• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: a kolik si myslis, ze v praxi probehne prepravnich vykonu mezi dvema sousednima zastavkama v obecne rovine? Co treba z Mustku na Pavlak? Kde ta dnesni trat (v Jecny) je pretizena uz dnes - jednoduse kapacitne nepostacuje.

    OMNIHASH: predne, nauc se poradne cist - tzn. precti si znovu, co jsem napsal. V uzemnim planu mas ZAKOS v neprilis obmenene podobe stale - jen se mu rika hlavni ulicni skelet (HUS), s nicim lepsim zatim nikdo neprisel. Stale jsi se nedokazal vyporadat s odpovedni na otazku, jak jinak tedy chces vyresit dopravni obsluznost centra, ktera se tak jako tak resit musi - nema-li byt centrum zakonzervovanou mrtvou zonou. Stejne tak mas ocividne problem se ctenim i u tech tramvaji - kde pisu o spolecnem (sdilenem) telese? Ja pisu o posunuti tramvajove koleje z prostredka na okraj komunikace - k chodniku - tj. lepsi vyuziti omezeneho prostoru - a v dusledku je tramvaj u chodniku i pohodlnejsi z pohledu samotneho cestujiciho. A vyhrazene tramvajove teleso navic je - zvlaste v centru - na mnoha mistech prostorove nerealizovatelny luxus. I dnes se navic v tramvajove siti nachazi mista, kde i tramvaje maji zakaz mijeni - protoze se nektere typy diky sve sirce vedle sebe diky osove vzdalenosti koleji proste nevejdou a stavebne to je neresitelne... mozna tak zbourat nejaky ten barak :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: zákos si tu vytáh ty, a ještě ses rozčiloval, že ho někdo považuje za nesmysl z principu. Postavit síť pěti dálnic centrem města je píčovina non plus ultra. O tom přesně Zákos byl, můžeš s tím nesouhlasit, můžeš se rozčilovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeš dělat.
    Jinak blábol od cesty je maximálně tvoje máma, tuhle informaci sis vyvěštil z lógru nebo odkud, tak mi jí nepodsouvej. Ono není nijak překvapivý, že v realitě se další rozvoj plánuje na už postavenejch částech systému, takže už postavený části Zákosu nepřekvapivě zatím nikdo nebourá a spíš se je snaží nějak zužitkovat. To nic nemění na tom, že to byla katastrofálně errorová koncepce, která kdyby vyšla, tak dokurví celou Prahu na další století dopředu, než by se vybralo dost peněz na to celej dálniční rošt zatunelovat patnáct metrů pod zem. A i těch postavenejch 15% sere dopravu v celým širším centru dodneška.
    Tramvaje na společným tělese s autama jsou kravina, co zlikviduje všechny výhody tramvají, ale zachová jejich cenu. Jak je to nefunkční se stačí podívat do Plzně, kde stačí jeden debil parkující u krajnice, aby shodil čtvrtku celý sítě.
    Ale jinak povídej, přeháněj a vyprávěj o územním plánování, třeba z tebe vypadne něco, co nám zapoměli na dopravce sdělit. Jsem rád, že je nyx plnej odborníků nejen na ústavní právo a eugeniku, ale i na řízení provozu a teorii dynamickejch systémů. Zvýšit počet pruhů orpavdu není nějaký universální řešení, ale to bysme se tu museli hodiny bavit o hrdlech, propustích, platoech, průjezdních kapacitách, adaptabilním řízení provozu atd... pro další otázky doporučuju prostudovat ty ČVUTí skripta, jsou podstatnějš vyčerpávající než moje odpovědi z mobilu.

    Urbanismus světových velkoměst - I. díl - Praha
    Svoboda, Volek, Mocková, Sekal - Teorie dopravy
    Votruba, Kalika, Klečáková - Systémová analýza
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Proc mit tramvaj od Mustku nahoru k Muzeu, kdyz tam vede metro? Co je to za nesmysl?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: to, ze ma komunikace vice pruhu v jednom smeru fakt jeste neznamena, ze jde o dalnici, nech uz si tenhle "blabol" od cesty. Vyndej hlavu ze sve ulity a prostuduj si aktualni materialy k problematice. Ty sice ze ZAKOS vychazi (jak prekvapive), ale tebou zminovane "brutality" ten plan skutecne neobsahuje. Krome uzemniho planu muzes porovnavat tez s metropolitnim planem - ze ktereho je ten "hlavni" skelet tez patrny... a mj. magistrala v nem v nejake podobe stale figuruje. Logicky - i dopravu, co ti vygeneruje okoli Vaclavaku je treba nekam odvest...
    Ano, Openring ma (take, prekvapive) vice pruhu - je to (prekvapive) lepsi reseni, nez jeden pruh a fakticky nekonecna kolona (ktera ti zakonite v uzkem miste bude vznikat). Tramvaje ve Vidni jsou reseny take inteligentneji - u okraje / chodniku, ne veprostred ulice - jak se stavi u nas - je to pohodlnejsi pro chodce, ve finale se tim zabere min mista (nepotrebujes dalsi prostor pro ostruvek) atd.
    Pokud jde o prazske centrum - tak nejrozumnejsi vedeni tramvaje - tedy od Mustku smerem k Muzeu odmita mistni radnice (prozmenu). Takze zatim to (zatim) vypada, ze tramvaj bude pres Vrchlickeho sady. Mozna - zatim neni ani v uzemnim planu. Ono uzemni planovani neni takova sranda, jak si mozna predstavujes...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ona taky Viden zadnej vnitrni okruh nema, ma A22 a A23, coz je vnitrne vnejsi okruh, a tim to hasne.
    SPM
    SPM --- ---
    OMNIHASH: Ano, Spořilov je tak dokonale od těch dálnic odizolovanej, že tam imrvére místní někde demonstrujou, vyžadujou pitomý zákazy, pitomý třicítky, blokujou přechody a tak podobně... Takže teď tu o červený karkulce prosím.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Jiste, cpat to na A23 ktera je totalne pretizena, kapacitne zcela nevyhovujici. Muzu te ujistit, ze uz pred deseti lety mi Videnaci rikali, ze jedou do centra radsi jinudy, pres mesto. A dneska je situace daleko horsi nez tehdy.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Neposuzuju puvodni hradby, posuzuju to, co kolem ni stoji. A okoli Florence, nebo cinzaky mezi Nuselakem a Vaclavakem historicky centrum proste a jednoduse nejsou, tam jsou stejny druhy staveb jako treba na Zizkove nebo ve Vrsovicich.

    DANYSEK: Presne tak, Viden je klasickej priklad, stejne jako v Praze tam jde vnitrni okruh (silnice c. 221) primo pres centralni namesti (Karlsplatz). A i ten vnejsi jde skrz mesto, navic nikdy nebudou mit okruh ze zapadu, bo tam jsou hory, a nejzadluzenejsi hlavni mesto Evropy by stavba tunelu poslala expresne k bankrotu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: historický centrum je celá magistrála od nuseláku až na její konec na nábřeží, magistrála tu kopíruje tereziánský hradby.

    DANYSEK: proč je Zákos prasárna neuvěřitelnýho levelu dokládá třeba tahle původní mapka - dálnice místo Nuselský, Koněvovy ( a jako bonus křižovatka místo olšanskejch hřibtovů), na Ořechovce, čtyři mimoúrovňový křižovatky pár set metrů od hradu... Jinak zrovna starej Spořilov - jestli myslíš tu vilovou čtvrť mezi D1, jižní spojkou a Spořilkovskou je od těch dálnic všude okolo velmi slušnbě odizolovanej, byl sem tam minulej tejden a překvapilo mě, jakej je tam neuvěřitelnej klid a ticho.
    Jestli Vídní myslíš Opernring a přilehlý ulice, tak ti maj do dálnice opravdu daleko, jezdí po nich tramvaje ana každým orhu je křižovatka s přechodem pro chodce a jedinej úsek, kromě kousku na východě, kterej se taky (nepřekvapivě) zklidňuje a transit posílaj po A23.

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: v soucasne chvili ta "dalnice" (co dalnici neni) nema alternativu - a bohuzel ruzni "zeleni" aktivisti tomu, aby alternativa pro vnitrni dopravu odvadejici provoz z centra vubec vznikla jen hazi klacky pod nohy - to je pak tezky. V kazdem meste mas i vnitrni tranzit a ten musis nejak resit - coz teda od tebe taky nejak nepadlo, jak resit chces. On treba i takovy Karlin je historicky hodnotny - a jde o oblast, ktera se aktualne rozviji - a logicky ten rozvoj pritahuje do oblasti i dalsi auta. Ono resit musis celek - system - ne jen vytrhnout jednu ulici z kontextu reseni dopravy ve meste - coz presne jsi predvedl... :)
    Mimochodem, zhruba tak stejne starou zastavbu jako na Vinohradech mas treba i na Sporilove - kolem ktereho vali skutecny tranzit (co by mnohem efektivneji z pohledu celkovych dopadu odvedla stavba 511). Po magistrale aspon nevali proud tranzitujicich kamionu... narozdil od toho okoli Sporilova. Stejne, jako pomerne citelne pomohly stavby 512,513,514 - jejich pozitivni dopad na Jizni spojce smerem k Barrandovu je vic nez patrny.
    Byls nekdy ve Vidni? I tam maji jeden z "okruhu" (komunikaci o vice pruzich v jednom smeru) v podstate mezi historickou zastavbou blizko centra. Argumentovat jde desitkami dalsich mest...
    RALI
    RALI --- ---
    PHAILO: tim bych si nebyl tak jisty, ikdyz mas pripojovaci pruh, treba na dalnici, neni tam omezeni a nekdo pojede odstavnym a rovnou do tvyho pripojovaku, stale je ten v odstavnym na hlavni a tudiz mu ty musis dat prednost. Presne ta tuto situaci si davam sakra bacha treba tady https://mapy.cz/letecka?x=14.7196352&y=50.2257915&z=19&source=muni&id=4844 mnohdy se z benzinky nestihaji zaradit a provali to az do toho pripojovaciho.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Historickym centrem jde par set metru (Sokolska pod Muzeem), jinak jeji blizke okoli nema s historickym centrem nic spolecnyho. Navic v techto mistech prirozene oddeluje jednu z nejhezcich ctvrti (Vinohrady), od jednoho z nejhnusnejsich mist Prahy (Vaclavak), coz lze brat jako svaho druhu pozitivum. Imho by se melo mesto zamerit na to, aby vycistilo Vaclavak od dealeru pochybnyho bilyho prasku, nahanecu do bordelu, pasaku a podobnyho ksindlu, nez na tunely. Prokazali by tomu mistu radove vetsi sluzbu, a vyslo by to na zlomecek ceny. Auta resit dostavbama okruhu, pak odtamtud zmizi sama.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: cwe obdivovat takovou hrůzu jako ZÁKOS v roce 2017...
    DANYSEK: coby, zavřít magistrálu, udělat z ní dvouproudovku s křižovatkama, nebo jí přinejhorším svést do tunelu. Vážně chce někdo otviraz debatu, pro do historického centra nepatří dálnice?
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    Vypadl nám na dálnici mobil z auta / Palírna vlog #2
    https://www.youtube.com/watch?v=OC8yg63UjQQ
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: prostě jsou blbé křižovatky, no :-(

    u nás třeba zase tohle.

    Ze směru, ze kterého je záběr, je celá křižovatka na doplňkové tabuli namalovaná jako single křižovatka, takže auto jedoucí po hlavní, které by z tohohle směru odbočovalo doleva na tu bližší vedlejší, má přednost. Jenže z té vedlejší, odkud vyjíždí škodovka, je jen obyčejná přednost v jízdě bez zákresu křižovatky, takže řidič věří, že jakmile se dostane na hlavní, tak má přednost on před autem odbočujícím doleva, protože je tam asi 10 metrů té hlavní, že.
    A kdo z nich má pravdu?
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    TRISSIE: Hmm. Takže to je dost problematické. B tam tedy třeba vjede dřív než A (myslí si, že má vlastní pruh) a A se zase rozčiluje, že mu tam B vjelo. Přičemž pravdu mají střídavě oba a nikdo podle toho, jak to vzájemně s načasováním stihnou.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MVEK: jj, tak bych to viděla. ale dobře to teda vymyšlené není.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Takhle od stolu to chápu, ale tedy jet tam poprvé, docela se obávám, že bych si ten trojúhelník neuvědomil (s tím, že svislé značení je pro kruháč normální)...:-( Safra.

    TRISSIE: Jen se ujišťuji, že to chápu správně: Jinými slovy, že A se tam může zařadit, pokud B ještě nepřekročil tu čáru s trojúhelníkem na vozovce? Zatímco poté už jde o přejíždění mezi pruhy.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    A jak dlouho jí má? :) Předpokládám totiž, že pokud by řekněme A odložil to přesouvání (neblikal by) do toho nového vnějšího okruhu a B by si tedy najelo a jeli by třeba čtvrt okruhu vedle sebe a pak by se A rozhodlo k přesunu do vnějšího, tak už musí dávat přednost zprava, je to tak?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    CAIDEL: Ano, A má přednost.
    FAT
    FAT --- ---
    CAIDEL: Já bych dal taky A jako první. Je na kruhovém objezdu a má přednost.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: hm, tak to je trochu jiná situace než ten Kulaťák, protože jak je to malované na silnici, nejdřív začne odbočovací pruh a teprve pak je zakreslená hranice "dej přednost v jízdě" pro ten nájezdový.

    takže bych se přikláněla k tomu, že A se tam může zařadit první (ale musí to udělat v tom metru mezi začátkem a hranicí) - ale počítala bych s tím, že B může mít jiný názor a byla velmi opatrná a připravená řešit, že to tam hodí.

    Kulaťák je v tomhle "jednodušší", protože ze Svatovítské je připojovák současně odbočovacím pruhem do Čs. armády a vede souběžně s oběma pruhy kruhového objezdu, takže tam se uplatní klasické přejíždění mezi pruhy a tedy přednost každého ve svém pruhu.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    TRISSIE: Vida, můžu vlastně konkrétně: Bavíme se o tomhle:

    https://www.google.cz/...07h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sd62kmhxfJoVSqCisNyMRQA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

    A krouží po kruháči, B vjíždí z pravého pruhu Soběslavské.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam