• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    XCHAOS: já vždy uvažoval o struktuře, ke které by se přistupovalo přímo přes mmap a sdílenou paměť..

    podobne to delaji uz mnoho let stare dobre mainframes s COBOLem. Vymenuji si data premapovanim z stranek jednoho "procesu" do "druheho"...
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    XCHAOS: to bys nemusel, jde to inkludnout jako dynamickou knihovnu. A pouzit header. Nebo to muzes nalinkovat staticky.
    Ale zase to neni ciste C, mismas C a C++.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GIOMIKY: protože jsem se o ní doslechl, a zaujala mi, ale zatím jen velmi obecně :-)

    pro začátek, já vždy uvažoval o struktuře, ke které by se přistupovalo přímo přes mmap a sdílenou paměť.. posílat někam nějaké AP příkazy přes socket se mi nechce...
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    XCHAOS: Jestli premyslis o strukturovanych datech v pameti, tak doporucuji sqlite. Je to asi zrejme, ale kdyz pouzijes in-memory databazi, tak jednak praci s daty muzes portovat, protoze to bude sql. A druhak je to standardizovanejsi cesta. Nebo mi neco unika, proc pouzivat zrovna tuhle knihovnu?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GIOMIKY: musím se někdy podívat :)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    XCHAOS: Nejhezci a nejcivejsi zdrojaky sou stejne ls, ping a who.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    zajímavý, jedna věc napsaná v čistém C. budu si asi muset nastudovat... o řadě těchto věcí jsem přemýšlel...
    Introduction to Redis – Redis
    https://redis.io/topics/introduction
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    UETOYO
    UETOYO --- ---
    XCHAOS: Dokonce jak Rust může nahradit Python :) -- viz třeba Dropbox. Rust je docela čitelný i z perspektivy Python vývojáře... dokonce infrastruktura je mnohem vymakanější -- viz např hrozný `pip` a instalace/odinstalace závislostí (i když na tom se teď pracuje -- hledej PipFile). Dík za odkaz.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    xkcd: Code Quality 3
    https://xkcd.com/1833/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Stack Overflow Reveals Which Programming Languages Are Most Used At Night - Slashdot
    https://developers.slashdot.org/...erflow-reveals-which-programming-languages-are-most-used-at-night
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    B42: Ne, ja si vzdycky vystacil s makrama a TAP protokolem ala https://gist.github.com/w-vi/1fa9cf80b449f58909fba706b2e815cf
    B42
    B42 --- ---
    Používáte něco (knihovnu/framework) na unit testy v C?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    :)
    Developer Argues For 'Forgotten Code Constructs' Like GOTO and Eval - Slashdot
    https://developers.slashdot.org/...developer-argues-for-forgotten-code-constructs-like-goto-and-eval
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No hodilo by se ještě říct, která z nich je dobrá. :)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    15 Free eBooks on C Programming - Electronics For You
    http://electronicsforu.com/resources/15-free-ebooks-c-programming

    Snad se bude nekomu hodit...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: No, co se tech filmu tyce tak spis "ne nikdy". Arnold, Pixar's Renderman, nase Manuka, nic realne GPU nepouziva.
    Jednak pamet, jednak programovaci model ale hlavne moralni zastaravani kodu. Kdyz napisu nejvic nejlepsi renderer pro GPU ted, tak ho za 2 roky na novy generace karet muzu prepisovat. A my potrebujem kupovat HW tak, aby vydrzel treba 5-6 let. Na CPU se trochu perem s tim, ze nemuzem pouzivat nejnovejsi AVX tak jak bychom chteli. Na GPU bychom se prali se vsim. (A taky je to jednodussi a snadnejc debugovatelny a, prekvapive, treba per-watt to je dost podobny jako CPU)
    KOJA
    KOJA --- ---
    DAVIDOWITCH: Ja prave zil v domneni, ze nejen hry ale i renderovani 3D modelu jsou hlavne o GPU. Ted koukam, ze ne vzdy: http://blender.stackexchange.com/questions/47598/should-i-buy-a-better-cpu-or-gpu
    Co je pro vas hlavni duvod pouzivat CPU, malo pameti na GPU?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOJA: Quadro tam je taky, ale neni relevantni. Ja nedelam hry (ty bezej na GPUcku), ja delam grafiku pro film. To je takrka vylucne domena CPU (a tam C++, obcas nejaky kusy z nejakejch magickejch duvodu v C, ale spis to je C++ co je "ocesany" na C nez ze by to bylo C jako C)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam