• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: ti lidi, co skutecne sluzby zajistuji (pracuji v oboru) zpravidla jezdi vlakem, autobusem... pac obvykle jde o profese, kde je tak maly plat, ze na luxus typu "jezdim do prace autem" dotycni proste nemaji budget... :-) Zjevne si neuvedomujes, ze za penize, ktere tam ti lidi v tech tebou zminovanych sluzbach berou by vetsina "horlivych diskuteru" ani nevstala z postele.

    Mesto musi resit problemy zejmena tech lidi, kteri v nem skutecne ziji (a tech je zmineny milion). Problemy externiho obyvatelstva jsou az na druhem miste. Rozhodne si nemyslim, ze by se Praha bez stredocechu zhroutila - mas tam dalsi vic jak milion lidi a rozhodne zdaleka ne vsichni dojizdeji do Prahy.... a uz vubec ne houfne autem :-) Hromadnou dopravu ma Praha vyresenou (v porovnani s jinymi aglomeracemi) na pomerne slusne urovni (vc. integrace primestske hromadne dopravy) - tedy dle tvych "argumentu" - ano, Praha se stara o to, aby potrebna pracovni sila mela jak se do mesta dopravit, kdyz uz v nem teda nezije ;-) Treba Kladno, ac rychlodrahu nema, tak ma dopravni spojeni na slusne urovni - to, ze to nekomu "nevoni" (neni dost pohodlne) opravdu neni vada systemu...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DANYSEK: A chápeš, že tady lidi, co tu dělají, poskytují služby i tobě? Nemám statistiku, ale prostě ta pracovní místa těch desítek tisíc lidí, co sem každý den dojíždějí za prací fakt z vlastních zdrojů nezajistíš. A ti lidé, co tu pracují, tu dost často i nakupují, chodí do kina, na jídlo... Takže podporují místní infrastrukturu. Jasně, že to není jako rezidenti (kteří ale také využívají různé specifické služby, které jsou placeny z daní rozhodně více), ale málo to rozhodně není. Jediné co za to chci je mít možnost zaparkovat na periferii u metra za symbolickou cenu.

    Přesně, jak psal Hamster, město je funkční celek a pokud se v něm budou řešit všechny problémy jen restriktivně, fungovat přestane. Už teď si sem tam stěžují živnostníci v zónách, mají větší náklady na svůj vozový park. Zákazníků taky ubylo. Proč bych nakupoval v Železářství na Jugoškách, když můžu zajet do Hornbachu, kde v pohodě zaparkuji? Tomu říkám podpora podnikání.

    Já chápu, že někdo je se zónama spokojenej, dokonce chápu i to, že jsou místa, kde to bez nich nejde, i kdyby byla P+R, rychlodráha do Kladna atd. Ale ta brutální slepota některých zde diskutujících, kdy každý vidí jen to svoje, tak je úsměvná. Nebo spíš k pláči.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: "odvadim dost" je veskrze subjektivni pocit... Praha ze by bez dojizdejicich ze strednich Cech vychcipala? A ten milion+ zde bydlicich lidi jsou jako vosk? :D
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    OMNIHASH: Já v tom městě pracuju a odvádím tu velkou část svých vydělaných peněz. Už jsem to psal, Praha by bez lidí, co do ní dojíždějí za prací vychcípala. Jak říkám, na lidi jako ty by bylo fakt nejjedoduší uplatnit pravidlo, že jak vyjedeš z Prahy, tak budeš cálovat za průjezd. A cokoliv se ti přiveze přes Středočeský kraj, taky zdanit. Akorát mně tenhle zemanovskej čecháčkovskej systém oko za oko připadá ujetej.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: ty máš zase extrémně zkreslenou představu o cenách. Garážový stání stojí kolem milionu za auto, při 80% obsazenosti a návratnosti 15 let to znamená, že musíš pronajímat stání za 250-300 kila na den.Nikdo ti nebrání koupit pozemky u metra a rozject výstavbu garáží, ale je slušný chucpe to požadovat po městě, kde nebydlíš, v rozsahu ročního stání za cenu čtyř dnů. Aspoň si to požaduj po svým hejtmanovi, pokud chceš dotovanou infrastrukturu pro obyvatele svýho kraje...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SAMOUT: Ano, otázka to je. Když se dodrží to pořadí, tak se zónama nemám problém.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    DANYSEK: Asi... Nebo platíme špatný lidi, někde tam musí být chyba.... :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAMSTER: no pak asi platis malo... kdyz to furt nestoji :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: To je otázka. Třeba ve Vídni je P+R dost, a centrum je zarvaný autama, a naopak P+R u Donnaustadtbrücke i ve všední den zaplněný max ze 2/3. A to tam přijíždím většinou nejdřív před 11. Zkušenost z cca. 10 návštěv. Přitom je to hned u metra, na Karláku jsi za 20 minut i s čekáním (maj tam delší intervaly než v Praze). Takže P+R musej bejt provázený restrikcema tak jako tak.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    DANYSEK: :-D Dobrej pokus, ale to opravdu není moje práce, za to si tu platím jiný lidi. Stejně jako mě vůbec netrápí, že mi z Bruselu nechtěj dovolit mít samopal a bránit sebe a svůj majetek před zločinci - i na to mám lidi. Oni si zas nemusej rozkreslovat plány svejch domečků a nemusej si navzájem vymejšlet články o autech, od toho maj mě. Říká se tomu dělba práce. Nebo taky civilizace. Okruh se nepostaví tak, že si zrušíme všichni na dva/tři víkendy program, vemem si rukavice a pudem plácat z betonu bábovičky.... Takže co já sem udělal? Podpořil sem ty, kdo se do toho chtěj pustit, ve volbách.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAMSTER: Na papire jde ledacos. Co jit zkusit jit namisto zvaneni do praxe a nejakou takovou vec zkusit zrealizovat? :) Co ty sam jsi pro tu stavbu udelal? ;)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: To trosku narazi na problem s omezenym prostorem. Jednoduse tvuj pohled na vec neskaluje. Ulice Prahy to dokazuji - na spouste mist nelze uspokojit ani mistni poptavku, natoz pak zbozna prani tech, co od klidu sveho vesnickeho domecku chteji vozit svuj zpohodlnely zadecek pravidelne do center mest. A pokud mozno parkovat zadarmo. Je to porad dokola. Placene moznosti existuji... muzes mit klidne sve vyhrazene stani.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    DANYSEK: Jistě, ale přeci existuje nějaká posloupnost kroků. Když opravuješ silnici, taky nejdřív nasmlouváš a naplánuješ práce, vyznačíš objízdnou trasu a potom až ji uzavřeš. Ale Praha postupuje přesně naopak, nejdřív tu silnici uzavře, potom začne plánovat objízdné trasy a úplně nakonec se jde podívat, co a jak je vlastně potřeba na tý silnici opravit.

    DANYSEK: Tímhle argumentem můžeš odpískat jakejkoli rozvoj města, bo vždycky budeš mít nějakýho souseda. Navíc tyhle teorie sou často vysloveně propagandistický a dezinformační. Dám opět příklad - pražské předměstí Petrovice. Už roky se tu plánuje napojení na D1 za Průhonicemi, už roky to místní úřady blokují a starostové stavějí svou kamapň na boji proti tomu dálničnímu přivaděči, bo by prý přivedl spoustu dopravy a byla by to katastrofa. A realita? Kdo by tam asi tak jezdil?? Dyť tam krom rezidentů nikdo jezdit nechce. Ta doprava je tu naopak teď, před kruháčem na okraji Jižního města je každý ráno fronta 2km, bo to je jediný spojení s Prahou tímto směrem a všichni ze všech těch satelitních městeček okolo (Pitkovice, Uhříněves, Křeslice, Měcholupy etc.), kteří nechtěj do Strašnic, se táhnou přes tenhle malej kruháček místo toho, aby se Petrovicím úplně vyhnuli, najeli na širokou tříprudou D1 a odfrčeli do hajzlu. Dyť je to absurdní. Co to udělat trochu chytře?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DANYSEK: Podívej, za prvé máš dost zkreslenou představu. Věř tomu, že většina by fakt to auto nechala na P+R. Kór když by motivací bylo, že bude zdarma pro držitele kupónů MHD, nebo bude kupón symbolicky dražší s možností parkování na P+R - to už jsem tu psal. Třeba o 1000,- na rok. To Alza lítačkou by sis otevřel závoru, takže ani technologie by nebyla složitá.

    Pokud by to nefungovalo a lidi P+R nevyužívali, tak v zónách nevidím žádný problém.

    A k druhému bodu. Bydlíč ve městě, tak prostě toleruj slušně zaparkovaná auta ve tvé ulici. Pokud stojí v jedné řadě u chodníku, tak jestli s tím máš problém, jdi na venkov, na samotu. To je to, co jsem psal. Hlavně ať se mám dobře já, ostatní jsou mi u prdele. Takže chci bydlet ve městě, protože mám po ruce školu, školku, doktora, posilovnu, kino, bordel, potraviny, mhd atd. atd., ale nejradši bych měl klid jako na samotě. Sorry...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: nemusely zavadet? A co by "nutilo" stredocecha odstavit auto na P+R na okraji Prahy a dale cestovat MHD? To, ze ty parkoviste nejsou je druha vec... na druhou stranu spousta lidi by nejradsi dojela pokud mozno az pred cilove dvere. Ano, je to "dan" - za pohodli, to uz jsem psal. Chces si vozit prdel - tak plat... ;-)
    THE_MIRACLE: cece vazne by me zajimalo, jak by ses tvaril na to, kdyby takove ulicni spadove parkoviste melo vzniknout pred tvou vilou... :) Tzn. ze by se z klidneho bydleni stala autostrada...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Protože Praze chybí parkovací místa, tak má ještě tolik drzosti, že jich stovky zruší.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HAMSTER: Jo, to je trochu pozitivum. Souhlasím. Mě nejvíc dojímají ty prázdné ulice ve vilových čtvrtích. To je fakt komedie.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPM: Divný, zrovna tam by jim to mělo vycházet na úplně absurdní hektary parkovišť podle vyhlášky. Asi to nějako optimalizovali klucí ušatí šikovní.... :-)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    THE_MIRACLE: Zavedly se ty kombinovaný zóny, to je trochu pozitivní, konečně to dává trochu smysl. Ale jinak nic, takže je to bída.
    SPM
    SPM --- ---
    HAMSTER: ta nesmyslnost je třeba vidět u těch Hostivic. To je několik bytovejch baráků vysloveně uprostřed pole. Místa všude 3 prdele. Přesto prostě jedno místo na jeden byt a nazdar. Neni tam ani pár míst pro ty návštěvy nebo cokoliv...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam