph, Signed, Numbered 198/259 Estimate: $2,000 - 3,000



    Roy Lichtenstein Peace Through Chemistry IV, 1970 76.2 x 127.0 cm Lithograph



    Roy Lichtenstein Modern Head Series, Modern Head #5, 1970 71.1 x 49.5 cm
    Embossed graphite composition with die-cut paper overlay

    Více zde: http://tayanita.blog.cz/0702/roy-lichtenstein a zde: http://www.nga.gov/fcgi-bin/gemini.pl?transaction=9070474&item=31&command=page
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein
    Interior Series, Blue Floor, 1991
    146.7 x 212.1 cm
    12-color lithograph, woodcut, and screenprint
    ELDA
    ELDA --- ---
    MYKO: ok. budu na tebe myslet;))
    MYKO
    MYKO --- ---
    diky, je to tak, konkretne tohle je engraving :) Kdybys nahodou narazil na nejakou databanku hires scanu takovejch (viktorianskejch - panove v cylindrech, mesta, technika, krajiny, v B&W) budu ti velmi povdecen
    ELDA
    ELDA --- ---
    to bude budto rytina - engraving nebo lept - etching nebo nevim. vypada to ale rozhodne na to.
    MYKO
    MYKO --- ---
    omluvte mozna hloupu otazku, ale je tohle taky nejaka podobna technika? poterboval bych tehle obrazku vygooglit co nejvic, tak se snazim zjistit, co vlastne hledam..

    ELDA
    ELDA --- ---
    Tak z tohodle projektu mi zacalo byt trochu nevolno:)) Ufff, nemale mnozstvi grafiky ve velkem rozliseni...
    ELDA
    ELDA --- ---
    Jan Konůpek
    (1883-1950)
    malíř, grafik, ilustrátor, rytec

    Narozen 10.10.1883 v Mladé Boleslavi, zemřel 13.3.1950 v Praze. Studoval u prof. Kouly a Schultze na FA ČVUT v Praze (1903 - 1906), kde se spřátelil s P. Janákem a V. V. Štěchem. Ti do značné míry ovlivnili jeho rozhodnutí věnovat se studiu na umělecké škole. Studoval u prof. V. Bukovace, M. Pirnera a grafika A. de Pian na AVU v Praze (1906 - 1908). Spolu s malířem E. Pacovským zde založil grafickou revui Veraikon, později se stal členem SČUG Hollar a spoluzakladatelem spolků Sursum (1911) a Artěl. Člen SVU Mánes. Po studiích žil krátce v Praze, pak působil jako středoškolský profesor kreslení na průmyslové škole v Plzni, 1923 se vrátil do Prahy, kde vyučoval do 1932 na Státní grafické škole. Těžiště jeho tvorby spočívá v grafice. Duchovní zázemí nacházel v mystice a vizionářství, stylově vycházel ze secesní klimtovské stylizace, později ho zaujal německý a severský expresionismus a kubismus. Některé kubizující prvky se staly součástí jeho výtvarného projevu, až ke koloristické variantě - orfismu. , později do svých grafik vnesl prvky odvozené ze skutečnosti. Jeho grafické dílo je úzce spjato se symbolistní a klasickou literaturou. Vedle volné grafiky vytvořil řadu knižních ilustrací (K. J. Erben: Kytice, K. H. Mácha: Máj aj.) i samostatných grafických cyklů, pokrývajících velkou část české a světové literatury. Řada jeho prací byla inspirována architekturou (gotika a barok, mystika středověku). Již během studií vytvořil sérii pohlednic ze staré Prahy (1903 - 1906), které nebyly vydány, věnoval se také tvorbě exlibris. Zastoupen v Národní galerii a Galerii hlavního města Prahy, Památníku národního písemnictví, Alšově jihočeské galerii v Hluboké nad Vltavou, v Moravské galerii Brno ad. Zdroj: Slovník Českých a slovenských výtvarných umělců, Ostrava, 1999













    ELDA
    ELDA --- ---
    Vincent Aubrey Beardsley
    Anglický grafik. 1889 se stal úředníkem pojišťovny v Londýně, kde s E. C. Burne-Jonesem navštěvoval několik měsíců večerní kurs aktu na Westminster Art School. 1893-94 provedl ke knize Mort d'Arthur 20 ilustrací a přes 500 různých vinět a knižních značek ve stylu pre-raffaelistů. Jeho první ilustrace měly velký úspěch a Beardsley dostal nabídky na grafickou úpravu časopisů (The Yellow Book, 1894, The Savoy, 1896). Kreslil karikatury, navrhoval exlibris, obálky a titulní listy a plakáty a hlavně kreslil ilustrace pro knihy: O. Wilde "Salome"; 1894, Dowson "Pierot of the Lock", 1896; R. Wagner "Rheingold", 1896; Gatuier "Mademoiselle de Maupin", 1897; B. Jonson "Volpone", 1897. Rok před smrtí přestoupil ke katolictví. Zemřel na tuberkulózu v jižní Francii, kde trávil poslední zimu. Beardsleyovy rané práce (1893-94) ukazují vliv Burne-Jonese, W. Morrise, P. C. Puvise de Chavannes a J. Whistlera. Střední období (1894-95) vyznačuje tendence k satiře a působení japonského dřevorytu a antického vázového malířství; v posledním období (1896-98) se inspiroval francouzským rokokem 18. st. Ačkoli zemřel v pětadvaceti letech, patří Beardsley k nejvýznamnějším představitelům evropské secese; pro kresby si se zálibou vybíral morbidní a erotické náměty; obvykle používal pera a inkoustu a kreslil přímo na papír bez přípravných studií. Na jeho jediné olejomalbě mu pomáhal W. Sickert.

    Více zde: http://beardsley.artpassions.net/ a zde: http://www.wormfood.com/savoy/









    ELDA
    ELDA --- ---
    SKLIVEC: To sem si mohl myslet:( moje mama sice nejake stare litografické kameny ma, ale myslim ze jsou ve spatnem stavu... ke vsemu z toho co rikas musi byt clovek chemik aby si s tim poradil... A co zinkografie? Pouziva se ta metoda jeste?
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    ELDA: S kamenama je problém, těžily se jenom z jednoho kopce, a ten už je vytěženej :/
    Domácí litografie je velkej problém, protože na to potřebuješ spoustu místa i věcí který se buď blbě scháněj, nebo sou pekelně drahý... Litografickou tuš, křídy, arabskou gumu, kyselinu dusičnou, octovou, a spoustu dalšího.... A samozřejmě starej lis...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam