• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Drobná úprava: "...smysl _pro mladého, zdravého yupíka bez kočárku_ jen v případě..." Aneb Já nepotřebuju, nepotřebuje nikdo.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Mysleno jen na tu jednu stanici, pochopitelne, kdyz jede clovek dal, tak proste vleze do metra.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: Tak jinak - metro i tramvaj maj v useku Mustek - Muzeum smysl jen v pripade, ze je venku hnusne. Kolik je dni, kdy je tak skarede, ze nemuzes jit pesky? Stoji to za tu investici?
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: vsak ono je to kurevska dalka z mustku na museum. Vzdycky kdyz tam jdu, beru si s sebou svacinu a nahradni obleceni, kdyby se behem te tury nekolikraz zmenilo pocasi, navic prevyseni taky neni zanedbatelny.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: A na IPP ji taky zrusit, protoze tam zabira deset vterin casu, behem kterych mohla jet auticka.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Od Mustku na Muzeum metrem? No, to je leda pro milovnika podzemnich staveb. Metro na jednu zastavku je v Praze reseni dost napytel (doporucuju vyzkouset, stravis vic casu faranim a cekanim, nez by to zdravy jedinec usel pesky); stejnou logikou lze zrusit tramvaje v trase Hradcanska-Zelivskeho, a vlastne i SN-Hloubetin (o PP-Florenc nemluve), protoze jakoby "kopiruji metro." Nekopiruji, doplnuji: metro je paterni, "dalkove" spojeni, tramvaje jsou doplnkova a mistni obsluha.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Sice to stale povazuju za blbost, ale budis. Nicmene na magistralu se proste nesmi sahnout, dokud nebude komplet vnejsi a vnitrni okruh. A obavam se, ze to driv ja k v roce 2030 nebude. Takze uvahy o tramvaji pres jsou zcela bezpredmetne.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: ...jo, je tam metro - ktere kdyz z jakehokoliv duvodu zkolabuje, tak nemas vubec zadnou alternativu... stejne tak nemas prakticky zadnou alternativu k tramvajove trati v Jecne, ktera sama o sobe je take pretizena a cast prepravnich vykonu muzes smerovat prave do te "nove" (ve skutecnosti staronove) trati.

    Skutecny reality-check probehl v roce 2002, ale to uz asi spousta lidi zapomelo... nebo spis nekterym zaclo dochazet, ze ani metro neni vsespasitelne :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Proc mit tramvaj od Mustku nahoru k Muzeu, kdyz tam vede metro? Co je to za nesmysl?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: to, ze ma komunikace vice pruhu v jednom smeru fakt jeste neznamena, ze jde o dalnici, nech uz si tenhle "blabol" od cesty. Vyndej hlavu ze sve ulity a prostuduj si aktualni materialy k problematice. Ty sice ze ZAKOS vychazi (jak prekvapive), ale tebou zminovane "brutality" ten plan skutecne neobsahuje. Krome uzemniho planu muzes porovnavat tez s metropolitnim planem - ze ktereho je ten "hlavni" skelet tez patrny... a mj. magistrala v nem v nejake podobe stale figuruje. Logicky - i dopravu, co ti vygeneruje okoli Vaclavaku je treba nekam odvest...
    Ano, Openring ma (take, prekvapive) vice pruhu - je to (prekvapive) lepsi reseni, nez jeden pruh a fakticky nekonecna kolona (ktera ti zakonite v uzkem miste bude vznikat). Tramvaje ve Vidni jsou reseny take inteligentneji - u okraje / chodniku, ne veprostred ulice - jak se stavi u nas - je to pohodlnejsi pro chodce, ve finale se tim zabere min mista (nepotrebujes dalsi prostor pro ostruvek) atd.
    Pokud jde o prazske centrum - tak nejrozumnejsi vedeni tramvaje - tedy od Mustku smerem k Muzeu odmita mistni radnice (prozmenu). Takze zatim to (zatim) vypada, ze tramvaj bude pres Vrchlickeho sady. Mozna - zatim neni ani v uzemnim planu. Ono uzemni planovani neni takova sranda, jak si mozna predstavujes...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ona taky Viden zadnej vnitrni okruh nema, ma A22 a A23, coz je vnitrne vnejsi okruh, a tim to hasne.
    SPM
    SPM --- ---
    OMNIHASH: Ano, Spořilov je tak dokonale od těch dálnic odizolovanej, že tam imrvére místní někde demonstrujou, vyžadujou pitomý zákazy, pitomý třicítky, blokujou přechody a tak podobně... Takže teď tu o červený karkulce prosím.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Jiste, cpat to na A23 ktera je totalne pretizena, kapacitne zcela nevyhovujici. Muzu te ujistit, ze uz pred deseti lety mi Videnaci rikali, ze jedou do centra radsi jinudy, pres mesto. A dneska je situace daleko horsi nez tehdy.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Neposuzuju puvodni hradby, posuzuju to, co kolem ni stoji. A okoli Florence, nebo cinzaky mezi Nuselakem a Vaclavakem historicky centrum proste a jednoduse nejsou, tam jsou stejny druhy staveb jako treba na Zizkove nebo ve Vrsovicich.

    DANYSEK: Presne tak, Viden je klasickej priklad, stejne jako v Praze tam jde vnitrni okruh (silnice c. 221) primo pres centralni namesti (Karlsplatz). A i ten vnejsi jde skrz mesto, navic nikdy nebudou mit okruh ze zapadu, bo tam jsou hory, a nejzadluzenejsi hlavni mesto Evropy by stavba tunelu poslala expresne k bankrotu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: historický centrum je celá magistrála od nuseláku až na její konec na nábřeží, magistrála tu kopíruje tereziánský hradby.

    DANYSEK: proč je Zákos prasárna neuvěřitelnýho levelu dokládá třeba tahle původní mapka - dálnice místo Nuselský, Koněvovy ( a jako bonus křižovatka místo olšanskejch hřibtovů), na Ořechovce, čtyři mimoúrovňový křižovatky pár set metrů od hradu... Jinak zrovna starej Spořilov - jestli myslíš tu vilovou čtvrť mezi D1, jižní spojkou a Spořilkovskou je od těch dálnic všude okolo velmi slušnbě odizolovanej, byl sem tam minulej tejden a překvapilo mě, jakej je tam neuvěřitelnej klid a ticho.
    Jestli Vídní myslíš Opernring a přilehlý ulice, tak ti maj do dálnice opravdu daleko, jezdí po nich tramvaje ana každým orhu je křižovatka s přechodem pro chodce a jedinej úsek, kromě kousku na východě, kterej se taky (nepřekvapivě) zklidňuje a transit posílaj po A23.

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: v soucasne chvili ta "dalnice" (co dalnici neni) nema alternativu - a bohuzel ruzni "zeleni" aktivisti tomu, aby alternativa pro vnitrni dopravu odvadejici provoz z centra vubec vznikla jen hazi klacky pod nohy - to je pak tezky. V kazdem meste mas i vnitrni tranzit a ten musis nejak resit - coz teda od tebe taky nejak nepadlo, jak resit chces. On treba i takovy Karlin je historicky hodnotny - a jde o oblast, ktera se aktualne rozviji - a logicky ten rozvoj pritahuje do oblasti i dalsi auta. Ono resit musis celek - system - ne jen vytrhnout jednu ulici z kontextu reseni dopravy ve meste - coz presne jsi predvedl... :)
    Mimochodem, zhruba tak stejne starou zastavbu jako na Vinohradech mas treba i na Sporilove - kolem ktereho vali skutecny tranzit (co by mnohem efektivneji z pohledu celkovych dopadu odvedla stavba 511). Po magistrale aspon nevali proud tranzitujicich kamionu... narozdil od toho okoli Sporilova. Stejne, jako pomerne citelne pomohly stavby 512,513,514 - jejich pozitivni dopad na Jizni spojce smerem k Barrandovu je vic nez patrny.
    Byls nekdy ve Vidni? I tam maji jeden z "okruhu" (komunikaci o vice pruzich v jednom smeru) v podstate mezi historickou zastavbou blizko centra. Argumentovat jde desitkami dalsich mest...
    RALI
    RALI --- ---
    PHAILO: tim bych si nebyl tak jisty, ikdyz mas pripojovaci pruh, treba na dalnici, neni tam omezeni a nekdo pojede odstavnym a rovnou do tvyho pripojovaku, stale je ten v odstavnym na hlavni a tudiz mu ty musis dat prednost. Presne ta tuto situaci si davam sakra bacha treba tady https://mapy.cz/letecka?x=14.7196352&y=50.2257915&z=19&source=muni&id=4844 mnohdy se z benzinky nestihaji zaradit a provali to az do toho pripojovaciho.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Historickym centrem jde par set metru (Sokolska pod Muzeem), jinak jeji blizke okoli nema s historickym centrem nic spolecnyho. Navic v techto mistech prirozene oddeluje jednu z nejhezcich ctvrti (Vinohrady), od jednoho z nejhnusnejsich mist Prahy (Vaclavak), coz lze brat jako svaho druhu pozitivum. Imho by se melo mesto zamerit na to, aby vycistilo Vaclavak od dealeru pochybnyho bilyho prasku, nahanecu do bordelu, pasaku a podobnyho ksindlu, nez na tunely. Prokazali by tomu mistu radove vetsi sluzbu, a vyslo by to na zlomecek ceny. Auta resit dostavbama okruhu, pak odtamtud zmizi sama.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: cwe obdivovat takovou hrůzu jako ZÁKOS v roce 2017...
    DANYSEK: coby, zavřít magistrálu, udělat z ní dvouproudovku s křižovatkama, nebo jí přinejhorším svést do tunelu. Vážně chce někdo otviraz debatu, pro do historického centra nepatří dálnice?
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    Vypadl nám na dálnici mobil z auta / Palírna vlog #2
    https://www.youtube.com/watch?v=OC8yg63UjQQ
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: prostě jsou blbé křižovatky, no :-(

    u nás třeba zase tohle.

    Ze směru, ze kterého je záběr, je celá křižovatka na doplňkové tabuli namalovaná jako single křižovatka, takže auto jedoucí po hlavní, které by z tohohle směru odbočovalo doleva na tu bližší vedlejší, má přednost. Jenže z té vedlejší, odkud vyjíždí škodovka, je jen obyčejná přednost v jízdě bez zákresu křižovatky, takže řidič věří, že jakmile se dostane na hlavní, tak má přednost on před autem odbočujícím doleva, protože je tam asi 10 metrů té hlavní, že.
    A kdo z nich má pravdu?
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    TRISSIE: Hmm. Takže to je dost problematické. B tam tedy třeba vjede dřív než A (myslí si, že má vlastní pruh) a A se zase rozčiluje, že mu tam B vjelo. Přičemž pravdu mají střídavě oba a nikdo podle toho, jak to vzájemně s načasováním stihnou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam